رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبار ۳ میلیارد دلاری معادل ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که با این اعتبار، مدارس فرسوده کشور، بازسازی و فضاهای آموزشی استانداردسازی و ایمن می‌شود.

به گزارش مشرق، حمیدرضا حاجی‌ بابایی رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی به یک انقلاب در بودجه عمرانی آموزش و پرورش در برنامه ششم توسعه اشاره کرد و اظهار داشت: برای بازسازی مدارس و استانداردسازی فضاهای آموزشی 3 میلیارد دلار در برنامه ششم توسعه مصوب شده است.
 
وی افزود: این دومین اعتبار بسیار بزرگ و ارزشمند در تاریخ آموزش و پرورش است، زیرا نخستین بار در چند سال پیش 4 میلیارد دلار برای بازسازی مدارس تصویب شده بود و اکنون 3 میلیارد دلار در برنامه ششم برای عمرانی آموزش و پرورش دیده شده است.
 
حاجی بابایی با بیان اینکه برای بودجه خود آموزش و پرورش هم در کمیسیون تلفیق شرایط خوبی دیده شد، خاطرنشان کرد: در طول 37 سال گذشته در برنامه‌های مختلف توسعه، چنین بودجه‌ای برای آموزش و پرورش دیده نشده بود، ضمن اینکه در حوزه ورزش دانش‌آموزی هم اعتبار خوبی پیش بینی شد.
 
وی تصریح کرد: اعتبار 3 میلیارد دلاری که برای ایمنی، بازسازی و استانداردسازی فضاهای آموزشی پیش بینی شده است، معادل 10 هزار و 500 میلیارد تومان می‌شود که می‌توان یک سوم مدارس فرسوده کشور را بازسازی کرد؛ این اعتبار پس از تصویب می‌تواند از ابتدای سال آینده در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.
 
رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب کلیات برنامه ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی، ابراز امیدواری کرد تا جزئیات آن همانند اعتباری که برای بخش عمرانی آموزش و پرورش دیده شده است در صحن علنی مجلس مصوب شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس