کد خبر 667657
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۲

وزارت صنایع دفاعی جمهوری آذربایجان اعلام کرد که باکو و تل آویو در زمینه خرید سامانه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی از سوی این جمهوری به توافق دست یافته اند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سامانه گنبد آهنین که شرکت سامانه های دفاعی پیشرفته رافائل سازنده آن است، یک سامانه دفاع هوایی است که برای رهگیری موشک های کوتاه بُرد و گلوله های توپخانه ای شلیک شده از فاصله 70 کیلومتری طراحی شده است.
 
این سامانه از سال 2011 در سرزمین های اشغالی مورد بهره برداری قرار دارد و رژیم صهیونیستی در جریان جنگ 50 روزه تابستان 2014 علیه حماس و نوار غزه از آن استفاده کرد.
 
پیشتر در ماه جاری میلادی، الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان از عقد قراردادهایی بین باکو و تل آویو به ارزش پنج میلیارد دلار در زمینه همکاری های دفاعی خبر داد.
 
رژیم صهیونیستی به تازگی درصدد تحکیم روابط خود با جمهوری آذربایجان برآمده است، به طوری که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم هفته گذشته راهی این کشور شد تا با رئیس جمهوری آن دیدار و گفت و گو کند.
 
گزارش ها حاکی است که رژیم صهیونیستی یکی از مشتریان اصلی نفت جمهوری آذربایجان است و حدود یک چهارم نفت صادراتی این کشور روانه تل آویو می شود. همچنین بر اساس قراردهای موجود، این رژیم بخش زیادی از تسلیحات و لجستیک نظامی مورد استفاده ارتش آذربایجان را به طور کامل تامین می کند.
 
کارشناسان پس از جنگ 50 روزه رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، در کاربرد مطمئن گنبد آهنین در برابر برخی حمله های موشکی ابهامات زیادی را مطرح کرده و معتقدند که این سامانه ها قادر به رهگیری همزمان تعداد زیادی موشک نیستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس