فتنه 88، نبرد نرمی که دشمن سعی داشت تا آن را طی 8 ماه آشوب تبدیل به درگیری های سخت کند و در زیر نقاب پوشالی انتخابات «اصل نظام» را نشانه رود!

به گزارش مشرق، ماجرا از یک نشست خبری شروع شد، درحالی که  مردم در تهران و برخي شهرهاي بزرگ در پاي صندوق‌هاي راي بودند یکی از سران فتنه طي مصاحبه‌اي با خبرنگاران داخلي و خارجي، خود را پيروز انتخابات معرفي كرد! و پس از اعلام نتایج با رمز عملیات «دروغ تقلب» در فتنه را باز کرد.
فتنه 88، نبرد نرمی که دشمن سعی داشت تا آن را طی 8 ماه آشوب تبدیل به درگیری های سخت کند و در زیر نقاب پوشالی انتخابات «اصل نظام» را نشانه رود!
رهبر معظم انقلاب در یکی از سخنان گهربار خود فرمودند که 9 دی در تاریخ ماندگار شد. (قریب به مضمون)

اما 9 دی چه بود و چگونه شکل گرفت؟
تنها چند ساعت به پایان انتخابات و رای گیری سال 88 باقی‌مانده بود و ماجرا از یک نشست خبری شروع شد، درحالی که  مردم در تهران و برخي شهرهاي بزرگ در پاي صندوق‌هاي راي بودند یکی از سران فتنه (میرحسین موسوی) طي مصاحبه‌اي با خبرنگاران داخلي و خارجي، خود را پيروز انتخابات معرفي كرد!
این اقدام و اطمینان دهی به مردم از آن جهت بود تا زمینه ها را برای تهییج و فرمان آتش فراهم کنند که در نهایت دیدیم با اعلام نتايج انتخابات، «دروغ تقلب» رمز فرمان آشوب شد و كشور را هشت ماه دچار تلاطم اردوكشي‌هاي خياباني كرد.
طرح ادعای تقلب در انتخابات سرآغاز جنجالی بود که کشور را درگیر فتنه ای عمیق کرد. اولین گام در برنامه تبلیغی جریان فتنه در هنگام برگزاری انتخابات، ایجاد یک جنگ روانی و اعلام زودهنگام پیروزی در انتخابات بود. در این میان، وبگاه های خبری متعدد همزمان به درج اخباری مبنی بر پیش افتادن یکی از سران فتنه (میرحسین موسوی) در انتخابات، مشغول شدند.
برنامه آن‌قدر دقیق بود که حتی پیش از پایان رای‌گیری صحبت از سلامت انتخابات به میان آمد و همسر یکی از شخصیت های حامی‌ میرحسین موسوی مردم را در صورت رای نیاوردن به اعتراض خیابانی دعوت کرد!  در اینجا لازم است به نکته ای اشاره کنیم در کشور قانونمندی مثل نظام مقدس جمهوری اسلامی که برای هر چیزی ساز و کار قانونی تعبیه شده، قطعا برای برگزاری انتخابات بزرگی چون ریاست جمهوری نیز مراحل قانونی به منظور بررسی و ثبت شکایات وجود دارد که قطعا کسی که می خواهد در قالب رئیس جمهور کشور خادم ملت باشد با این سازوکارهای قانونی آشناست به همین جهت دعوت به اعتراض خیابانی آن هم پیش از پایان رای‌گیری بسیار جای تامل داشت!
ساعاتی بعد نتایج اعلام شده از سوی ستاد انتخابات کشور، خبر از شکل گیری حماسه ای باشکوه و بی نظیر داشت. حضور قریب به چهل میلیون نفر با مشارکت 85 درصدی و انتخاب محمود احمدی نژاد با رأی ۲۴/۵ میلیونی، نشان داد که تمامی ادعاهای ستاد جنگ روانی‌دیگر نامزد مدعی ، تهی تر از آن بود که وانمود می کرد.

در همین حال ستاد جنگ روانی جریانی که نتوانسته بود پیروز میدان انتخابات شود، پروژه دیگری را کلید زد و آن زیر سوال بردن انتخابات بود. در این مرحله بود که سناریوی ترویج اتهام «تقلب در انتخابات» و «اردوکشی خیابانی» با یکدیگر پیوند خورد و کار به اجرای سناریوی «نافرمانی مدنی» کشیده شد.
اما سران فتنه که به این اردو کشی خیابانی دل خوش کرده بودند در نهایت با گذشت 8 ماه ملت غیور ایران در حماسه نهم دی‌ماه همان سال 1388تو دهنی بزرگی به فتنه گران و عوامل داخلی و خارجی آنان زدند.

شعارهای انتخاباتی یا کودتایی؟
 بازخوانی شعارهای شورش‌های خیابانی در فتنه سال 88 نشان می‌دهد آن‌ها اسلامیت و جمهوریت نظام را هدف قرار داده‌اند. لذا فتنه ۸۸ ضربه توامان به «جمهوریت» و «اسلامیت» نظام بود.
شعارهایی همچون استقلال، آزادی، جمهوری ایرانی، نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران
 انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است و... می بینید هیچ‌کدام این شعارها  ناظر به اعلام نتایج انتخابات نیست.
یک استاد دانشگاه می گوید: «هرکسی که کوچک‌ترین هوش سیاسی داشته باشد، می‌فهمد این شعار‌ها معطوف به براندازی نظام است و هیچ یک ناظر به مسائل و اشکالات مطرح در مورد نتایج انتخابات نیست.»
وی در ادامه می گوید: «شعارهای یادشده محترمانه‌ترین شعار‌ها بود. در درگیری‌های خیابانی، شعارهای موهنی داده شد که نمی‌توان آن‌ها را در اینجا ذکر کرد. این شعار‌ها نشانگر عمق کینه و لجاجت و دشمنی کسانی بود که حب جاه، آن‌ها را کر و کور کرده بود و حاضر نبودند ببینند چه اتفاقی در کشور رخ می‌دهد.»البته در تحلیل دیگر گفته می شود برای سران فتنه موضوع ریاست جمهوری مطرح نبود چرا که آنها از ابتدا وزن سبد آراء خود را می دانستند بنابراین مدت ها پیش از انتخابات گرفتار فتنه شده و عروسک دست دشمنان انقلاب شده بودند.

هلهله آمریکا و انگلیس برای فتنه
کنگره آمریکا بار‌ها خبر تصویب کمک به اپوزیسیون داخلی را عنوان و منتشر کرده بود. بنیادهای آمریکایی مانند سوروس، کارنگی، صندوق حمایت از دموکراسی (NED) و... رسما بدون پرده‌پوشی، حمایت خود را از جنبش سبز اعلام کردند.
یحیی کیان تاج‌بخش نماینده سوروس در آشوب‌های ۱۸ تیر ۷۸ و فتنه ۸۸، در دادگاه، نقش این بنیاد‌ها را در براندازی نظام جمهوری اسلامی توضیح داد. او از ارتباط خود با (تاجزاده و حجاریان) در دادگاه پرده‌برداری کرد.
همچنین در دادگاه از ارتباط «جان‌کین» مغز متفکر سرویس اطلاعات خارجی انگلیس مربوط به ام‌آی‌۶ رونمایی شد. شمار زیادی از اعضای سفارت انگلیس در آشوب‌های خیابانی دستگیر شدند. اظهارات «محمدحسین رسام» تحلیلگر ارشد بخش سیاسی سفارت انگلیس در تهران و متهم به جاسوسی برای بیگانگان، بسیاری از حقایق پشت پرده آشوب‌های خیابانی را روشن کرد.
 تاج‌بخش در ادامه اظهارات خود اذعان کرد به همراه توماس برن دبیر دوم سیاسی سفارت انگلیس و خانم شون مورفی دیپلمات سفارت استرالیا در دفا‌تر تبلیغاتی یکی از سران فتنه (میرحسین موسوی) تردد داشته و در آشوب‌های خیابانی نیز مشارکت داشته است. آقای دومینیک روودز دبیر سوم سفارت انگلیس در دو مقطع لباس سبز پوشید و در میان اغتشاشگران ظاهر شد.
سایمون گس سفیر وقت انگلستان در تهران هر روز صبح با تمام بخش سیاسی سفارت جلسه داشت و گزارش اغتشاشات را دریافت می‌کرد و دقیقا دستور می‌داد چه باید بکنند.
هر کسی که مشروح اظهارات دادگاه فتنه ۸۸ در مورد محاکمه جاسوسان و وابستگان به سفارتخانه‌ها را دنبال کرده باشد، می‌تواند جرم مشهود آن‌ها را در کف خیابان هم ببیند. در حقیقت می‌توان گفت فتنه، دعوت از بیگانگان برای براندازی نظام بود. بی‌بی‌سی و رادیو آمریکا سنگ تمام گذاشتند.

روزی که فراموش نمی شود
محسن کوهکن نماینده مجلس شورای اسلامی می‌گوید: «در تاریخ ملت ها روزهایی وجود دارد که شاد و یا حزن انگیز است، همچنین روزهای دیگری وجود دارد که عصاره تجربه حفظ استقلال و هویت خودشان است و معمولا این روز را سعی می کنند گرامی بدارند و از خاطرات محو نشود.»
وی ادامه می دهد: «در رابطه با وضعیت حفظ انقلاب خلاف آنکه عده ای سعی کردند فتنه 88 را مخالفت درونی با انتخابات نشان دهند اما کسانی که عمیق تر به ماجرا می نگریستند ، همان‌طور که مقام معظم رهبری اشاره کردند جریان فتنه 88 یک جریان براندازی نظام با برنامه ریزی بیست ساله بود.» کوهکن تصریح می کند: «اینکه عده ای از مردم اعتراض کنند به رای خود و به خیابان‌ها بیایند اصل ماجرا نبود، اتفاقی که در فتنه 88 افتاد که تلاش داشتند به واسطه انتخابات نشان دهند که مقبولیت نظام خدشه دار شده است اما در 9 دی مردم خط بطلانی بر این تحلیل کشیدند و مردم نشان دادند که پای نظام اسلامی ایستادند.»کوهکن می گوید: «9 دی ماه روزی است که در تاریخ انقلاب اسلامی باقی خواهد ماند،چرا که مردم با کمترین هزینه پای این نظام ایستادند و درس بزرگی به دشمنان کشور دادند و این ایستادگی را به رخ جهانیان کشیدند.»

لجاجت سران فتنه و رافت اسلامی نظام
سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه های نماز جمعه تهران می توانست فصل الخطاب همه این حرف ها و رفتارها باشد، رهبر معظم انقلاب  در بخشی از سخنان‌شان با اعلام صریح، راهکار خود را برای حل اختلاف پیش آمده مطرح ساختند و با هشدار به گروه ها و جریان های سیاسی فتنه انگیز اعلام کردند: «بنده زیر بار بدعت های غیرقانونی نخواهم رفت.»
رهنمودها و هشدارهای معظم له به جریان های سیاسی که با حمایت میلیون ها نمازگزار همراه بود، نوید همراهی همه نیروهای انقلاب را می داد؛ اما رفتارهای یکی از سران فتنه (میرحسین موسوی) و برخی جریان های همسو با وی، از جمله بیانیه شماره پنج وی که صبح روز سوم خرداد ماه سال 88 در فردای بیانات رهبری معظم انقلاب صادر شد، نشان از حرکت وی در مسیر خطرناک انتحار سیاسی و رویارویی با نظام اسلامی داشت.
طبق قانون انتخابات، شورای نگهبان ده روز فرصت داشت تا با بررسی های دقیق کلیه شکایات وارده، صحت و سقم انتخابات را تأیید کند. شورای نگهبان با وجود عدم همراهی مدعیان تقلب، ضمن نامه نگاری با رهبر معظم انقلاب اسلامی، خواستار افزایش پنج روزه فرصت برای بررسی بیشتر شکایت وارده شد که این امر به تأیید معظم له رسید.
این حرکت مثبت شورای نگهبان که می توانست راهکاری مناسب برای حل مناقشات باشد، با بی تدبیری، بهانه گیری و عدم همکاری مدعیان دروغین تقلب در انتخابات، ناکام ماند، لذا در نتیجه کارشکنی سران فتنه (موسوی و کروبی) و عدم معرفی نماینده برای رسیدگی به شکایات، هیئت ویژه منتخب شورای نگهبان نتوانست کار خود را آغاز کند و با صدور گزارشی به کار خود پایان داد.
سرانجام مهلت شورای نگهبان برای تأیید به سر آمد و این شورا اغلب اتهامات طرح شده را مردود دانست و برخی تخلفات جزئی صورت گرفته را دلیل بر ابطال انتخابات ندانست و سرانجام حماسه باشکوه ملت در روز 22 خرداد و صحت انتخابات دهم ریاست جمهوری را با رأیی قریب به 40 میلیون نفر شرکت کننده تأیید کرد.

بیانیه‌های مکرر فتنه‌گران و بی‌توجهی مردم
یکی از نامزدهای مدعی تقلب مکرر بیانیه صادر می‌کرد و در هر بیانیه‌ای مردم را به شورش‌های خیابانی فرا می‌خواند. در بیانیه‌های اول مردم و هوادارانش با او همراهی کردند اما پس از بیانات رهبر معظم انقلاب رفته رفته از تعداد هوادارانش در کف خیابان‌ها کاسته شد و دیگر به غیر از رسانه‌های ضدانقلاب، بیانیه‌های او در داخل خریداری نداشت.
روز ۱۳ آبان نیز همین گونه تکرار شد و ناکامی دیگری برای آنها به ثبت رسید. دانشجویان و دانش‌آموزان انقلابی در کنار دیگر اقشار ملت چنان عرصه را بر فتنه‌گران تنگ کردند که دیگر مجال تجمع نیافتند.
روز ۱۶ آذر دانشگاه هم در اختیار نیروهای انقلابی بود و علی رغم تلاش موسوی برای ناآرام ساختن فضای دانشگاه با صدور بیانیه شماره ۱۶، باز هم فتنه‌گران، «ناکامان بزرگ روز دانشجو» بودند.
بیانیه شماره ۱ تا ۱۰ موسوی از اعلام نتایج انتخابات (32/۳/۸۸) تا اعلام نهایی تأیید صحت انتخابات از سوی شورای نگهبان (01/۴/۸۸) صادر شد و فضای غالب بر آن تأکید بر ادعای دروغین تقلب در انتخابات و تلاش برای تداوم اردوکشی‌های خیابانی بود. بیانیه نویسی تا ۹ دی تداوم یافت تا آنکه موسوی در بیانیه شماره ۱۷ (۱۱/01/۸۸) خود اوباش به خیابان آمده در روز عاشورا را «مردمی خداجوی» معرفی کرد و این روند بیانیه نویسی‌ها وی را به سرمنزل شکست و بطلان کشاند.
فتنه‌گران که با نامگذاری «محرم سبز» تلاش داشتند تا از فضای مذهبی واجتماعات ایام محرم برای فتنه‌گری بهره بگیرند، روز عاشورا را نیز در حالی که شهر تهران تعطیل بود و توده‌های وفادار به انقلاب و امام‌حسین(ع) در تکایا مشغول عزاداری بودند، به خیابان‌های مرکزی شهر که تجاری و اداری و خلوت است، ریختند و جسارت‌ها و توهین‌هایی کردند که پیش از آن در تاریخ انقلاب مشابهی برای آن نمی‌توان یافت.
همین جسارت‌ها کافی بود تا کاسه صبر ملت سرازیر شده و آنچنان در بعدازظهر روز نهم دی ماه به خیابان‌ها سرازیر شوند که فتنه‌گران مرگ فتنه را به چشمان خود ببینند. پس از این روز فتنه‌گران دیگر نتوانستند حاشیه‌سازی کنند، بیانیه نویسی‌ها قطع شد و سران فتنه به محاقی رفتند که دیگر از آنها نشان و خبری یافت نمی‌شود.آنچه باقی ماند عظمت ملت شریف ایران و مقام معظم رهبری بود و آنچه ادامه خواهد داشت این شکوه عظمت انقلابی است که تا ظهور صاحب‌الامر(عج) ادامه خواهد داشت.  آنهایی که سعی در ضربه زدن به این عظمت دارند بازنده همیشگی خواهند بود.قطره دریاست اگر با دریاست، ورنه او قطره و دریا دریاست.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس