کد خبر 686231
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۸

رئیس مجلس نمایندگان بوسنی در دیدار سفیر ایران از رئیس مجلس شورای اسلامی برای سفر به سارایوو دعوت کرد.

به گزارش مشرق، «شفیق جعفروویچ» رئیس مجلس نمایندگان بوسنی و هرزگوین در دیدار «محمود حیدری» سفیر کشورمان در سارایوو، با قدردانی از حمایت‌های ایران از ملت بوسنی در شرایط سخت جنگ گفت: توسعه هر چه بیشتر روابط با ایران بخصوص در زمینه اقتصادی مورد حمایت پارلمان بوسنی است و امید داریم در کنار گسترش روابط سیاسی، مناسبات تجاری و اقتصادی دو کشور بیش از پیش ارتقاء پیدا کند.

جعفروویچ ضمن ابلاغ سلام به همتای ایرانی و دعوت از ریاست مجلس شورای اسلامی برای سفر به بوسنی اضافه کرد: بوسنی در کنار روند الحاق به اتحادیه اروپا و ناتو به حفظ روابط با کشورهای دوست مانند جمهوری اسلامی ایران اهتمام ویژه دارد.

در این دیدار سفیر کشورمان گفت: روابط دو کشور در سطح خوبی قرار دارد و جمهوری اسلامی ایران از ابتدای استقلال بوسنی و هرزگوین با احترام به تمامیت ارضی و حاکمیت ملی در کنار مردم و دولت بوسنی بوده و از یکپارچگی و وحدت این کشور حمایت کرده است.

حیدری اضافه کرد: تقویت ارتباطات با همه اقوام بوسنیایی اعم از بوشنیاک‌ها، صرب‌ها و کروات‌ها از اهداف سفارت جمهوری اسلامی ایران است.

سفیر کشورمان روابط پارلمانی را از ارکان اساسی در روابط بین دو کشور برشمرد و ابراز امیدواری کرد با حمایت‌های مجالس دو کشور روابط ایران و بوسنی در همه عرصه‌ها گسترش یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس