کد خبر 662086
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲

فرماندهان عملیات موصل از پاکسازی محله های آزاد شده در کرانه چپ موصل و همچنین محاصره کامل منطقه راهبردی تل عبطه توسط بسیج مردمی خبر دادند.

به گزارش مشرق، سرلشکر «معن السعدی» فرمانده تیپ طلایی دوم متعلق به یگان ضد تروریسم عراق از تکمیل پاکسازی همه محله های آزادشده در کرانه چپ موصل خبر داد.

السعدی گفت: نیروهای یگان ضد تروریسم محله های قادسیه دوم، دوره المحروق و العبادی در شمال شرق موصل را کاملا پاکسازی کردند.

وی افزود: مابقی نیروها برای بازپس گیری محله های دیگر داخل موصل در حال ادامه پیشروی هستند و نیروی هوایی عراق نیز حملات خود به مواضع و محل تجمع عناصر داعش در مرکز شهر را شدت بخشیده است.

این فرمانده عراقی تصریح کرد: نیروهای یگان ضد تروریسم از اواخر ماه گذشته میلادی به کرانه چپ موصل یورش بردند و تاکنون توانسته اند بیش از 23 محله را پس از درگیری های مستقیم با عناصر داعش یا با خودروهای بمب گذاری شده و مهاجمان انتحاری این گروهک پس بگیرند.

وی درباره کمک های انسانی به غیرنظامیان موصل نیز گفت: پس از آزادسازی هر محله ای در داخل موصل با وزارت مهاجرت عراق برای رساندن کمک های بشردوستانه به غیرنظامیانی که در آن محله زندگی می کنند هماهنگی صورت می گیرد.

محاصره کامل تل عبطه/ ایجاد گذرگاه امن برای خروج غیرنظامیان

«محمد البصری»، یک فرمانده بسیج مردمی عراق نیز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار داشت: نیروهای بسیج مردمی عراق در مرحله پنچم عملیات غرب موصل با ادامه پیشروی های خود در این محور و آزادسازی چندین روستا حلقه محاصره ناحیه تل عبطه را از چهار جهت مستحکم کردند.

وی تاکید کرد: آزادی منطقه تل عبطه که یکی از مهمترین مراکز فرماندهی تروریست های داعش در غرب موصل است، زمینه حرکت نیروهای عراقی به سوی مرکز تلعفر و موصل را فراهم می کند.

این فرمانده عراقی ادامه داد: تل عبطه از حیث اینکه نقطه ارتباط بین شهرستان تلعفر از شمال و البعاج از غرب است و همچنین به دلیل قرار گرفتن در نزدیکی جاده راهبردی نینوا می تواند به امنیت شبکه ای از خطوط مهم مواصلاتی کمک شایانی کند.

البصری افزود: نیروهای بسیج مردمی گذرگاه امنیتی برای خروج خانواده های تل عبطه از این منطقه باز گذاشته تا به آنها کمک های فوری ارائه داده و سپس به مناطق امن منتقل شوند.

منطقه تل عبطه به دلیل آن که از شمال به تلعفر، از غرب به البعاج، از جنوب به الحضر و از جنوب غرب به الانبار و از شرق به منطقه الشوری متصل می شود، منطقه راهبردی شمرده می شود.

تل عبطه با مساحت یک میلیون و هشتصد و پنجاه هزار کیلومتر مربعی یکصد و پنجاه روستا را در برمی گیرد و بیش از پنجاه هزار سکنه دارد که بیشتر آنها از عشایر مشهور الشمر، الحدیدین، الجبور، النعیم و غیره هستند.

با رسیدن بسیج مردمی به منطقه تل عبطه این ناحیه اولین منطقه موصل است که بسیج مردمی به آن وارد می‌شود. تل عبطه دارای عمق استراتژیک برای تروریست‌ها است.

 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس