معاون امور زنان رئیس‌جمهور هم به جمع وعده‌دهندگان برای دولت بعدی روحانی پیوست...

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم...
 

***

دورخیز نامزد جنجالی مجلس برای انتخابات شوراها؟

پیشنهادات «مینو خالقی» برای ادامه راه مرحوم هاشمی...

روحانی برای ماندن در قدرت به اصولگرایان نزدیک می‌شود؟!/ پیشنهادات «مینو خالقی» برای ادامه راه مرحوم هاشمی«مینو خالقی» از فعالان اصلاح‌طلب و صاحب یک پرونده جنجالی در انتخابات گذشته اخیراً طی مصاحبه‌ای با روزنامه آرمان امروز درباره ادامه راه مرحوم هاشمی گفته است:

«جایگاه سیاسی ارزشمند آیت‌ا... هاشمی، هرگز جایگزینی نخواهد داشت و ثلمه نبود ایشان عظیم است! اما مسلماً منشی که برگرفته از آیات قرآن و روش اسلامی باشد مستمر و پابرجا خواهد ماند. بزرگانی همچون حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناطق نوری، نقش پررنگی در فضای اعتدالی گذشته و امروز داشته و در آینده این کشور خواهند داشت. ایشان سیاستمداری اخلاقمدار و پایبند به اصول هستند که حتی خاطرم هست روحیه پهلوانی خود را در انتخابات ۷۶ به اثبات رساندند. آنجا که پیش از همه و اعلام نتیجه قطعی آرا، پیروزی رئیس دولت اصلاحات را تبریک گفتند و طی همه این سال‌ها از جایگاهی والا در میان اصولگرایان و اصلاح‌طلبان برخوردار بودند. با توجه به شناخت روحیات و رويكرد ایشان می‌دانم که زین پس، البته همچون گذشته، منش ایشان برای این نظام بسیار مفید و مثمرثمر خواهد بود.»

او افزوده است: همچنین فکر می‌کنم نقش و مسئولیت جناب آقایان روحانی، رئیس دولت اصلاحات، سیدحسن خمینی، عارف و لاریجانی در پیشبرد اهداف و روش اعتدالی در سیاست امروز و آینده کشور بیش از پیش خواهد بود. همچنین فراکسیون امید و اعتدالیون در مجلس شورای اسلامی نیز باید هرچه بیشتر برای آرامش و امید و اعتدال تلاش نمایند![1]

*بحثی به نام «جایگزینان مرحوم هاشمی» از زمانی که هنوز بدن مرحوم هاشمی بر روی زمین بود، از جانب اصلاح‌طلبان و چهره‌های مختلف جریان سیاسی خاص مطرح و به اقتراح گذاشته شد.

آنها تقریباً اسامی عمده چهره‌های معمم اصلاح‌طلب را بعنوان این جانشینی ذکر کرده‌اند. که البته خانم خالقی، فراکسیون امید را هم برای قوام بهتر پروژه پیشنهاد کرده است!

این شخص در انتخابات گذشته پس از رأی‌آوری، به دلیل بدست آمدن برخی اسناد توسط شورای نگهبان، از ورود به مجلس باز ماند.

گفته می‌شود مینو خالقی قصد ورود به «انتخابات شورای شهر» در اردیبهشت 96 را دارد...

***

رسانه نزدیک به عارف: شاید روحانی برای ماندن در قدرت به اصولگرایان نزدیک شود!

روحانی برای ماندن در قدرت به اصولگرایان نزدیک می‌شود؟!/ پیشنهادات «مینو خالقی» برای ادامه راه مرحوم هاشمیروزنامه الکترونیکی امید ایرانیان که زیر نظر «حمیدرضا عارف» فرزند محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید منتشر می‌شود، به تازگی در مطلبی با عنوان «خمینی جوان و ادامه راه هاشمی» به یک پیام توییتری رئیس‌جمهور روحانی اشاره کرده و با تأکید بر اینکه سیدحسن خمینی می‌تواند لنگرگاه جریان اعتدال در نبود هاشمی رفسنجانی شود! نوشته است:

روحانی اکنون رییس جمهور اعتدال است و اگر هم بخواهد مجال و فرصت ندارد. او به دلیل مشغله‌های فراوان نمی‌تواند زمانی را برای مدیریت یک جریان سیاسی در کشور اختصاص دهد. روحانی ناگزیر است رییس جمهور بماند و فارغ از مسائل حاشیه‌ای به فکر پیش‌برد ایران بعد از برجام باشد.

این رسانه الکترونیکی اما در ادامه تصریح می‌کند:

«برخی تحیل گران معتقدند با توجه به اینکه حسن روحانی یکی از بزرگترین حامیان خود را از دست داده امکان اینکه برای باقی ماندن در قدرت به جریان اصولگرا نزدیک شود دور از ذهن نخواهد بود.»[2]

*اصلاح‌طلبان طی چند روز گذشته از درگذشت مرحوم هاشمی، تلاش کرده‌اند تا عمده معممین این جریان سیاسی خاص را بعنوان جانشینان مرحوم هاشمی مطرح کنند و حتی همانطور که دیدیم، فراکسیون امید را هم حتی به این فهرست افزوده‌اند.

بحث نزدیک شدن رئیس‌جمهور روحانی به اصولگرایان نیز خیلی پیش از این و با عنایت به «تعاملات روحانی و لاریجانی» رخ داده بود و مشخص نیست چرا یک رسانه نزدیک به محمدرضا عارف، آنرا با یک لحن خاص و در اشاره به فضای پساهاشمی طرح کرده است؟!

پیش از این، محمدصادق خرازی، در مصاحبه با سایت جماران درباره انتخابات سال 92 گفته بود که آقای عارف در آن انتخابات به نفع روحانی کنار نرفته است.[3]

***

همه اقدامات یک معاون رئیس‌جمهور در 3.5 سال گذشته!

مولاوردی: در 5 سال آینده شرایط زنان در همه حوزه‌ها بهتر می‌شود

روحانی برای ماندن در قدرت به اصولگرایان نزدیک می‌شود؟!/ پیشنهادات «مینو خالقی» برای ادامه راه مرحوم هاشمی«شهیندخت مولاوردی» معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور اخیراً در دیدار با وزیر همکاری‌های بین‌المللی دفتر نخست‌وزیری لهستان گفته است: بر اساس پیش‌بینی ما در 5 سال آینده در همه حوزه‌ها از جمله مدیریت، خانواده و بازار کار شاهد بهتر شدن شرایط در زمینه دسترسی عادلانه زنان و مردان به فرصت‌ها خواهیم بود!

به گزارش ایسنا، وی همچنین گفته است: برای اولین بار در انتخابات مجلس، بیشترین تعداد زنان را داریم بگونه‌ای که ۱۶ تن از نمایندگان مجلس را زنان تشکیل می‌دهند همچنین روز گذشته در سند برنامه ششم توسعه چند ماده قانون به نفع زنان تصویب شد. بدین ترتیب توجه به زنان در برنامه ششم توسعه نسبت به برنامه پنجم بیشتر بوده است. همچنین در کابینه دولت یازدهم سه معاون زن مشغول فعالیت هستند.[4]

*طرح وعده «بهبود شرایط بانوان در 5 سال آینده» یک وعده انتخاباتی و در راستای پروژه «تقلّا برای دو دوره‌ای شدن آقای روحانی» ارزیابی می‌شود.

فی‌الواقع این سؤال مطرح است که خانم مولاوردی طی سه و نیم سال گذشته دقیقاً مشغول چه کاری در حوزه بانوان بوده‌اند که امروز بیشتر شدن تعداد نمایندگان زن، تصویب چند قانون و حضور 3 خانم بعنوان معاونان رئیس‌جمهور را بعنوان دستاوردهای مهم خود ذکر می‌کنند؟

دستاوردهای که البته 2 مورد آن اساساً به شخص ایشان مربوط نمی‌شود.

تقلّای دولتی‌ها برای نشان دادن در باغ سبز در دولت دوم حسن روحانی، مسبوق به سابقه است...

پیش از این، محمود واعظی، وزیر ارتباطات دولت یازدهم نیز در یک جلسه استانی گفته بود: دولت تا الان تجهیز کارگاه کرده است، 30 ماه مذاکره کردیم تا تحریم‌ها را برداریم و تلاش داشتیم تا سنگ‌هایی که دیگران به چاه انداخته بودند، برداریم که باید محصول این تفکر را در دوره بعد ببینیم.[5]

اصلاح‌طلبان نیز در فعالیت‌های انتخاباتی غیر رسمی خود برای دولت، کراراً بیان کرده‌اند که مردم باید نتیجه دستاوردهای آقای روحانی را در دولت بعدی وی ملاحظه کنند!

مثلاً «احمد پورنجاتی» از فعالان اصلاح‌طلب، چند ماه قبل به نشریه صدا گفته بود:‌ برجام به تدریج به بار خواهد نشست و آثارش زودتر از آنچه به طور معمول تصور می‌شود ظاهر خواهد شد. باید اجازه داد تا این موضوع در دور دوم ریاست جمهوری به بار بنشیند. در همه دنیا، حتی در سیستم‌هایی که ثبات سیاسی دارند و آنقدر مزاحمت‌های داخلی و خارجی ندارند باز هم 4 سال مجال کمی است.

***

1_http://armandaily.ir/fa/Main/Detail/175254

2_ http://omidiraniannewspaper.ir/detail/6230

3_ http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13940503001049

4_ http://www.isna.ir/news/95102717193

5_ http://www.mashreghnews.ir/fa/news/664652

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس