
وی با اشاره به اینکه مسئله قطعهسازی و رعایت استاندارد مهم است، گفت: هدف بومیسازی 70درصدی است اما این امر یک شبه اتفاق نمیافتد و باید به تدریج انجام شود.
قائم مقام مدیرعامل پژو در خصوص میزان سرمایه گذاری پژو در ایران نیز افزود: براساس قرارداد منعقده میان این شرکت و ایران خودرو ما حدود 400 میلیون یورو در ایران سرمایهگذاری خواهیم کرد، باید تأکید کنم پژو بزرگترین سرمایه گذار خارجی است که در صنعت خودروی ایران سرمایه گذاری کرده است باید ایرانیها یواش یواش به حضور ما عادت کنند.
کمار در خصوص نحوه همکاری پژو با خودروسازان ایرانی در صورت بازگشت تحریم های بین المللی، گفت: چند هفته پیش وزارت خارجه بیانیهای صادر و حمایت جامعه جهانی را از برجام اعلام کرد. البته باید تأکید کنم ما بسیار متعهد و جدی هستیم تا همکاری خود را با ایران ادامه و توسعه دهیم.
وی در ادامه با بیان اینکه طی 2 سال اخیر 25 مرتبه به ایران سفر کردهام به طوری که هر ماه، یک هفته در ایران بودم، تصریح کرد: اوضاع تغییر کرده است، باید شریکمان را رو در رو در ایران ببینیم.البته محیط فعلی ایران تغییر کرده است.ما اینجا نمیآییم که خوش بگذارنیم.
کمار در پاسخ به این پرسش که چرا خودروهای قدیمی مانند پژو 301 و پژو 208 میخواهید در ایران تولید کنید، گفت: این محصولات تاریخ مصرف گذشته را به ایران بیاورید؟ گفت:پژو 301 فیس لیفت که قرار است در ایران تولید شود، هنوز در دنیا عرضه نشده و پلتفرم این دو خودرو حداقل تا 10 سال آینده در سبد محصولات پژو باقی خواهد بود. باید تأکید کنم محصولاتی که در ایران تولید میشوند به همان کیفیت در بازارهای جهانی هم به فروش میرسد و هیچ تفاوتی ندارند.
در ادامه این نشست خبری ژان فلیپ امپاراتو مدیرعامل پژو در واکنش به مقصر بودن پژو در آتش سوزی پژو 405طی سالهای گذشته، گفت: نه قصوری از جانب پژو نبوده است.
این مقام مسئول در پژو در پاسخ به این سوال یکی از خبرنگاران که پرسید طبق گزارش سازمان بازرسی کیفیت، ایراد از قطعات تولیدی شرکت فرانسه بوده است ، افزود: ما در فعالیت خود در ایران به کیفیت و رضایت مندی مشتریان توجه ویژه ای داریم به نحوی که اگر نقصی در قطعه وجود داشته باشد سریعا آن را با شریک ایرانی حل خواهیم کرد.