مسئول مناطق استان تهران ستاد حسن روحانی در سال 92 معتقد است که شعارهایی روحانی در سال 92 شعارهای قابل دفاعی بود اما این شعارها نه تنها محقق نشده بلکه حتی برخی از آنها منحرف شده است.

به گزارش مشرق، امین روغنی مسئول مناطق استان تهران ستاد حسن روحانی در سال 92 درباره عملکرد دولت یازدهم اظهار داشت: مردم به خاطر اسم اعتدال به آقای روحانی روی خوش‌نشان ندادند بلکه امید ایجادشده پشت آن شعارها عامل محرک و اعتماد مردم بوده است. شعارهایی که آقای روحانی در سال 92 داد شعارهای قابل دفاعی بود اما این شعارها نه‌تنها محقق نشده بلکه برخی از آن‌ها حتی منحرف‌شده است.

وی افزود: قطعاً مردم در سال 92 به‌اعتدال رأی ندادند بلکه مردم فکر می‌کردند وضعشان بهتر می‌شود اما آیا پس از گذشت چهار سال وضعیت تورم، مسکن و بیکاری بهتر شده است؟ تصور اشتباهی است که فکر می‌کنند از مردم چک سفید امضا اخذ کرده‌اند.

رئیس سابق سازمان کارگروه تخصصی حزب اعتدال و توسعه با اشاره به برجام و تمدید تحریم‌های 10 ساله از سوی سنای آمریکا، تحقق برجام را با سؤال‌هایی جدی روبرو می‌بیند و نیز، گفت: برجام قرار بود چرخ زندگی مردم را تندتر بچرخاند اما امروز چه وضعیتی پیداکرده است؟ مابه ازای حقوقدان بودن رئیس‌جمهور در زندگی مردم چیست.

روغنی با اشاره به وضعیت بیکاری در جامعه ابراز تأسف کرد که بیکاری در بین جوانان موج می‌زند و دولتی که حتی نتوانسته نیروهای ستادی خود را راضی کند ، چگونه می‌تواند برای مردم اشتغال بیاورد؟ چرا همه مشکلات را گردن ضعیف بودن تیم رسانه‌ای دولت انداختیم؟ آیا این خود یک شگرد رسانه‌ای نبوده است؟

وی که از زمان انتخابات 92 تاکنون در جلسات سخنرانی و مناظرات بسیاری در دفاع و تبیین از شعارهای اعتدالی شرکت داشته است تأکید کرد: باید بپذیریم که اعتدال به معنای واقعی گفتمان نیست و حتی اتوبوسی به دولت رفتن نیز نمی‌تواند اعتدال را تبدیل به گفتمان کند.

این دانش‌آموخته علوم سیاسی بابیان اینکه سیاست این حزب از بالا به پایین است، گفت: حزب باید تجمیع منافع مردم باشد نه اینکه از مردم سواری بگیرد و برای سهم بیشتر در قدرت از پایگاه خود سوءاستفاده کند.

روغنی درعین‌حال معتقد است که حزب اعتدال و توسعه دارای پایگاه عمیق در بین مردم نیست و اگر این حزب وجود نداشت مردم ما هیچ‌چیز را از دست نمی‌دادند.

وی در پاسخ به این پرسش که اصلاح‌طلبان از حزب اعتدال و توسعه در مورد ریاست مجلس دلخورند، گفت: آقای روحانی مدیریت بستن لیست مجلس را به حزب اعتدال و توسعه موکول کرد و این خطای تاریخی آقای روحانی بود چون این حزب پایگاهی در بین مردم نداشت و ندارد.

عضو سابق حزب اعتدال و توسعه ادامه داد: حزبی که 11 سال توان برگزاری کنگره نداشته چگونه برای مردم فهرست انتخاباتی تدوین می‌کند؛ در انتخابات سال 94 هم ستادهای انتخاباتی لیست امید را اصلاح‌طلبان چرخاندند.

وی در پایان بابیان اینکه حزب اعتدال و توسعه به اصلاح‌طلبان قول داده بود که در مجلس دهم از ریاست عارف حمایت می‌کند، گفت: حزب ما زیر قولش زد و حتی برای رأی آوری لاریجانی در مجلس تلاش کرد که این نقض عهد بود.

امین روغنی چندی پیش از مسئولیتش در حزب اعتدال و توسعه استعفا داده است و علت آن را ناامیدی از رویکرد حلقه مرکزی حزب می‌داند.
 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس