کد خبر 664665
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۵:۳۰

جناب وزیر ارشاد در مرقومه شان با گریزی به رفتار شوم گروهک‌هایی همچون منافقین و فرقان، ضمن آن‌که رئیس دولت را از تبار شهیدان مطهری، مفتح و بهشتی دانسته است، بدون اشاره‌ مستقیم، دست به مقایسه بین وضعیت دانشجویان منتقد در مراسم 16 آذر با اعضای گروهک‌های تروریستی ضدانقلاب می زند، که بسی جای تعجب و نگرانی دارد.

به گزارش مشرق، روزنامه صبح نو در ستون سرمقاله خود نوشت:

وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی دیروز در یادداشتی حرکت رئیسجمهور را در مدار اخلاق توصیف کرد و بدون اشاره به القاب متعددی که توسط جناب آقای روحانی در سه سال اخیر به منتقدان داده شده است، از انتقادهای تعدادی از دانشجویان از رئیس جمهور در مراسم روز 16 آذر گلایه کرد.

وی نظرات دانشجویان را غیرمنصفانه، از روی احساس، بیتفاوت به دولت قبل (احمدینژاد) و... خوانده و گفته سخنرانان مراسم مذکور دارای زبانی خشن بودهاند و این در حالی است که دانشجویان منتخب برای سخنرانی در مراسم 16 آذر از طیفهای مختلف سیاسی و فکری بودهاند و البته وجه اشتراک آنها، انتقاد از دولت بوده است که علی الظاهر همین نکته ، نگرانی و گلایه وزیر را برانگیخته است.

اما نکته مهمتر اینکه جناب وزیر ارشاد در مرقومه شان با گریزی به رفتار شوم گروهکهایی همچون منافقین و فرقان، ضمن آنکه رئیس دولت را از تبار شهیدان مطهری، مفتح و بهشتی دانسته است، بدون اشاره مستقیم، دست به مقایسه بین وضعیت دانشجویان منتقد در مراسم 16 آذر با اعضای گروهکهای تروریستی ضدانقلاب می زند، که بسی جای تعجب و نگرانی دارد.

در واقع هدف از این مقایسه تلاشی برای احیای دوگانه رادیکال-اعتدال است که در گذشتهای نهچندان دور مطمحنظر دولت بود و مرتباً با واژگانی چون "تندرو" و "افراطی" تکرار میشد اما پس از تذکر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه " نباید جوانان انقلابی و حزب اللهی را متهم به تندروی کرد " این ادبیات کمتر از سوی جریان همسو با دولت به کار گرفته میشد اما گویا جناب وزیر ارشاد مأموریت دارند در ماههای منتهی به انتخابات این ادبیات را بار دیگر احیا کنند.

شاید تصورشان بر این است این ادبیات رأی آور است و تنور رقابتهای 96 را گرم خواهد کرد!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس