شناورهای مورد نظر عربستان سعودی در حقیقت مدلی به روز شده و شدیدا مسلح شده از شناورهای گشتی دور برد کلاس Guaiquerí هستند که برای نیروی دریایی ونزوئلا ساخته شده اند.

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، «فیلیپه ششم» شاه اسپانیا به درخواست «سلمان بن عبدالعزیز» شاه عربستان به این کشور به مدت سه روز سفر کرد.

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) اعلام کرد که وزرای خارجه و کار اسپانیا به همراه شاه این کشور وارد عربستان شدند و قرار است با ملک سلمان دیدار کنند.

سفر پادشاه اسپانیا که قرار بود در نوامبر گذشته صورت گیرد، به دلیل درگذشت یکی از برادران ملک سلمان به تعویق افتاد.

رسانه‌های اسپانیا می‌گویند، قرار است در این دیدار قراداد ناوچه های گشتی «آوانتی 2200» به ارزش حداقل دو میلیارد یورو منعقد شود.

سخنگوی شرکت صنایع دریایی موسوم به «ناونسیا» نیز اعلام کرد: میتوانیم بگوییم که مذاکرات ساخت 5 کشتی جنگی که میتوان آن را به ناوگان دریایی عربستان فروخت در مراحل بسیار پیشرفته‌ای قرار دارد.
 
آشنایی با شناور کلاس Avante 2200
 
شناورهای مورد نظر عربستان سعودی در حقیقت مدلی به روز شده و شدیدا مسلح شده از شناورهای گشتی دور برد کلاس Guaiquerí هستند که برای نیروی دریایی ونزوئلا ساخته شده اند. بر اساس اطلاعات موجود درباره طرح پیشنهادی به عربستان سعودی با عنوان ناوهای جنگی کلاس Avante 2200 از طراحی پنهانکار استفاده شده، وزن این شناور 2500 تن و طول آن نیز 98 متر است. البته شناورهای تحویل داده شده به ونزوئلا فاقد تسلیحات موشکی یا اژدر بوده و صرفا به توپ مجهز هستند.
 
عربستان به دنبال این ناوهای اسپانیایی است+عکس 
شناور کلاس Guaiquerí نیروی دریایی ونزوئلا
 
این شناور به یک توپ 76 میلی متری، 8 تیر موشک اگزوست بلوک 3 و پرتاب گر عمودی برای موشک های ضد هوایی مجهز شده است. پرتاب گر اژدر به همراه توان حمل یک فروند بالگرد از دیگر قابلیت های این کلاس به شمار می رود.
 
این شناور از سیستم پیشران ترکیبی دیزل بهره برده و 92 نفر خدمه دارد. حداکثر سرعت این شناور 51 کیلومتر بر ساعت است.
 
انواع رادارها، سامانه های اپتیکی و هدایت ماهواره ای نیز بر روی این شناورها قابل نصب هستند. ماموریت اصلی این شناور حفاظت از مناطق ساحلی ، تاسیسات فراساحلی، گشت های برد بلند، کنترل مهاجرت غیر قانونی در دریا و کنترل شناورهای عبوری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس