حسین فهیمی در سال ۱۳۴۳ در شیراز متولد شده و دارای مدرک کارشناسی سینما از دانشگاه هنر، کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی دانشگاه تربیت مدرس و دکترای پژوهش هنر دانشگاه هنر بود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، دکتر حاج حسین فهیمی جانباز 70 درصد دوران دفاع مقدس، عضو هیئت علمی دانشگاه سوره، پس از عمری مجاهدت و جانفشانی در راه اعتلاء ارزش های مقدس نظام اسلامی و نیز فرهنگ و هنر این مرز و بوم سرانجام به دلیل عارضه های ناشی از مجروحیت به یادگار مانده از عملیات کربلای پنج دعوت حق را لبیک گفت و جامعه فرهنگی، هنری و دانشگاهی کشور را داغدار کرد.
 
شهید دکتر حاج حسین فهیمی با حضور موثر و مستمر در جبهه های حق علیه باطل در دوران دفاع مقدس و نائل آمدن به درجه رفیع جانبازی و پس از آن تلاش در عرصه تولید فیلم های ارزشی و تربیت و پرورش دانشجویان و سینماگران جوان، به شایستگی دِین خود را به انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ادا کرد و سرانجام نیز با درجه رفیع شهادت به دیدار معبود شتافت.      
 
گفتنی است، دکتر حسین فهیمی، عضو هیات ‌علمی، مدیرگروه سینما و مدیر سابق حوزه ریاست دانشگاه سوره، مدیر پروژه فیلمسازی مشترک بین دانشگاه سوره و دانشگاه کنراد ولف آلمان بود.

حسین فهیمی در سال ۱۳۴۳ در شیراز متولد شده و دارای مدرک کارشناسی سینما از دانشگاه هنر، کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی دانشگاه تربیت مدرس و دکترای پژوهش هنر دانشگاه هنر بود.
 
از جمله فعالیت های وی می‌توان به مستند «محیط زیست کهکلویه و بویر احمد ۱۳۷۳»، «ده مستند مساجد و فعالیت های فرهنگی استان فارس۱۳۷۳»، «فیلم های کوتاه مستند گزارشی سیمای صبحگاهی ۱۳۷۳»، مستند «تشییع شهدای شیراز  ۱۳۷۴»، مستند رحلت امام خمینی «سوگ در سوگ ۱۳۷۴»، فیلم داستانی «آغاز یک پایان  ۱۳۷۸»، فیلم داستانی «آواز جنگل ۱۳۸۱»، سینمایی «ساحت ۱۳۸۱»، فیلم مستند «گمست ۱۳۸۳» و فیلم مستند «انتظار۱۳۸۵ » اشاره کرد.

در پی شهادت جانباز سرافراز و هنرمند فقید، دکتر حسین فهیمی، روابط عمومی انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با صدور پیامی این ضایعه را به جامعه فرهنگ و هنر کشور و نیز خانواده آن مرحوم تسلیت گفت. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس