کد خبر 683943
تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۰

یکی از فرماندهان الحشدالشعبی با بیان اینکه شمال شرقاط شاهد عملیات غافگیرانه این نیرو علیه مواضع داعش بود، هدف این عملیات را تامین امنیت اتوبان بغداد – موصل اعلام کرد.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش و امنیتی عراق در عملیاتی پیشگیرانه و قبل از شروع عملیات آزادسازی کرانه راست شهر موصل موفق شدند، پیشروی چشمگیری را در مناطق شمال شهرستان «شرقاط»، از توابع استان صلاح الدین در غرب عراق محقق کنند.

در این حمله پیشگیرانه نیروهای عراقی موفق شدند، با وارد آوردن ضربات سنگین به مواضع داعش در دو طرف این محور عملیاتی ارتباط پایگاه اول با پایگاه دوم این گروه را قطع و امنیت اتوبان بغداد – موصل و پیشروی امن و سریع دیگر یگان‌ها را در نینوی تامین کنند.

در این ارتباط «علی الحسینی» یکی از فرماندهان نیروی الحشد الشعبی تصریح کرد: نیروهای الحشد الشعبی و پلیس فدرال عملیاتی غافلگیرانه را علیه مواضع داعش در مناطق شمال و شمال شرقی شهرستان شرقاط در استان صلاح الدین آغاز کردند.

به گفته الحسینی این مناطق کانون آغاز عملیات‌ها و حملات تروریستی و انتحاری داعش علیه دیگر شهرهای استان صلاح الدین محسوب می‌شد و هدف آن باز پس‌گیری این مناطق و پاکسازی آنها و قطع ارتباط کامل داعش با کرانه چپ موصل بطور کامل بود.

در خصوص زمان عملیات و منتظر بودن زمان اعلام شروع عملیات آزادسازی بخش کرانه راست موصل و میزان تاثیر آن بر پیشروی نیروها در این عملیات، الحسینی گفت: هدف بزرگ‌تر این عملیات تامین امنیت اتوبان بغداد – موصل بود تا تردد امن نیروهای عراقی بسمت موصل تامین گردد و با تامین امنیت آن امکان پیشروی سریع و امن دیگر یگان‌های نظامی فراهم می‌شود.

نیروهای الحشد الشعبی بیست و چهارم ژانویه جاری آغاز عملیات آزادسازی شمال شهرستان شرقاط در جبهه‌ای به مساحت 35 کیلومتر مربع را اعلام کرده و موفق شدند، تعدادی از روستاها و مناطق را آزاد کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس