کد خبر 676967
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹

معاون وزیر خارجه ایران قرار است با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار و گفت‌وگو کند.

به گزارش مشرق، سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت خارجه و رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام در ادامه رایزنی‌ها در وین قرار است امشب با یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مقر این سازمان دیدار و گفت‌وگو کند.

ششمین نشست کمیسیون مشترک برجام که امروز با حضور هیأت‌های ایران و 1+5 در سطح معاونان و مدیران سیاسی در وین برگزار شد، بعد از گذشت سه ساعت و نیم، به کار خود پایان داد.

پس از پایان این نشست، دیدار دوجانبه هیات ایرانی به ریاست سید عباس عراقچی با هیات آمریکایی در هتل کوبورگ وین آغاز شد.  

در ششمین نشست کمیسیون مشترک اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) مورد بررسی قرار گرفت و نامه اخیر محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران به فدریکا موگرینی به‌عنوان هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام درباره تمدید قانون آیسا مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. 

عراقچی،‌روانچی و اشمیت امروز و پیش از این نشست دو دور مذاکره داشتند. 

معاون وزیر خارجه کشورمان پیش از نشست کمیسیون مشترک در گفت‌وگویی درباره تمدید قانون آیسا اظهار داشت: از دید ما تمدید قانون آیسا نقض تعهدات برجامی آمریکا است و باید به نحو موثری جبران شود و این موضوع امروز در دستور کار کمیسیون مشترک قرار گرفته است. 

وی همچنین در خصوص نشست‌های کارشناسی که پیش از نشست کمیسیون مشترک برگزار شده است، عنوان کرد: کارشناسان بحث خوبی داشتند و به جمع‌بندی‌های خوبی رسیدند.  

رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام با اشاره به اینکه قبل از این نشست کارشناسان ایرانی یک دور مذاکرات دوجانبه با کارشناسان آمریکایی داشته‌اند، خاطرنشان کرد: طبق ساز و کار برجام اگر کشوری نسبت به رفتار کشور دیگر شکایتی داشته باشد اول باید مذاکرات دوجانبه بین آن دو کشور صورت بگیرد و ما این مذاکرات دوجانبه را داشتیم. 

در پی اقدام اخیر آمریکا در خصوص تمدید قانون تحریم‌های ایران (آیسا) 27 آذر ماه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با ارسال نامه رسمی به فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام، خواستار برگزاری جلسه کمیسیون مشترک برجام برای رسیدگی به اقدام اخیر آمریکا شد. 

نشست کارگروه اجرایی کردن لغو تحریم‌ها نیز روز گذشته به مدت حدود دو ساعت و با حضور هیات‌های کارشناسی ایران و کشورهای عضو گروه ١+٥ برگزار شد.اسماعیل بقایی دبیر ستاد پیگیری اجرای برجام در وزارت خارجه ریاست هیأت کارشناسی ایران در کارگروه اجرایی کردن لغو تحریم‌ها در وین را برعهده داشت. 

هیات کارشناسی جمهوری اسلامی همچنین دوشنبه پیش از نشست کارگروه، به طور جداگانه دیدارهایی با هیات های چین، روسیه و ایالات متحده برگزار کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس