کد خبر 672627
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶

معاون توسعه ساختمان و انرژی بنیاد مستضعفان گفت: پیمانکاران قطعه دوم آزادراه تهران-شمال انتخاب شده‌اند، در حال عقد قرارداد با آنها هستیم و تلاش می‌کنیم این قطعه ۲ سال پس از افتتاح قطعه یک و در سال ۹۸ تکمیل شود.

به گزارش مشرق، منوچهر خواجه دلویی امروز در حاشیه نشست خبری رئیس بنیاد مستضعفان درباره پیشرفت پروژه آزادراه تهران-شمال اظهارداشت: این آزادراه براساس بازنگری برنامه سال 93 و توافق با وزارت راه و شهرسازی رشد فیزیکی مناسبی دارد.

وی ادامه داد: قطعه یک این پروژه از تهران تا شهرستانک دارای 32 کیلومتر طول، قطعه دوم دارای 16 کیلومتر طول و تونل 6.5 کیلومتری، قطعه سوم دارای 45 کیلومتر طول و قطعه چهارم دارای 20 کیلومتر طول است.

معاون توسعه ساختمان و انرژی بنیاد مستضعفان با بیان اینکه قطعه چهارم سال گذشته به بهره‌برداری کامل رسید، افزود: قطعه اول آزادراه تهران-شمال 76 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در بهار سال 96 تکمیل می‌شود.

خواجه دلویی با بیان اینکه 130 کارگاه فعال در قطعه اول آزادراه تهران-شمال داریم، گفت: 330 نفر در این قطعه مشغول به کار هستند.

معاون توسعه ساختمان و انرژی بنیاد مستضعفان گفت: پیمانکاران قطعه دوم آزادراه تهران-شمال هم انتخاب شدند و به آنها ابلاغ شد که در حال عقد قرارداد هستیم و تا قبل از پایان امسال تجهیز کارگاه انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: 2 سال پس از قطعه اول، قطعه دوم در سال 98 به بهره‌برداری خواهد رسید.

خواجه‌دلویی گفت: 50 درصد تونل شرقی البرز حفاری شده و در حال لاینینگ است. همچنین مناقصه تونل غربی هم برگزار شده است که با دستگاه TBM به صورت تمام مقطع 13 متری حفاری می‌شود و تا بهمن‌ماه تجهیز کارگاه پس از انتخاب پیمانکار انجام خواهد شد.

معاون توسعه ساختمان و انرژی بنیاد مستضعفان گفت: در حال حاضر 22 پیمانکار و مشاور در آزادراه تهران-شمال کار می‌کنند که یک پیمانکار چینی، یک مشاور ایتالیایی و حدود 20 پیمانکار ایرانی داریم.

معاون توسعه ساختمان و انرژی بنیاد مستضعفان گفت: برای اولین بار در کشور طی قراردادی با شرکت خصوصی تمام طول مسیر آزادراه تهران-شمال مبلمان جاده‌ای و مسیرآرایی می‌شود.

وی افزود: برای کارهای اجرایی مناقصه جذب پیمانکار انجام می‌دهیم و هیچ تفاوتی بین شرکت‌های خود و دیگر شرکتها قائل نیستیم.

معاون توسعه ساختمان و انرژی بنیاد مستضعفان گفت: در آزادراه تهران -شمال بزرگترین تونل‌های جاده‌ای کشور ساخته می‌شود به عنوان مثال تونل البرز 6.5 کیلومتر طول دارد،همچنین تونل تالون 4.9 کیلومتر طول دارد و تونل بعدی هم 3.4 کیلومتر طول دارد.

خواجه دلویی بیان کرد: امیدواریم در تکمیل آزادراه تهران-شمال تکنولوژی‌های جدید در ساخت هرچه بهتر اجرا شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس