معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که در جریان سفرش به تهران، با مقام‌های ایرانی درباره پیشنهاداتی که وزیر خارجه آمریکا به همتای روسی خود درباره شهر حلب سوریه داده، رایزنی کرده است.

 به گزارش مشرق، به نقل از «روسیا الیوم»، «میخائیل بوگدانف» معاون وزیر خارجه روسیه، روز دوشنبه در گفت‌وگویی مطبوعاتی اعلام کرد که در جریان سفرش به تهران، پیشنهادهای آمریکا درباره بحران سوریه را به مقام‌های ایرانی ابلاغ کرده است. همزمان کاخ کرملین از نامه «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه به رهبری ایران، خبر داده است.

طبق این گزارش، بوگدانف با بیان این‌که این پیشنهادات را «جان کری» وزیر خارجه آمریکا به «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه مطرح کرده است، تصریح کرد که وی نیز این پیشنهادات را با مقام‌های ایرانی مورد بحث و بررسی قرار داده است.

معاون وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد که در دیدار کری و لاوروف «درباره انجام رایزنی‌ها میان کارشناسان روسی و آمریکایی در ژنو پیرامون برخی مسائل عملی مرتبط با شرق حلب طی دو یا سه روز آینده» توافق حاصل شد.

براین اساس، وزیر خارجه روسیه، روز شنبه اعلام کرده بود که همتای آمریکایی‌اش پیشنهاداتی درباره حل و فصل اوضاع در حلب، «که منسجم با مواضع مورد تأکید روسیه است»، به وی داده است.

بوگدانف، پیش از ظهر دوشنبه، وارد تهران شد.

از سوی دیگر، «دمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین، روز دوشنبه خبر مربوط به ارسال پیام از سوی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، به رهبری ایران را تأیید کرد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس