کد خبر 675421
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳

یک رسانه رژیم صهیونیستی گزارش داد، ماهواره‌های این رژیم توانسته‌اند سامانه‌های موشکی زمین به زمین "اسکندر" روسیه مدل SS-26 را در پایگاه هوایی روسیه در شهر لاذقیه سوریه تشخیص دهند و گمان برده می‌شود که روس‌ها از این موشک‌ها که قادر به هدف قرار دادن شهرهای تل‌آویو و بیت‌المقدس بوده و کلاهک نیم تنی حمل می‌کنند، در سوریه استفاده می‌کند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه یدیعوت آحارونوت، ماهواره اسرائیلی "اروس بی" که تحت عملیات شرکت اسرائیلی ISI قرار دارد، دو سامانه موشکی اسکندر SS-26 روسیه را در شهر لاذقیه سوریه تشخیص داده و تصاویری از آن را منتشر کرده است.

کارشناسان شرکت ISI می‌گویند، این سامانه‌ها ابتدا توسط روس‌ها زیر تورهای استتار مخفی شده بودند اما باریدن باران‌های سنگین در منطقه طی هفته‌های اخیر روس‌ها را مجبور کرده این سامانه‌ها را از زیر این تورها خارج کنند و در معرض دید ماهواره‌ها قرار دهند. همچنین دو خودروی دیگر نیز در منطقه دیده شده که گمان برده می‌شود بخشی از سامانه اسکندر SS-26 باشند.

موشک‌های زمین به زمین اسکندر برد 400 تا 500 کیلومتری دارند و دقت اصابت آنها 5 متر است. این موشک‌ها قادر به حمل کلاهک نیم تنی هستند و هم اکنون شهرهای تل‌آویو، بیت‌المقدس و حیفا در تیررس آنها قرار دارند.

روس‌ها پیش از این از موشک‌های SS-26 در زمان جنگ با گرجستان در سال 2008 استفاده کردند و تاثیر آنها ثابت شد. همچنین این موشک‌ها در چند مورد در سوریه استفاده شدند.
 
رصد موشک اسکندر در سوریه+عکس 
دو پرتاب گر موشک اسکندر در سمت راست تصویر

اسرائیل اظهار نگرانی کرده که این موشک‌ها از روس‌ها در سوریه دزدیده شده و در اختیار حزب‌الله لبنان قرار داده شود.

گمان برده می‌شود روس‌ها به این علت این موشک‌ها را در غرب سوریه مستقر کرده‌اند تا بازدارندگی در مقابل غربی‌ها ایجاد کنند چراکه اخیرا اروپاییان هزینه‌هایشان برای سامانه‌های ضد موشکی را افزایش داده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس