کد خبر 685036
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹

مقامات کویتی پس از انجام مذاکرات گسترده با مسئولان فرانسوی از نهایی شدن قرارداد خرید 30 فروند بالگرد کاراکال از این کشور خبر دادند.

به گزارش مشرق، شرکت 'ایرباس هلیکوپتر' اعلام کرده است ارزش این قراردادها یک میلیارد و 140 میلیون یورو بوده و رایزنی های مقدماتی پیش ازاین میان کویت و فرانسه انجام شده بود.
 
این بالگردها درکارخانه مارینیان درجنوب فرانسه تولید می شوند. همچنین براساس قرارداد، خلبانان و نیروهای فنی و نگهداری این بالگردها به مدت دوماه آموزش خواهند دید.
دولت کویت همچنین در راستای افزایش توانمند نظامی، قرارداد جدیدی را با آمریکا جهت خرید تجهیزات دفاعی امضا کرد.
 
ارزش قراراد جدید کویت با آمریکا یک میلیارد وهفتصد میلیون دلار خواهد بود که شامل خرید 218 دستگاه تانک پیشرفته از نوع 'M1A2 ' است.
 
همچنین بر اساس این توافق کارشناسان وزارت دفاع آمریکا نسبت به برگزاری دوره های آموزشی برای نیروهای مسلح کویت جهت استفاده از این تانک ها اقدام خواهند کرد.
برای اجرای این قرارداد، شرکت های بزرگ تسلیحاتی همچون 'لاکیهید مارتین' مشارکت می کنند.
 
وزارت دفاع کویت همچنین برای تقویت توانمندی های دفاعی خود 28جنگنده نظامی جدید از اتحادیه اروپا به ارزش بیش از هشت میلیارد دلار خریداری می کند.
 
قراردادی که کویت با طرف اروپایی امضا کرده به گونه ای است که جنگنده های 'یورو فایتر' مطابق با مشخصات اقلیمی کویت ساخته شود و علاوه بر آن طرف اروپایی متعهد می شود که نسبت به راه اندازی پایگاه نظامی با امکانات کامل اقدام نماید که شامل اعزام کارشناسان نظامی به کویت برای آموزش خلبانان این کشور می شود.
 
ایتالیا نیز قرار است آموزش هایی را به ارتش کویت در زمینه جنگ الکترونیک ارایه کند.
با خرید این هواپیماهای جنگی، کویت هشتمین کشور درجهان و سومین کشور در خاورمیانه می شود که این نوع جنگنده را در اختیار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس