کد خبر 676569
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶

انصارالله یمن شعار مرگ بر اسرائیل سر می‌دهند و در واکنش به این شعار، یاران سعودی‌ها بیان می‌کنند که دشمنی با اسرائیل حرام و کفر است.

  به گزارش مشرق، پایگاه لبنانی العهد در مطلبی به بررسی حدود دو سال تجاوز شبانه روزی سعودی ها به یمن و آثار و تبعات این حملات ددمنشانه پرداخته است.

العهد در این خصوص می نویسد: مرزهای مشترک عربستان و یمن به 1470 کیلومتر می رسد و در برخی از مناطق مرزی در هر 2 کیلومتر صد نفر ساکن هستند. روابط طرفین به دلایل سیاسی و مذهبی در طول زمان بسیار بد بوده است. در سال 1934 میلادی جنگ میان طرفین شکل گرفت و از همان زمان یمنی ها، آل سعود را به تسلط بر مناطق نفتی درعسیر، نجران و جیزان با کمک انگلیس متهم می کردند.

دوران نفت

پس از اینکه سعودی ها استخراج نفت را به صورت گسترده آغاز کردند و به یک کشور ثروتمند تحت نظر آمریکا تبدیل شدند، به هیچ وجه به نفعشان نبود که یمن از یک سو به کشوری یکپارچه، قوی و ثروتمند تبدیل شود و از سوی دیگر نیز به عنوان پایگاهی برای جنبش های آزادی بخش عربی محسوب شود.

اکتشاف نفت در یمن

طبق پژوهش ها دو شهر «صعده» و «الجوف» واقع در برابر مرزهای سعودی ها حاوی ذخایر نفتی گسترده ای هستند که در صورت بهره وری از آن، یمن به یک کشور ثروتمند نفتی تبدیل خواهد شد. علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن پیش از این با شرکت های نفتی آمریکایی و غربی در رابطه با استخراج و بهره وری از نفت یمن مذاکره کرده بود. وی در صدد بود تا روسیه را نیز در این اقدام سهیم کند اما کشورهای غربی ابراز نارضایتی کردند. سعودی ها در همین رابطه و پس از شکست در تحقق اهدافشان در عرصه سیاسی یمن ، با موافقت و حمایت آمریکا، به مداخله نظامی مستقیم در یمن روی آوردند. بدین صورت ائتلاف عربی شکل گرفت و از اواخر سال 2015 میلادی فورا بمباران شدید مناطق مختلف یمن را آغاز کردند و تا امروز هم ادامه می دهند. همچنین شماری از کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز به صورت زمینی در این تجاوز مشارکت داشتند اما پس از تحمل شکست در این جنگ، عقب نشینی کرده و حملات علیه مردم یمن به جنگنده های سعودی محدود شد که البته روزانه و به صورت سنگین در حال انجام است.

سعودی ها بیش از 20 ماه است که با هدف قرار دادن زیرساخت ها، نهادهای بشردوستانه و بازارهای عمومی شمار زیادی از مردم یمن را کشته و آواره کرده اند. موسسه های بشردوستانه بین المللی تاکید می کنند که بیمارستان های یمن به دلیل عدم وجود دارو و لوازم پزشکی قادر به فعالیت نیستند و قحطی و گرسنگی در یمن آغاز شده است. همچنین دو میلیون و دویست هزار نفر از کودکان یمنی نیز از سوءتغذیه رنج می برند و نیم میلیون کودک نیز به سوء تغذیه حاد مبتلا هستند. هر چند دقیقه یک کودک یمنی جان می دهد و کادر پزشکی به گروه های دفن کننده اجساد این کودکان تبدیل شده اند. میلیون ها یمنی بدون سرپناه در حال زندگی هستند و از سوی دیگر جنگنده های سعودی آنها را هدف حملات ددمنشانه خود قرار می دهند.

انصارالله یمن شعار مرگ بر اسرائیل سر می دهند و در واکنش به این شعار، یاران سعودی ها بیان می کنند که دشمنی با اسرائیل حرام و کفر است. زیرا اسرائیل نام یعقوب پیامبر خدا بوده و کلمه اسرائیل نیز به عبری به معنای عبدالله است. بنابراین هر کس که با اسرائیل دشمنی کند، در حقیقت با خدا دشمن است و سزاوار مرگ است! این دیدگاه یاران سعودی ها است. بر اساس این دیدگاه تمام مردم یمن به استثنای مزدوران سعودی، دشمن اسرائیل هستند و سزاوار مرگ. سعودی ها طبق این تفکر به یمن حمله کردند و اسرائیل و داعش نیز با همین تفکر به فلسطین، لبنان و سوریه یورش بردند.

استراتژیست‌های آمریکایی که برای این جنگ نقشه می ریزند و نظامیان سعودی که این نقشه ها را اجرایی می کنند، در صورتی که تصور کنند حمله به یمن نیز مانند حمله به عراق و یا افغانستان است، مرتکب اشتباه مرگباری شده اند. زیرا در حمله به یمن، مردم این کشورهدف واقع شده اند. هر چند که برخی از سران و شیوخ قبایل یمنی پس از دریافت پول ازسعودی ها‌، توسط آنها خریداری می شوند اما مردم یمن که دوستدار آزادی هستند، به اشغالگری سعودی ها و تبعیت از آنها تن نمی دهند و راضی نمی شوند. مردم یمن تسلیم نخواهند شد. کودکان یمن پیش از آنکه راه رفتن را یاد بگیرند، کار با خنجر و کلاشینکف را می آموزند. سعودی ها اگر با پول بتوانند شماری از شیوخ و روسای قبایل یمنی را به صورت موقت خریداری کنند، مردم و مقاومت یمنی ها را به هیچ وجه نمی توانند با پول بخرند.

سعودی‌ها دشمن ملی برای یمن

همانگونه که صهیونیست ها در حال حاضر برای غالب مردم لبنان و تروریست ها هم برای مردم سوریه دشمن ملی محسوب می شوند، تجاوز سعودی ها به یمن نیز باعث شد که سعودی ها به دشمن ملی برای مردم یمن تبدیل شوند و از سوی دیگر همانگونه که مردم لبنان پیرامون مقاومت اسلامی لبنان و «حزب الله» گرد آمده اند، مردم یمن نیز پیرامون مقاومت این کشور و «انصارالله» جمع  شده اند.

در جریان عملیات آزادسازی حلب، «عادل الجبیر» وزیر خارجه سعودی برای روحیه دادن به تروریست ها مدعی شده بود که «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه دیر یا زود سرنگون خواهد شد اما می بینیم که این تروریست ها بودند که شکست خوردند. در صورتی که رهبران سعودی به نصیحت های عادل الجبیر درباره یمن نیز گوش فرا دهند، عربستان به سوی مصیبت های بیشتر کشانده خواهد شد. زیرا مردم یمن در برابر تجاوزات سعودی ها مدت زمان زیادی صبر نخواهند کرد و برای حمله معکوس به سعودی ها آماده خواهند شد.

میزان قدرت و توان آل سعود و یمنی ها

توازن قوا میان سعودی ها و یمن به هیچ وجه به نفع سعودی ها نیست و در همین راستا نیز برخی موارد را بررسی می کنیم:

نخست اینکه اکثر اراضی یمن کوهستانی است و امکان حمله سعودی ها به آن سخت است. این در حالی است که بیشتر شهرهای عربستان مسطح هستند و قدرت دفاعی شکننده ای دارند.

دوم اینکه تعداد ساکنان عربستان سعودی 32 میلیون نفر است که 10 میلیون نفر از آنها تابعیت خارجی دارند. با این حساب سعودی ها این امکان را دارند که برای خود عناصر و مزدورانی را جذب کنند اما جذب این مزدوران، مسئولیت سیاسی برای سعودی ها در پی خواهد داشت. از سوی دیگر این مزدوران نقش حاشیه ای دارند. زیرا برای پول می جنگند. سعودی ها می توانند تروریست های خارجی را که از سوریه و عراق فرار می کنند و در حال حاضر نیز توان نظامی بالایی دارند، به کار گیرند.  با این حال حضور این تروریست ها در صفوف ارتش سعودی ها، یک رسوایی جهانی برای آل سعود به حساب می آید و تمامی جهان در برابر سعودی ها خواهند ایستاد و با آنها مقابله می کنند. همچنین ممکن است برخی از این تروریست ها دست به اقداماتی در داخل عربستان بزنند و بدین ترتیب یک خطر امنیتی برای خود عربستان و ارتش این کشور ایجاد کنند.

این در حالی است که تعداد اهالی و ساکنان و مردم یمن 27 میلیون نفر است که بیش از نیمی از آنها یعنی حدود 15 میلیون نفر مرد هستند و حدود 9 میلیون نفر از یمنی ها آمادگی دارند با سعودی هایی که علاوه بر تخریب خانه هایشان، پدران و مادران و فرزندانشان را به خاک و خون کشانده است و آوارگی، گرسنگی و بیماری را برای مردم یمن به ارمغان آورده است، مبارزه کنند.

بنابراین ارتش عظیم و قوی یمنی ها با حضور چنین نیروهای شجاع و دلیری در صورت تصمیم رهبرانشان به آغاز حمله معکوس علیه سعودی ها، هر مانعی را از سر راه خود بر می دارند و هیچ قدرتی در جهان توان مقابله با آنها را ندارد. همچنین به استثنای شهر مقدس مکه، دیگر شهرهای عربستان سعودی به ویژه شهرهایی که کاخ شاهزادگان سعودی در آن بنا شده است، عرصه حمله میلیون ها یمنی رزمنده می شود. یمن بر باب المندب تسلط دارد و این توان را دارد که به عنوان یکی از کشورهای تولید کننده نفت بیش از تولیدات سعودی ها ایفای نقش کند.

بنابراین این امکان مطرح است که آمریکا و کشورهای اروپایی که اکنون کنار سعودی ها هستند، بعدها در مواضع خود تجدیدنظر کرده و یمنی ها را علیه آل سعود تسلیح کنند. در این روز شهرها و اراضی عربستان سعودی هدف شلیک موشک ها و جنگنده های یمنی خواهد شد. درست همانگونه که سعودی ها در حال حاضر علیه یمن انجام می دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس