دفتر دادستان ویژه کره جنوبی از احضار یکی از مدیران ارشد شرکت سامسونگ به عنوان مظنون در پرونده رسوایی فساد مالی و سیاسی رئیس جمهور این کشور خبر داد.

  به گزارش مشرق، به نقل از رویترز، دادستان های ویژه کره جنوبی اعلام کردند که "جی وای لی" معاون شرکت سامسونگ را به عنوان مظنون در پرونده فساد مالی و سیاسی پارک گئون هائه رئیس جمهور کره جنوبی احضار کرده اند تا این مساله را مورد بررسی قرار دهند که آیا حمایت شرکت سامسونگ از کسب و کارها و بنیادهای مورد پشتیبانی "چوی سون سیل" دوست پارک گئون هائه، ارتباطی با تصمیم 2015 از سوی صندوق ملی بازنشستگی برای حمایت از ادغام دو گروه بزرگ صنعتی و تجاری وجود داشته است یا نه.

در نشست دسامبر پارلمان کره جنوبی، مدیران ارشد سامسونگ پرداخت رشوه با هدف تسهیل زمینه ادغام دو شرکت بزرگ در سال 2015 میلادی را رد کرده‌اند.

این مقام ارشد شرکت سامسونگ برای بازجویی در خصوص اتهامات مختلفی از جمله رشوه احضار شده است.

صندوق بازنشستگی از سهامداران عمده شماری از شرکت‌های بزرگ کره جنوبی، از جمله شرکت سامسونگ است و بازداشت مون هیونگ-پیو، وزیر سابق بهداشت و رئیس کنونی این صندوق در ادامه تحقیقات پیرامون ارتباط غیرقانونی دفتر رئیس جمهوری با این شرکت‌ها صورت گرفته است.

در جریان تحقیقات در مورد این پرونده این احتمال مطرح شده که ممکن است رئیس جمهوری یا اعضای دفتر او با استفاده از نفوذ خود بر نهادهای دولتی از طریق صندوق بازنشستگی شرکت‌های بزرگ را وادار کرده باشند به یک بنیاد غیرانتفاعی تحت حمایت پارک کمک مالی کنند. در چنین صورتی، رئیس صندوق بازنشستگی در تبادل رشوه بین دو طرف نقش واسطه را ایفا کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس