در واقع فیلم گای ریچی درباره‌ی داستان مردی از آنکل باز می‌شود به چگونگی شکل گیری EU.N.C.L. . متشکل از یک مامور CIA و به علاوه ی یک مامور MI6 و یک مامور KGB که به اتفاق، به مقابله با تروریسم جهانی می پردازند

سرویس فرهنگ و هنر مشرق- برداشت «گای ریچی» از یک سریال جاسوسی - پلیسی دهه‌ی 60 تلویزیون، پرحادثه، خوش ریتم و بامزه از کار درآمده است. ریچی که معمولا در عجیب وغریب کردن فیلم ها و داستان‌های قدیمی تبحر دارد و چنین تجاربی را قبلا برای دو فیلم شرلوک هلمز هم به کار بسته بود، این بار نیز از سریال جنگ سردی مردی از آنکل، فیلمی به روز و سراسر زد و خورد و تعقیب و گریز با همان چاشنی‌های طنزی که در فیلم‌های قاپ زنی یا قفل، انبار و دو بشکه باروت به کار می‌گرفت، بیرون کشیده که خیلی از برگزیدگان امسال اسکار و دیگر مراسم‌های اهدای جوایز و منتخبین انجمن‌های نقد فیلم و اتحادیه‌های تولید فیلم به پایش نمی رسند.

 اتحاد سرویس‌های جاسوسی آمریکا مانعی برای اسکار گرفتن/سرویس‌های جاسوسی آمریکا مانع گرفتن اسکار گای ریچی شدند

در واقع فیلم گای ریچی درباره‌ی داستان مردی از آنکل باز می‌شود به چگونگی شکل گیری EU.N.C.L. . متشکل از یک مامور CIA و به علاوه ی یک مامور MI6 و یک مامور KGB که به اتفاق، به مقابله با تروریسم جهانی می پردازند (آن چه که در سریال دهه‌ی 60 این داستان وجود نداشت و دو مامور با بازی «رابرت ون» و «دیوید مک کالوم» در یک سازمان به نام «فرماندهی شبکه‌ی متحد برای قانون» علیه یک سازمان آدم های شرور به نام (THRUSH) می جنگیدند.) اگرچه در طول فیلم مردی از آنکل، مامور CIA به نام «سولو» نسبت به مامورKGBیعنی«ایلیا»، باهوش تر، زرنگ تر و کارآمدتر می‌نمایاند و ایلیا بیشتر شبیه به یک ربات به نظر می‌رسد که در ابتدا هم کمر به قتل سولو بسته اما اتحاد انتهایی این سه برای مقابله با تروریسم -علی رغم این که هر سه سرویس جاسوسی یاد شده اصلی‌ترین سازمان‌های تروریستی در جهان هستند!- و وفادارنبودن به فرمول «شبه قهرمان تک افتاده ی آمریکایی»، باعث شده که حتی این فیلم خوش ساخت از گای ریچی کابالیست هم پذیرفته نشود!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس