کد خبر 666161
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷

وبسایت فوربس بعد از اعلام فهرست کم‌سودترین بازیگران ۲۰۱۶ این بار فهرستی از پول‌سازترین بازیگران امسال منتشر کرد و کریس اونز برای دومین سال به عنوان پرسودترین بازیگر اعلام شد.

به گزارش مشرق، کریس اونز ستاره‌ی فیلم‌های کاپیتان آمریکا‌  و انتقام‌جویان طبق فهرست سالیانه‌ی «فوربس» (Forbes) برای دومین سال پیاپی به عنوان پرسودترین بازیگر سال معرفی شد. آخرین حضور او در فیلمی از دنیای مارول یعنی کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی (Captain America: Civil War) فروشی معادل ۱/۱ میلیارد دلار در جهان داشت و تخمین زده شده که او به ازای هر دلار از دستمزدش ۱۳۵ دلار به فروش فیلم‌ها کمک می‌کند. کریس اونز برای بازی در اولین مجموعه‌ی کاپیتان آمریکا یعنی اولین انتقام‌جو (Captain America: The First Avenger) فقط سیصدهزار دلار دستمزد گرفته‌ بود، اما با رسیدن به فیلم انتقام‌جویان:‌ عصر اولتران‌ (Avengers: Age of Ultron) دستمزدش تا ۹/۶ میلیون دلار بالا رفت.

 پول‌سازترین بازیگر آمریکایی کیست؟ +عکس

فوربس برای تهیه‌ی این فهرست از روشی مشابه فهرست کم‌سودترین‌ها استفاده کرد. آن‌ها سه فیلم پرخرج و با اکران گسترده‌ی هر با (به جز انیمیشن‌ها) را که پیش از ژوئن ۲۰۱۶ اکران شده باشند در نظر می‌گیرد و با مقایسه‌ی دستمزد بازیگر و فروش کلی فیلم به معیاری برای سود‌دهی بازیگر می‌رسند.

در رتبه‌ی دوم این فهرست کریس پرت قرار دارد که با وجود دستمزد کمی که برای فیلم‌های دنیای ژوراسیک (Jurassic World) و محافظین کهکشان (Guardians of the Galaxy) دریافت کرده ‌بود هنوز هم جزو بازیگران محبوب به حساب می‌آید. او به ازای هر دلار از دستمزدش ۴۰/۱۲۵ دلار برای فیلم سود‌دهی دارد. جدیدترین فیلم او درام علمی خیالی مسافران (Passengers)­ که با بودجه‌ای۱۲۰ میلیون دلاری ساخته شده بود، بزرگ‌ترین سنگ محک کریس پرت برای میزان سوددهی‌اش خواهد بود.

برخلاف فهرست‌های سال‌های قبل فوربس، امسال بازیگران زن هم حضور چشمگیری در فهرست پول‌سازترین بازیگران دارند. پرسودترین بازیگر زن این فهرست اسکارلت جوهانسون است که در جایگاه سوم قرار دارد و به ازای هر دلار دستمزد دریافتی، ۶۰/۸۸ دلار به فیلم برمی‌گرداند. از دیگر بازیگران زن این فهرست هم می‌توان به میلا کونیس با ۵۰/۴۹ دلار سوددهی، جنیفر آنیستون با۸۰/۲۷ دلار سوددهی و جنیفر لارنس با ۷۰/۱۷ دلار سوددهی اشاره کرد.

بن افلک هم که امسال و با فیلم‌ ­بتمن علیه سوپرمن (Batman V Superman) پا به دنیای ابرقهرمان‌ها گذاشت، در جایگاه هفتم این فهرست قرار دارد و به ازای هر دلار دستمزدش ۱۰/۲۰ دلار برای فیلم سود‌‌دهی دارد.


منبع: فیلم نت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس