تهیه‌کننده «دوران عاشقی» گفت: هیات داوران دراین دوره از جشنواره با سیاست‌گذاری اشتباه خود مرثیه‌ای برای سینمای ایران درست کردند و ساختار جشنواره به دوره‌ای رسیده است که می‌گویند "آغاز پایان" است.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق- جشنواره سی و پنجم فیلم فجر در حالی به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود که دستخوش حواشی بسیاری در اعلام نامزد‌های بخش‌های مختلف و تصمیمات نادرست هیات داوران بوده است.علی معلم تهیه کننده سینما در خصوص داوری و هیات انتخاب این دوره از جشنواه گفت: در دوره سی و پنجم فیلم فجر، ساختار جشنواره به دوره‌ای رسیده است که می‌گویند "آغاز پایان" است.به این معنا که جشنواره فیلم فجر در این دوره خود نشان داد که نه دارای مانیفست و نقشه راه مشخصی از ابتدای راه خود بوده و نه برنامه‌ای برای سال آینده سینمای ایران داشته است.

 وی با اشاره به تعداد زیاد بودن تعداد فیلمهای سینمایی در این دوره از جشنواره افزود: این افزایش انتخاب بی‌دلیل و ترکیب نادرست آنها باعث اعتراض بسیاری از نامزدها شده است که در هیچ دوره‌ای شاهد آن نبودیم.معلم تصریح کرد: جشنواره فیلم فجر مانیفستی نداشته تا بتواند صنعتی را برای سینمای ایران پیشنهاد کرده و یا جریان و ژانری را معرفی کند.تهیه‌کننده «آل» اضافه کرد: جشنواره فیلم فجر قصد دارد تا از طرفی چندین جشنواره از قبیل کن، اسکار، برلین و .... را با هم داشته باشد و از طرف دیگر با اهدای جوایز به فیلمها و در بخش‌های مختلف می خواهد که همه سینماگران را راضی نگه دارد که در این صورت سیمرغ های جشنواره هم برای برندگان آن جذابیتی ندارد و در حالی شائبه تغییر جوایز شنیده می شود که این امر نیز در جشنواره‌ای به نام فیلم فجر نامطلوب بوده و نشان می دهد که جشنواره عکس العملی است و احساسی برخورد می کند.

 داوری جشنواره فیلم فجر «مرثیه» سینمای ایران است

وی ادامه داد: اشتباهات داوری در این دوره از جشنواره نشان داد که تصمیم‌گیری‌ها از روی تدبیر نبوده و موافق خوانی و مخالفت خوانی سینماگران در اهدای جوایز نقش دارد و این امر برای جوانان فیلم اولی خطرناک است و احساس سرخوردگی می کنند و خسارتهایی که این شیوه به بار می‌آورد به بدنه سینمای ایران زیان بار است.تهیه ‌کننده «ازدواج به سبک ایرانی» یادآور شد: در جشنواره فیلم فجر عقلانیت در اجرا از بین رفته و ساماندهی مناسب نداشته است و تعریف و نسبت جشنواره با سینما و یا خواسته‌ های حاکمیتی هم در آن مشخص نیست و این مهم آسیب‌های زیان باری به همراه دارد.معلم خاطرنشان کرد: جشنواره فیلم فجر مسابقه ای نیست که در آن کسوت هویدا باشد و نقشه فیلم فجر در این دوره غلط طراحی شده و هر کسی که در حوزه اجرای آن حضور داشته، نقش خود را به بدترین شکل ممکن بازی کرده و این مرثیه ای است هیات داوران برای سینمای ایران به بار آورده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس