کد خبر 683029
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۲

سرگئی لاوروف و المار محمدیاروف وزیران خارجه روسیه و جمهوری آذربایجان در مسکو اوضاع منطقه قره باغ مورد مناقشه بین این کشور و ارمنستان را بررسی کردند.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه روسیه روز سه شنبه با اعلام این خبر، افزود: روابط دو جانبه باکو و مسکو و شرایط کنونی قره باغ براساس دو دور مذاکرات قبلی بر سر این موضوع در سن پترزبورگ و وین در دیدار وزیران خارجه دو کشور بررسی شد.
 
در این خبر اشاره ای به نتیجه مذاکرات نشده است.

پس از فروپاشی شوروی در سال 1991 و استقلال جمهوری آذربایجان و ارمنستان، روسیه اقدام های دیپلماتیک زیادی برای حل اختلاف باکو و ایروان بر سر قره باغ انجام داده است، ولی طرفین تاکنون بارها وارد درگیری و جنگ شده اند که با آتش بس های شکننده قطع می شود.

ناگورنو قره باغ درون جمهوری آذربایجان که سال 1994 پس از پایان جنگی چند ساله به تصرف نیروهای ارمنی در آمد با مساحت چهار هزار و 378 کیلومتر مربع و جمعیتی حدود 250 هزار نفر منطقه داغ بر جای مانده از تقسیمات شوروی است که از زمان فروپاشی سال 1991 همچنان شرایط بحرانی دارد.

کشته شدن حدود 35 هزار نفر و آوارگی نزدیک به 800 هزار نفر بر سر قره باغ در جنگی که سال 1994 منجر به تسلط ارمنستان بر قره باغ شد، نشان می دهد که این منطقه همچنان آتش زیر خاکستر خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس