عضو فراکسیون مستقلان مجلس گفت: با توجه به اینکه در جلسه امروز گزارشی از خدمات وزارت بهداشت و درمان و همچنین طرح تحول سلامت ارائه شد، لذا در پرداخت‌های این حوزه تامین اجتماعی باید شفاف‌سازی صورت گیرد.

به گزارش مشرق، زهرا سعیدی نماینده مردم مبارکه و عضو فراکسیون مستقلان ولایی مجلس شورای اسلامی به تشریح نشست صبح امروز یکشنبه (5 دی ماه 95) فراکسیون متبوعش، اظهارداشت: جلسه امروز با حضور اعضای فراکسیون و قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان برگزار شد.

وی افزود: در ابتدا وزیر بهداشت گزارشی از عملکرد حوزه خود به نمایندگان ارائه داد همچنین در خصوص طرح تحول سلامت نیز گزارشی را به سمع نمایندگان رساند.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پس از ارائه گزارش قاضی‌زاده هاشمی، اعضای فراکسیون سوالات خود را در حوزه بهداشت و در سطح کلان از وزیر بهداشت مطرح کردند. آنچه بیشتر در این جلسه صورت گرفت این بود که چطور به طرح تحول سلامت رسیدگی و نقاط ضعف آن برطرف شود.

سعیدی بر همین اساس اضافه کرد: با توجه به اینکه بعضاً موارد و گزارشاتی در حوزه بهداشت و درمان به اشتباه به مردم انتقال داده می‌شود را قاضی‌زاده هاشمی در این جلسه رفع سوء تفاهم کرد. به عنوان مثال در رابطه با حقوق‌های پزشکان بعضاً مواردی به مردم انتقال داده شده که در مورد همه آنان صدق نمی‌کند.

وی ادامه داد: آقای قاضی‌زاده در این جلسه اشاره کرد که ما تعداد معدودی پزشک فوق تخصص داریم که برای نظام غنیمت شمرده می‌شوند پس باید از آنها حمایت کرد که هرچند حقوق این افراد را نباید به همه پزشکان تعمیم داد.

این عضو فراکسیون مستقلان ولایی مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: با توجه به اینکه طرح تحول سلامت در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب صورت گرفته که فرمودند درد و رنج بیماری دارد نباید غیر از آن درد دیگری داشته باشد پس این طرح در راستای محرومیت زدایی مردم صورت می‌گیرد که هرچند طرح مطلوبی به نظر می‌رسد اما قطعا نقاط ضعفی هم دارد که باید برطرف شوند. چرا که گاها در برخی مناطق محروم این گلایه وجود دارد که این طرح به خوبی اجرا نشده است. در این زمینه نیز لازم است با افرادی که در این زمینه کوتاهی کرده‌اند برخورد جدی صورت گیرد.

سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد:‌ با توجه به اینکه اهداف و ضرورت‌های طرح تحول سلامت مشخص است لذا امید می‌رود در این زمینه و در راستای این چارچوب‌ها گام برداشته شود.

«با توجه به اینکه در این جلسه گزارشی از خدمات وزارت بهداشت و درمان و همچنین طرح تحول سلامت از سوی قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان ارائه شد؛ جا دارد این نکته ذکر شود با توجه به اینکه نیمی از جمعیت ایران تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و خدمات پرداخت بیمه انجام می‌دهند لذا باید در پرداخت‌های این حوزه باید شفاف‌سازی صورت گیرد.»

سعیدی همچنین بر لزوم آسیب‌شناسی برخی مشکلات حوزه بهداشت و درمان نیز تاکید کرد و گفت: وزرات بهداشت و درمان و هم تامین اجتماعی باید در این راستا خدمات خود را شفاف کرده و گزارش آن را به اطلاع مردم برسانند؛‌ چرا که هیچ چیز بهتر از شفاف‌سازی در پاسخگویی و رفتار با مردم نیست.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس