کد خبر 1187488
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷
موشک اسکندر

در ادامه جنجال ها در خصوص عملکرد موشک ارمنستان در جنگ اخیر قره باغ ، نخست وزیر ارمنستان به کلی صحبت های قبلی خود را در خصوص بی مصرف بودن این سامانه پس گرفته است.

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، چند روز پیش و با بالا گرفتن اعتراضات در خصوص عملکرد نخست وزیر ارمنستان و شکست این کشور در جنگ قره باغ ، پاشینیان موشک بالستیک تاکتیکی اسکندر را بی مصرف معرفی کرد. این مسئله واکنش شدید روسها را در پی داشت و آنها اعلام کردند که اصولا این سیستم تسلیحاتی در درگیری های چند ماه پیش قره باغ استفاده نشده است.

این در حالی است که تصاویری از حداقل یک شلیک موشک اسکندر از منطقه درگیری وجود دارد که افرادی به زبان ارمنی در آن صحبت می کنند. و حالا در یک چرخش آشکار سخنگوی نسخت وزیر ارمنستان اعلام کرده است که صحبت های نخست وزیر این کشور در خصوص سیستم اسکندر بر اساس اطلاعات غلطی بوده که به وی پیش از آن داده شده بوده است. در عین حال این سخنگو به استفاده ، عدم استفاده یا نحوه عملکرد این موشک در درگیری اخیر قره باغ اشاره نکرده است.

در عین حال این سخنگو اعلام کرده است که سلاح های روسی جزو بهترین جنگ افزارهای جهان هستند. در عین حال این سخنگو اعلام کرده است که ارمنستان به دنبال افزایش سطح همکاری های صنعتی نظامی بین این کشور و روسیه است. مدتی پیش نخست وزیر ارمنستان از طرحی رونمایی کرد که هدف آن نوسازی و انجام اصلاحات گسترده در ارتش این کشور بوده و روسیه نیز به عنوان یکی از شرکای اصلی این طرح نام برده شده است.

ادامه جنجال موشک اسکندر در ارمنستان+جزییات

ادامه جنجال موشک اسکندر در ارمنستان+جزییات

تصاویر منتسب به شلیک موشک اسکندر توسط ارمنستان در جنگ اخیر

در سمت دیگر ماجرا ژنرال تیران خاچاتریان ،  معاون اول رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ارمنستان در زمان جنگ اخیر که به دلیل انتقاد از نخست وزیر در بحث فرماندهی جنگ برکنار شده صحبت های اولیه او در خصوص موشک های اسکندر را رد کرده است و بنا به اخبار رسیده در پاسخ به خبرنگار یک روزنامه محلی که از او در این زمینه سوال کرده ابتدا چند دقیقه بلند خندیده است.

طرف دیگر جالب و پیچیده این ماجرا ، الهام علی اف ، رییس جمهور آذربایجان است که چند روز پیش در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی با رسانه های مختلف جهان از روسیه خواسته بوده است که از مسلح کردن دوباره ارمنستان پرهیز کند چرا که این امر ممکن است به بروز یک جنگ دیگر منجر شود. در عین حال رییس جمهور آذربایجان به صورت خاص به سیستم اسکندر اشاره کرده و از روسیه خواسته بود این سامانه موشکی را از ارمنستان خارج کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 39
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    92 10
    لعنت به اسکندر که تخت جمشید را نابود کرد
    • IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      33 9
      متاسفانه اون زمان هم مثل حال حاضر کسانی بر مسند قدرت نشسته بودن که خطر خارجی و دشمن رو شوخی میگرفتن و سرشونو مثل کبک زیر برف کرده بودن.
    • IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
      6 3
      در عجبم چرا بعضیها اسم بچشون رو گذاشتن اسکندر
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    25 39
    مگر اینکه روسیه با زور و ارعاب برای تسلیحاتش وجهه کسب کنه
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    31 15
    ناکارامدی تسلیحات روسی نه در جنگ قره باغ بلکه سوریه و لیبی هم اثبات شد
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    36 29
    سلاحهای روسی آشغال هستند
    • IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      23 10
      نمونه صادراتیش اره
    • IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      2 1
      آره ءگنبد آهنین رژیم اشغالگر خوبه.
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    44 39
    ارمني ها بايد موشكهاي اسكندر بيشتري به تركها شليك ميكردند و همه زيرساختها را ميزدند تا امروز شكي باقي نماند زنده باد ايران بزرگ
    • IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
      15 29
      بقول نقی دوغتو بنوش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس