یک فروند هواپیمای MD بوئینگ متعلق به شرکت هواپیمایی کاسپین در فرودگاه تبریز فرود اضطراری کرد.

به گزارش مشرق،مدیر کل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی امروز در گفت‌گو با فارس در خصوص این حادثه گفت: این هواپیما به دلیل از دست دادن یک موتور خود 8 دقیقه بعد از برخواستن از باند فرودگاه تبریز دوباره با یک فرود اضطرای در این باند به زمین نشست.
علی رستمی افزود: صبح امروز یک فروند هواپیمای‌ متعلق به شرکت کاسپین با 160 مسافر پس از برخاستن از باند فرودگاه با اعلام نقص فنی، قادر به ادامه پرواز نبود در باند فرودگاه تبریز مجبور به فرود اضطراری شد.
وی اضافه کرد: با توجه به هوشیاری خلبان و اعلام به موقع این حادثه به برج مراقبت و اتخاذ تدابیر لازم برای فرود اضطراری این هواپیما حادثه خاصی برای مسافران و خدمه این پرواز به وجود نیامد و هواپیما بدون اینکه خسارتی داشت داشته باشد با حالت نرمال به زمین نشست.
وی با اشاره به زمان طی شده‌ بعداز برخاستن از باند و بازگشت دوباره و به سلامت به همین باند گفت: خلبان راس ساعت 8:08 صبح امروز هواپیما را از باند فرودگاه هدایت کرده بود و بعد از آگاهی از مشکل به وجود آمده برای موتور این هواپیما، ساعت 8:16 دوباره در فرودگاه تبریز به زمین نشست.
رستمی اضافه کرد: مبداء قبلی این هواپیما تهران بوده و در این مبداء نیز کنترل و بازرسی لازم ‌روی آن صورت گرفته بود و متاسفانه از دست دادن یک موتور که جزء نوادر صنعت هواپیمایی به شمار می‌رود و به ندرت اتفاق می‌افتد برای این هواپیما و پرواز رخ داده است.
وی مقصد این پرواز را دوبی اعلام کرد و گفت: 160 مسافر این پرواز بعد از ظهر امروز با یک فروند هواپیمای جایگزین شرکت کاسپین به مقصد دوبی پرواز کردند.
گفتنی است این هواپیما در حال حاضر در فرودگاه تبریز برای رفع نقص و بازرسی مستقر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس