رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال به کاربران رایانه‌ای در کشورمان نسبت به نفوذسازمان NSA در فعالیت‌های سایبریشان هشدار داد.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق به نقل از فارس، حسن عباسی رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال که در همایش «حزب الله سایبری» با عنوان "کلیک‌های پایداری" سخن می‌گفت، در ابتدای سخنان خود به همایش قبلی وبلاگ‌نویسان که در همین سالن در 12 روز مانده به انتخابات 88 برگزار شد، اشاره کرد و گفت: در آن روزها یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری که معمم بود از اختلال به وجود آمده در شبکه فیس بوک ابراز نگرانی کرده و معترض شده بود، این سؤال مطرح بود که چرا وی باید نگران فیس بوک باشد.

وی در ادامه افزود: وقایع پس از انتخابات و روشن ‌شدن نقش تویتر و فیس بوک در شایعه پراکنی و پروپاگاندای دشمن را آشکار کرد، بعد از حوادث انتخابات سازمان‌های امنیتی کشور خواستند مسئله نفوذ در این حوزه را بررسی کنیم لذا در کمتر از 45 روز ساختار سازمان NSA را به عنوان قلب مغز سیستم سایبری جهان به عنوان صاحب و مالک اینترنت تهیه کردیم و در طی 2 سال گذشته حدود 100 سخنرانی دانشگاهی، نگرانی خود را از این موضوع تبیین کردیم.
 
رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال تصریح کرد: آنچه که امروز موجب نگرانی بنده است، این است که ما با نوع گسترده‌ای از بی‌اعتنایی در حوزه فضای سایبری از سوی مسئولان مواجه هستیم در حالی ما باید فضای سایبر حضور داشته باشیم.

عباسی در ادامه به تشریح مناسبات امنیتی موجود در فضای سایبر پرداخت و با بیان اینکه از "سیستم هارتلند" در آسیا به عنوان قلب جهان یاد می‌شد، اظهار داشت: امروز NSA به عنوان مغز جهان شناخته می‌شود و NSA آژانس امنیت ملی ایالات متحده آمریکا است.

وی خاطرنشان کرد: آژانس امنیت ملی ایالات متحده آمریکا کنار "جاده بالتی‌مور، در شهر واشنگتن دیسی" در زیر زمین، تأسیسات عظیمی ایجاد کرده است که در مقابل حملات اتمی مقاوم است و آنجا به نوعی مغز جهان را به وجود آورده است. این مرکز 3 میلیارد پیام سایبری را در روز به دقت رصد می‌کند.

این کارشناس برجسته مسائل استراتژیک با بیان اینکه NSA شاخص‌ترین دستگاه امنیتی از جمع 16 دستگاه امنیتی موجود در آمریکا است، اضافه کرد: تأکید می‌کنم که مالک اینترنت در جهان همین سازمان NSA یعنی آژانس امنیت ملی آمریکاست.

عباسی با تشبیه فضای اینترنت به پادگان، توضیح داد که شبکه اینترنت کاملاً تحت کنترل و رصد سازمان امنیت ملی آمریکا است و اینکه عده‌ای در داخل کشور ما اعتراض می‌کنند که دولت به فضای اینترنت، امنیتی نگاه می‌کند اشتباه است زیرا واقعاً آمریکا از طریق این شبکه همه ما را کنترل می‌کند و همچون پادگان تحت فرماندهی اوست و رئیس این پادگان یک ژنرال در نیروی دریایی آمریکاست که به وزارت دفاع آمریکا مأمور می‌شود، بنابراین باید بدانیم رئیس این شبکه یک نظامی است.

وی با توضیح نحوه شکل‌گیری شبکه تار عنکبوتی و نفوذ سیستم اینترنت آمریکا در جهان با استفاده از مخابرات، موتورهای جستجوی یاهو، گوگل و... ادامه داد: جهان امروز دارای مغزی است که تمام اطلاعات در آن جا پردازش و کنترل می‌شود. ما در قالب 300 جلد کتاب، اطلاعات مربوط به همین موضوع را آماده کرده و به دستگاه‌های امنیتی و تصمیم‌ساز ارائه داده‌ایم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۱
    6 15
    جناب عباسی، سازمان NSA رسما در چارت وزارت دفاع آمریکا زیر مجموعه وزارت دفاع هست؛ یعنی یک سازمان امنیتی نظامی هست. پس باید رئیس آن یک نظامی باشد، و رئیس آن هم به وزارت دفاع مامور نمی شود، بلکه حقوق بگیر و کارمند وزارت دفاع محسوب می شود. درباره مالکیت اینترنت هم بهتر هست غلو نکنیم؛ NSA بخش عمده ایی از ترافیک شبکه اینترنت را از طریق شبکه جاسجوی Echelon با همدستی انگلیس، نیوزیلند، استرالیا، و کانادا؛ و همچنین به مرحمت حضور گسترده شرکت های تکنولوژیک و اینترنتی در خاک آمریکا، بخصوص شرکت های هاستینگ و دیتاسنتر؛ مانیتور می کند. این مانیتور کردن اولا به معنای مانیتور کردن کل ترافیک اینترنت نیست، و ثانیا به معنای مالکیت اینترنت توسط NSA نیست. شبکه اینترنت یک شبکه غیر متمرکز متشکل از میلیون ها شبکه در سراسر جهان هست. البته به دلیل غفلت بسیاری از کشورها، این کشورها در بسیاری از امور مهم استاندارد سازی این شبکه حضور پر رنگی نداشتند، که در سال های اخیر برخی کشورهای مستقل سعی کردند تا حدودی نقش خود را گسترش داده و حوزه نفوذ آمریکا در فرآیندهای تعیین استانداردهای اینترنتی را کاهش بدند. کشورهایی مثل چین، با ایجاد زیرساخت های شبکه اختصاصی خودشان، و ارائه خدمات هاستینگ و دیتاسنتر با کارایی بالا به مراکز مهم و حساس خود، و جلوگیری از خروج ترافیک حساس از شبکه های داخلی، سعی می کنند داده های حساس خود در داخل این شبکه را از مانیتور شدن توسط سازمان هایی مثل NSA حفظ کنند. البته در ایران هم همچین کارهایی انجام میشه، البته بدون توجه کافی به ارائه زیر ساخت های مناسب و با کیفیت بالا.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس