کد خبر 687338
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷

سی و ششمین رزمایش مشترک کبری طلایی با حضور 29 کشور از جمله آمریکا در تایلند برگزار می شود.

به گزارش مشرق، تارنمای 'بانکوک پست' این رزمایش را بزرگترین رزمایش چندجانبه در آسیا دانست و اعلام کرد در این رزمایش 10 روزه که از 14 تا 24 فوریه (26 بهمن تا 6 اسفند) ادامه دارد، 29 کشور به صورت مستقیم و یا ناظر در این رزمایش شرکت می کنند.
 
براساس بیانیه سفارت آمریکا در بانکوک پایتخت تایلند، این رزمایش با گردهم آوردن 29 کشور مسائلی از قبیل چالش های امنیتی منطقه ای و جهانی را با هدف افزایش همکاری های بین المللی و ایجاد ثبات در منطقه مورد تاکید قرار می دهد.
 
براساس این گزارش، سه برنامه اصلی رزمایش آموزش کارمندان به همراه سمینار رهبران ارشد، برنامه کمک های شهری به جوامع تایلندی و آموزش میدانی در ارتباط با حوادث گوناگون و تقویت ارتباطات منطقه و افزایش قابلیت همکاری است.
 
پیش بینی می شود که حدود سه هزار و 300 نیروی نظامی در بخش های مختلف این رزمایش مشترک 10 روزه حضور یابند.
 
مراسم گشایش رزمایش 'کبری طلایی 2017' روز 26 بهمن ماه در پایگاه دریایی 'ساتاهیپ' در 'چان بوری' و مراسم پایانی آن 6 اسفند در 'ناخون راچاسیما' انجام می شود.
 
این رزمایش که از سال 1982 به صورت سالیانه برگزار می شود، در سال 2016 شاهد حضور 35 کشور بود. هر چند یکسال پیش از آن آمریکا به نشانه عدم تایید حکومت نظامی تایلند پس از کودتای سال 2014 ، میزان حضور خود را کم رنگ کرد.
 
در حالی که آمریکا سال 2015 با بیش از چهار هزار و 300 نیروی نظامی در این رزمایش شرکت کرد، سال گذشته تنها سه هزار و 600 نیروی نظامی آمریکایی در این رزمایش حضور داشتند، رقمی که احتمالا در سال جاری به مراتب کاهش خواهد یافت.
 
دریادار 'هری هریس' فرمانده نیروهای آمریکا در اقیانوس آرام نیز قرار است در راس هیاتی بلندپایه در رزمایش کبری طلایی در تایلند شرکت کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس