جمعی از نمایندگان خوزستانی در نشست امروز خانه ملت در اعتراض به معضل ریزگردها در این استان به حسن روحانی اعتراض کردند.

به گزارش مشرق، نشست علنی صبح امروز (یکشنبه) نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ریاست علی لاریجانی رئیس مجلس و با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید آغاز شد.

هم‌اکنون 202 نفر از وکلای ملت در صحن علنی حضور دارند که بر این اساس کرسی 84 نماینده خالی است.
 
رئیس‌جمهور وارد صحن علنی شد

حسن روحانی رئیس‌جمهور دقایقی قبل برای ارائه لایحه بودجه سال 1396 کل‌کشور در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی حضور یافت.
 
روحانی: تمدید تحریم‌ها نقض فاحش برجام است/ لاریجانی: دولت در قبال عهدشکنی آمریکا اقدام متقابل کند/ اعتراض نمایندگان به معضل ریزگردها سخنرانی رئیس‌جمهور را قطع کرد 

جمعی از وزرا و معاونان رئیس‌جمهور «روحانی» را هنگام ورود به نشست علنی پارلمان همراهی می‌کردند.

همچنین تعدادی از نمایندگان مجلس و برخی از اعضای هیأت رئیسه خانه ملت هنگام ورود رئیس‌جمهور به جلسه علنی پارلمان به استقبال وی رفتند.

علی لاریجانی رئیس مجلس حضور رئیس جمهور در صحن پارلمان را خوش آمد گفت. 

 روحانی: تمدید تحریم‌ها نقض فاحش برجام است/ لاریجانی: دولت در قبال عهدشکنی آمریکا اقدام متقابل کند/ اعتراض نمایندگان به معضل ریزگردها سخنرانی رئیس‌جمهور را قطع کرد

لاریجانی: دولت هرچه سریعتر در قبال عهدشکنی آمریکا اقدام متقابل کند
 
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی مجلس ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه ربیع‌الاول، فرا رسیدن روز مجلس را به همه نمایندگان پارلمان تبریک گفت.

وی با بیان اینکه شهید مدرس، مجلس را مرکز ثقل و عظمت ملت می‌دانست، گفت: شهید مدرس معتقد بود هر کس ملتی را با عظمت و بزرگ می‌خواهد باید مجلس را نیز با عظمت بداند. برهمین اساس آن شهید بزرگوار از دور دوم که وارد مجلس شد تا پایان دوره ششم اهتمام ویژه‌ای به امور مجلس داشت و در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی اظهارنظرهای تاثیرگذاری داشت.

رئیس مجلس ادامه داد: البته آقایان وکلا تصدیق می‌کنند که کار نمایندگی بهترین کار است و در حقیقت اداره کنندگان کشور وکلای مجلس هستند.

لاریجانی با اشاره به شرایط اجتماعی و بین‌المللی دوران شهید مدرس اظهار کرد: شرایط خاص بین‌المللی و چند دسته بودن تفکرات در داخل کشور در دوران شهید مدرس بی‌تاثیر نبود و نظریه این شهید بزرگوار مختص یک دوره خاص نیست و ایشان معتقد بود ما به جای آنکه از تفکرات روسو پیروی کنیم باید به پیروی از تفکرات پیامبر اسلام بپردازیم.

وی با بیان اینکه شهید مدرس هیچگاه با نظام جمهوری مخالف نبود، تصریح کرد: زمانی که رضاخان بحث تشکیل جمهوری را مطرح کرد، مدرس گفت ما با جمهوری مخالف نیستیم اما این موضوعی که آقایان می‌گویند بنابر اراده ملت نیست و این نشان می‌دهد که نظام تفکری شهید مدرس به سوی مردمسالاری و تقویت مجلس بوده است و نظرات ایشان بعدها در شکل‌گیری جمهوری اسلامی تاثیر خود را گذاشت و حضرت امام(ره) و رهبر انقلاب هم بر همین مبنا مجلس را در رأس امور قرار دادند.

رئیس مجلس با اشاره به بیانات شهید مدرس در سالهای پایانی عمرش گفت: این شهید بزرگوار درباره سالهای پایانی عمر خود اینطور می‌نویسد که در بعضی اوقات که به خود می‌آیم از خداوند مسئلت می‌کنم که به من فرصتی دهد تا اولا محاسبه کنم که عمرم را در چه راهی صرف کردم، ثانیا درباره معلومات و حقایقی که خداوند در فطرتم گذاشته فکر کنم، سوم آنکه از خدا بخواهم فرصت‌هایی که از دست من رفته است را بتوانم جبران کنم و در این مسائل آنچه از خداوند خواسته‌ام به من عطا کند.

لاریجانی با اشاره به حوادثی که در آخر ماه صفر اتفاق افتاد، اظهار کرد: یکی از این موضوعات حادثه تروریستی حله عراق بود که منجر به شهادت تعدادی از هموطنانمان شد این حادثه اوج سبوعیت جریان داعش را نشان می‌دهد که این موضوع را کمتر در تاریخ اسلام دیده‌ایم اما به لطف تلاش نیروهای امنیتی کشور شرایط ایران از امنیت پایداری برخوردار است.

وی ادامه داد: حادثه بعدی حادثه تصادف دو قطار در استان سمنان بود و این هم از حوادث تلخی بود که در آن تعدادی از زائران امام رضا(ع) که عمدتا از استان آذربایجان بودند، جان باختند. البته کمیته‌هایی در مجلس برای رسیدگی به این حادثه تشکیل شد که در این باره کمیسیون عمران با تلاش فراوان گزارش اولیه خود را تهیه کرده‌اند که پس از بررسی در اختیار نمایندگان قرار خواهد گرفت.

رئیس مجلس با اشاره به مصوبه اخیر مجلس نمایندگان و سنای آمریکا در تمدید 10 ساله تحریمهای داماتو علیه ایران تصریح کرد: اینکه رئیس جمهور آمریکا در مقابل این اقدام مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید از محدودیت‌ برخوردار است و نمی‌تواند کاری بکند نشان از بی‌اعتباری او دارد.
 
روحانی: تمدید تحریم‌ها نقض فاحش برجام است/ لاریجانی: دولت در قبال عهدشکنی آمریکا اقدام متقابل کند/ اعتراض نمایندگان به معضل ریزگردها سخنرانی رئیس‌جمهور را قطع کرد

لاریجانی خطاب به رئیس جمهور آمریکا گفت: یعنی شما پس از انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا آنقدر بی‌اعتبار شده‌اید که هم حزبی‌های شما هم به نظر شما اعتنا نمی‌کنند حدود نیمی از اعضای کنگره آمریکا از حزب دموکرات هستند ولی چطور شد که به این مصوبه یک رای مخالف هم ندادند و این امر نشان می‌دهد که تمام هیئت حاکمه آمریکا موافق تحریمها علیه ایران هستند.

وی ادامه داد: چطور در زمانی که قرار بود برجام به تصویب برسد کنگره آمریکا آن را به تصویب رساند ولی الان شأنی برای آن قائل نیست. رئیس جمهور آمریکا در این موضوع با شرافت عمل نکرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقدام آمریکا در تمدید تحریمها علیه ایران خلاف برجام است، اظهار کرد: در 8 جا در برجام به صراحت با این اقدام آمریکا مخالفت شده است و در بندهای مختلف برجام بر اجرای با حسن‌نیت آن توسط طرفین و لغو تحریمها در حوزه‌های انرژی سرمایه‌گذاری و فناوری علیه ایران تاکید شده است. در حالی که قانون داماتو روی مسئله گاز، نفت و پتروشیمی متمرکز است.

لاریجانی افزود: این اقدام آمریکا هیچ توجیهی از لحاظ بین‌المللی ندارد و نشان دهنده پایبندی ایران به تعهداتش است.
 
روحانی: تمدید تحریم‌ها نقض فاحش برجام است/ لاریجانی: دولت در قبال عهدشکنی آمریکا اقدام متقابل کند/ اعتراض نمایندگان به معضل ریزگردها سخنرانی رئیس‌جمهور را قطع کرد

وی با اشاره به مصوبه مجلس درباره اقدام متقابل دولت در قبال عهدشکنی آمریکا گفت: در بند 3 این قانون به صراحت بیان شده اگر یکی از طرفین به تحریمها رو بیاورد دولت چه اقدامی را باید انجام دهد برهمین اساس دولت باید هر چه سریعتر مطابق مصوبه مجلس و بخصوص بندهای 3 و 7 آن اقدامات متقابل در قبال بدعهدی آمریکا را هر چه سریعتر اجرا کند و گزارش آن را به مجلس بدهد.

رئیس مجلس در پایان از همه دوستداران نظام و انقلاب خواست تا با توجه به شرایط کنونی کشور تمامی اقدامات خود را در جهت وحدت صرف کرده و از اقداماتی که باعث ایجاد چالش در کشور می‌شود صرفنظر کنند.
 
طنین شعار «مرگ بر آمریکا» در صحن علنی مجلس
 
پس از اعتراض رئیس مجلس نسبت به موضع‌گیری رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص مصوبه مجالس نمایندگان و سنای این کشور در تمدید تحریم‌های ایران شعار «مرگ بر آمریکا» را سر دادند. 
 
روحانی: تمدید تحریم‌ها نقض فاحش برجام است/ مصوبه اجرایی شود پاسخ قاطع می‌دهیم
 
حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور که برای تقدیم لایحه بودجه 96 در صحن مجلس سخن می‌گفت، ضمن تبریک آغاز امامت امام دوازدهم حضرت ولی‌عصر و میلاد حضرت مسیح، گفت: تقدیم به موقع بودجه به مجلس را رعایت شأن مجلس محترم و نشان‌دهنده اهتمام دولت در پایبندی به قانون و رعایت انضباط مالی می‌دانیم.

وی با بیان اینکه نظر به اینکه بودجه آتی آخرین بودجه دولت یازدهم خواهد بود، بر خود لازم می‌دانم گزارش مختصری از عملکرد اقتصادی دولت به همراه تبیینی از شرایط کنونی اقتصاد کشور را به اطلاع مردم عزیز و نمایندگان محترم مجلس برسانم، افزود:دولت در شرایطی کار خو د را آغاز  کرد که علی رغم کاهش قیمت نفت، به دلیل سوء مدیریت‌های گذشته همچنین تحریم‌های ظالمانه در شرایط ویژه اقتصادی به سر می‌برد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: دولت یازدهم در شرایطی با دشواری‌های زیادی مواجه بود. در چنین شرایطی دولت با اتخاذ رویکرد عاقلانه تلاش کرد نسبت به رفع مشکلات و یا تخفیف انها اقدام کرد.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه از خرداد سال جاری نرخ تورم در مدار تک رقمی قرار گرفته و برای تمام ماه‌های پس از آن تک رقمی باقی مانده است، ادامه داد: دستاورد تورم تک رقمی افتخاری است که در تاریخ کشورمان برای دولت یازدهم باقی خواهد ماند.

روحانی گفت: تحقق رشد اقتصادی 8 درصدی که جزو سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه و یک ضرورت برای امروز و فردای کشور است، جز از طریق ایجاد ثبات اقتصاد کلان میسر نخواهد بود. خوشبختانه دولت توانسته با تحقق تورم تک رقمی، ثبات و پیش‌بینی پذیری اقتصادی را افزایش دهد که این خود به کاهش ریسک سرمایه گذاری داخلی و خارجی منجر می شود.
 
روحانی: تمدید تحریم‌ها نقض فاحش برجام است/ لاریجانی: دولت در قبال عهدشکنی آمریکا اقدام متقابل کند/ اعتراض نمایندگان به معضل ریزگردها سخنرانی رئیس‌جمهور را قطع کرد

وی اضافه کرد: البته به دلیل تنوع و عمق مشکلات کنونی اقتصاد ایران تحقق رشد اقتصادی 8 درصدی، علاوه بر ثبات اقتصاد کلان، نیازمند اصلاحات ساختاری گسترده در اقتصاد کشور است که بخشی از این اصلاحات در قالب برنامه ششم به مجلس محترم تقدیم شده است.

روحانی اظهار داشت: با این حال حفظ دستاورد تورم تک رقمی از طریق رعایت توازن در بودجه و عدم تأمین مالی از طریق منابع بانک مرکزی، به عنوان پیش شرط انجام اصلاحات، سیاست بلند مدت و خدشه ناپذیر دولت است.

وی در ادامه با اشاره به مشکل بیکاری، خاطرنشان کرد: دولت یازدهم در شرایطی سکان امور ‏را به دست گرفت که برای یک دوره طولانی طی سال‌های 84 تا 91 اقتصاد کشور از بیماری رشد بدون ‏اشتغال رنج می‌برد. این امر سبب شد تا خالص اشتغال در کشور تغییر نکرده و تقریبا برابر صفر باشد این ‏در حالی بود که در همین سال‌ها، متولدین دهه 60 در مقیاس بزرگ آماده ورود به بازار کار بودند، امری ‏که در 60 سال گذشته در کشور بی‌سابقه بوده است.‏

رئیس‌جمهور اضافه کرد: عدم ایجاد اشتغال مناسب برای این گروه، سبب شد تا بخش بزرگی از آنان ‏ورود به بازار کار را به تعویق انداخته و به صورت گسترده وارد دانشگاه شوند که در نتیجه آن نرخ ‏مشارکت نیروی کار را در نیمه دوم دهه 80 به میزان قابل توجهی کاهش داد اما این انباشت عظیم نیروی ‏جوان که در سال‌های گذشته به شغل دست پیدا نکرده‌اند، بازار کار ایران را ظرف 2-3 سال اخیر و بویژه ‏طی یکسال گذشته با اتفاق جدیدی مواجه کرده است. ‏

روحانی گفت : فعال شدن جمعیت تحصیل‌کرده و ورود آن به بازار کار به همراه افزایش نرخ ‏مشارکت اقتصادی زنان، سبب افزایش قابل توجه نرخ مشارکت اقتصادی در 8 فصل اخیر شده است. در ‏یکسال منتهی به تابستان سال 1395، حدود یک میلیون و 200 هزار نفر وارد بازار کار شدند که بالغ بر ‏نیمی از آنان تحصیلات عالی دانشگاهی داشته‌اند از طرف دیگر حدود 65 درصد، از افراد وارد بازار کار ‏شده را زنان تشکیل می‌دهند. با وجود اینکه طی 2 سال منتهی به تابستان سال 95، سالانه به طور متوسط ‏‏704 هزار نفر به جمعیت شاغل اضافه شده و این رقم حتی در مقایسه با بهترین عملکرد اشتغال‌زایی ‏کشور، طی سال‌های 80 تا 84 ،یک رکورد محسوب می‌شود.‏

روحانی با بیان اینکه همچنان میزان اشتغال‌زایی متناسب با میزان ورود جمعیت فعال، به بازار کار ‏نیست،اظهار داشت: افزایش نرخ مشارکت در عین حال که می‌تواند یک فرصت برای رشد اقتصاد کشور ‏باشد، زنگ هشداری برای ایجاد اشتغال خصوصاً برای زنان و افراد تحصیل‌کرده است تا در سال‌های آتی ‏کشور، با سیل بیکاران مواجه نگردد و این در حالی است که همچنان جمعیت غیر فعال بسیار بزرگی در ‏کشور وجود دارد که انتظار می‌رود در سال‌های آتی وارد بازار کار شوند.‏

رییس جمهوری در ادامه سخنان خود موضوع رشد اقتصادی را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه به جز ‏دولت یازدهم هیچ دولتی بعد از جنگ تحمیلی تا به حال کار خود را با نرخ رشد منفی اقتصادی شروع ‏نکرده است، گفت: دولت یازدهم در شرایطی کار خود را آغاز کرد که اقتصاد کشور، 2 سال پیاپی رشد ‏منفی بزرگ را تجربه کرده بود. رکود سال‌های 91 و 92 اگرچه بخش‌های مختلف اقتصاد را به اشکال ‏متفاوتی متأثر ساخت اما صرف نظر از آثار کوتاه‌مدت آن به نظر می‌رسد، متأسفانه روند بلندمدت رشد ‏اقتصادی کشور، را نیز تحت تأثیر قرار داده و آن را کند کرده و همین امر سبب شده که بازگشت به سطح درآمد ملی قبل از رکود سال‌های 91 و 92 در دوره‌ای طولانی تر اتفاق افتاده است.

روحانی بر همین اساس خاطرنشان کرد: تدابیر اندیشیده شده توسط دولت در راستای تحرک اقتصادی، اگر چه از عمق رکود کاسته و رشد مثبت 3 درصدی را در سال‌ 93 به دنبال داشته، اما افت کم‌سابقه قیمت نفت از نیمه دوم سال 93 تأثیر منفی شدیدی بر اقتصاد کشور و بویژه بودجه دولت بر جای گذاشت که خوشبختانه با گشایش‌های ایجاد شده پس از برجام از زمستان سال 94، تولید و صادرات نفتی ایران افزایش یافت و همین امر سبب شد که تکانه منفی کاهش قیمت نفت آثار به مراتب کمتری در اقتصاد ما در مقایسه با بسیاری از کشورهای نفتی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه با شکل‌گیری چشم‌انداز مثبت از آینده و بهبود در فعالیت‌های کسب و کار در بهار امسال بنا به گزارش رسمی مرکز آمار ایران، رشد اقتصادی کشور به 4.4 درصد رسید، گفت: بخش صنعت که بیشترین آسیب را در خلال رکود سال‌های 91 و 92 دیده بود به رشد 4.2 درصدی رسید.

روحانی ادامه داد: این عملکرد به همراه تداوم رشد در فصول بعدی، تحقق رشد اقتصادی 5 درصدی و احتمالاً بالاتر از آن را برای سال جاری ممکن خواهد ساخت.

رئیس‌جمهوری گفت: موفقیت در مهار تورم، ایجاد رشد اقتصادی و سامان دهی به اشتغال را تا حدود زیادی بیانگر مجموعه عملکرد دولت در 3 سال گذشته است،  لازم می‌دانم به دستاوردهای دولت در حوزه‌های بخشی نیز اشاره کنم؛ خدمتگزاران مردم در دولت تدبیر و امید طی 3 سال اخیر کوشیده‌اند تا ارایه خدمات در اقصی نقاط کشور و دور افتاده ترین نقاط شهری و روستایی را بهبود بخشند؛ هر چند باید اذعان کرد که تا رسیدن به نقطه مطلوب که در شأن ملت شریف ایران باشد، همچنان فاصله زیادی داریم.
 
روحانی: تمدید تحریم‌ها نقض فاحش برجام است/ لاریجانی: دولت در قبال عهدشکنی آمریکا اقدام متقابل کند/ اعتراض نمایندگان به معضل ریزگردها سخنرانی رئیس‌جمهور را قطع کرد

روحانی خاطرنشان کرد: دولت یازدهم در حوزه بهداشت و درمان با اجرای طرح تحول نظام سلامت، کوشش فراگیر و دسترسی عادلانه آحاد جامعه به خدمات و مراقبت‌های سلامت با کیفیت را ایجاد کرده است.

وی افزود: طرح تحول نظام سلامت توانسته تا حدود زیادی از مردم در برابر هزینه‌های سنگین درمانی، حفاظت کند و مشخصاً اجرای این طرح سبب کاهش سهم مردم از هزینه‌های بستری از 37 درصد به 8.5 درصد شده است. طی این مدت نه تنها از حدود 15 میلیون بیمار بستری در بیمارستان‌های دولتی حمایت شده، بلکه به صورت هدفمند چتر پوششی گسترده‌ای برای 74.4 درصد جمعیت کشور در برابر هزینه‌های درمان ایجاد شده است.

رئیس‌جمهور با بیان این مطلب که دولت برنامه دسترسی مردم مناطق محروم به خدمات تخصصی بهداشت و درمان را به اجرا در آورده و قصد دارد با رفع موانع موجود استمرار این طرح را تداوم ببخشد، با اشاره به اینکه دولت در حوزه کشاورزی تلاش کرده با حفظ و صیانت از منابع پایه مانند آب و خاک بهره وری از منابع موجود را افزایش دهد، اظهار داشت: مجموعه این تلاش‌ها سبب شده که تولیدات بخش کشاورزی در سال 94 نسبت به سال 92،  13.9 درصد رشد داشته باشد که در این میان تولید محصولات باغی 21.3 درصد و تولید محصولات زراعی با 12 درصد بیشترین رشد را تجربه کرده است.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: این بهبود در تولید محصولات کشاورزی سبب شده تا کسری تراز تجاری کشور در بخش غذا از حدود 8.1 میلیارد دلار در سال 92 به 3.43 میلیارد دلار در سال 94 کاهش یابد.

روحانی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم به عنوان مهم‌ترین محصول راهبردی در سبد غذایی کشور از 4.8 میلیون تن در سال 92 با 140 درصد رشد به 11.5 میلیون تن در سال 95 افزایش یافته است، گفت: این میزان با توجه به تعداد انبوه تولیدکنندگان خرد مستقر در مناطق روستایی، نقش قابل توجهی در تقویت بنیه اقتصاد روستایی کشور ایفا نموده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه نفت و گاز برچیده شدن تحریم‌ها و تلاش جهادگونه مدیران و ‏صنعت گران نفت و گاز، توفیقات فراوانی نصیب کشور نموده است، گفت: تولید نفت خام از ‏حدود 2.7 میلیون بشکه در روز در 5 ماهه اول سال 92 به 3.8 میلیون بشکه در روز در شهریور سال 95 ‏رسیده است. ‏

رئیس‌جمهور افزود: صادرات نفت خام که در 5 ماهه نخست سال 92 به رقم 970 هزار بشکه در روز و ‏در 10 ماهه ابتدایی سال 94 با اندکی افزایش به حدود یک میلیون بشکه در روز رسیده بود، در مدت ‏کوتاهی پس از اجرای برجام و با پافشاری بر بازپس‌گیری سهم ایران از بازار نفت با حدود 1.3 میلیون ‏بشکه افزایش به حدود 2.3 میلیون بشکه در روز در شهریور سال جاری رسیده است.‏

روحانی با بیان اینکه در زمینه گاز با بهره‌برداری از فاز های پارس جنوبی طی این 3 سال حدود ‏‏150 میلیون متر مکعب در روز معادل 6 و نیم فاز به ظرفیت تولید گاز اضافه شده و بدین ترتیب به ‏حدود 25 درصد افزایش یافته است، اظهار داشت: علاوه بر این با تکمیل گاز رسانی به حدود 7 هزار و ‏‏70 روستا و 70 شهر جدید از ابتدای سال 92 تا شهریور سال 95 ، 90 درصد جمعیت کشور از نعمت ‏گاز طبیعی بهره‌مند گردیدند و امیدواریم تا اواسط سال 96 با تکمیل گازرسانی به استان سیستان و ‏بلوچستان و سایر مناطق، میزان پوشش گاز به 95 درصد افزایش یابد.‏

وی با تاکید بر اینکه با توسعه تولید گاز، توسعه شبکه‌های گازرسانی و اقدامات مدیریتی برای ‏کنترل مصرف، در زمینه صادرات فرآورده‌های نفتی به یک کشور صادرکننده تبدیل شده‌ایم، خاطر نشان ‏ساخت: در حالی که در سال 92، صادرات روزانه گازوییل کمتر از یک میلیون لیتر بوده است، اما در ‏شهریور 95 این میزان به 13.4 میلیون لیتر در روز رسید و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال میزان صادرات ‏به 20 میلیون لیتر در روز بالغ گردد.‏

رئیس‌جمهوری ادامه داد: در همین مدت صادرات نفت کوره نیز از 24.6 میلیون لیتر در روز در سال 92 ‏به 52.2 میلیون لیتر در شهریور 95 رسیده است.‏

روحانی تصریح کرد: در زمینه محصولات پتروشیمی در حالیکه صادرات در سال 92 معادل 12.8 ‏میلیون تن و به ارزش 9.6 میلیارد دلار به قیمت ثابت سال 90 بود، در سال 94 به 18.8 میلیون تن به ‏ارزش 13.7 میلیارد دلار به قیمت ثابت سال 90 افزایش یافت که این امر نشانگر افزایش بیش از 40 ‏درصدی ارزش صادرات محصولات پتروشیمی در این مدت است.‏

وی با اشاره به اینکه در حوزه صنعت، معدن و تجارت با توجه به شرایط رکودی کشور در ‏سال 92، رویکرد دولت بهبود در فضای کسب و کار، ایجاد تقاضای خارجی از طریق توسعه صادرات ‏غیرنفتی و تقویت بازار داخلی بوده است، گفت: با بهبود محیط کسب و کار، رتبه جهانی ایران در این ‏شاخص 32 پله ارتقاء یافته و از سوی دیگر در 3 سال گذشته صادرات غیرنفتی از رشد مستمر و قابل ‏توجهی برخوردار بوده است، به گونه‌ای که در سال 93 با پیشی‌گرفتن از واردات، رکورد 50  میلیارد ‏دلاری را برجای گذاشت. ‏

روحانی تاکید کرد: در 7 ماهه ابتدایی سال 95، نیز مثبت بودن تراز تجاری ادامه یافت که مجموعه ‏این اقدامات به همراه گشایش در روابط اقتصادی خارجی سبب شد تا رشد بخش اقتصادی از منفی 2.2 ‏درصد در سال 93 به مثبت 4.2 در بهار سال 95 برسد.

رئیس‌جمهور سپس به اقدامات دولت یازدهم در حوزه علم و فناوری اشاره کرد و گفت:  دولت ‏کوشیده است تا با حفظ روند شتابان تولید علم در کشور ، فرآیند تبدیل علم به ثروت را تسهیل کند که ‏طی 3 سال اخیر با تلاش شبانه‌روزی محققان و پژوهشگران کشور، رتبه علمی ایران بر اساس معیار ‏انتشار مقالات علمی با 4 پله بهبود به رده 16 در جهان ارتقاء‌یافت و ایران توانست حائز رتبه نخست در ‏میان کشورهای اسلامی شود.‏

روحانی افزود: دولت با در نظر گرفتن تفاوت در زیست بوم کسب و کارهای مرتبط با فناوری و ‏دانش، توجه ویژه‌ای به توسعه هر چه بیشتر پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد داشته، به گونه‌ای که ‏طی سه سال اخیر پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد به ترتیب رشدی معادل 21 و 30 درصد را ‏تجربه کرده اند.

رییس جمهوری ادامه داد: مجموعه این اقدامات سبب شده تا فروش شرکت‌های دانش بنیان از رقم 2 ‏هزار میلیارد تومان در سال 92 با رشد قابل توجه به رقم 15 هزار میلیارد تومان در سال 94 برسد و ‏پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال میزان فروش بالغ بر 20 هزار میلیارد تومان گردد.‏

روحانی تصریح کرد: همچنین صادرات دانش بنیان کشور، از کمتر از یک میلیون دلار در سال 91  به ‏بیش از 50 میلیون دلار در سال 94 افزایش یافته است.‏

رئیس‌جمهور در تشریح وضعیت کشور در عرصه سیاست خارجی در آغاز فعالیت دولت یازدهم گفت: در حوزه روابط خارجی به دلیل اتهامات واهی در موضوع هسته‌ای، نوعی اجماع علیه کشورمان شکل گرفته بود و مجامع بین‌المللی ذیل بیانیه‌ها و قطعنامه های محدود کننده، صادرات و واردات و از همه مهم‌تر روابط مالی و بانکی کشور را مسدود و هزینه معاملات تجاری کشور را افزایش داده بودند.

روحانی افزود: وابستگی اقتصاد کشور به درآمدهای بالای نفتی طی سال‌های دهه 80 و ورود بدون آینده‌نگری منابع حاصل از صادرات نفت به اقتصاد، آسیب‌پذیری اقتصادی کشور در مقابل تحریم نفتی را افزایش داد. این آسیب‌پذیری که مورد شناسایی دشمنان قرار گرفته بود، سبب شد تا آنان کاهش صادرات نفتی ایران را هدف قرار دهند و تلاش کنند با کاهش هر چه بیشتر صادرات نفت، کشور را دچار تنگناهای مالی و ارزی نمایند.

وی اظهار داشت: برجام که با هدایتهای رهبر معظم انقلاب و پشتیبانی مردم غیور و همراهی همه ارکان نظام و از جمله مجلس شورای اسلامی به ثمر رسید، تا همین مرحله نه تنها آن روند را متوقف کرده و دشمنان را در دستیابی به اهداف خود ناکام گذاشته، بلکه باعث شده است که در سایه همت قابل تقدیر تلاشگران صنعت نفت، در مدت کوتاهی صادرات کشور به سطوح پیش از تحریم بازگشته و مانع از آن شود که تکانه بزرگ کاهش قیمت نفت، اقتصاد ایران را همچون بسیاری دیگر از کشورهای صادرکننده نفت دچار بحران کند.

رئیس‌جمهور در ادامه به نشست اخیر اوپک، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در روزهای گذشته موفقیت قابل ملاحظه‌ای را در زمینه دیپلماسی نفتی به دست آورد. با پافشاری‌هایی که کردیم و تدابیری که به کار گرفتیم، توانستیم ضمن حفظ انسجام اوپک، در کاهش تأثیرگذار میزان تولید نفت که به افزایش ملموس قیمت‌های جهانی نفت انجامید، نه تنها ایران را از این کاهش مستثنی کنیم، بلکه به رغم مشکلات جدی که با برخی تولیدکنندگان مهم اوپک داشتیم، حتی اجازه افزایش میزان تولید را هم اخذ نماییم.

روحانی اضافه کرد: عملاً هیچ محدودیتی برای افزایش تولید و صادرات نفت کشور در ماه‌های آتی نخواهیم داشت. کافی است شرایط به دست آمده را با دوران تحریم مقایسه کنیم که با اعمال محدودیت‌های سنگین بین‌المللی، به طور مستمر از امکان صادرات و تولید نفت کشور کاسته می‌شد و از این طریق دیگران جای ما را در بازار نفت می‌گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: جا دارد از تلاش‌های انجام گرفته از سوی همه کشورهای اوپک و همچنین همراهی تولیدکنندگان عمده غیراوپک، برای ساماندهی بازار نفت تقدیر کنم و بر پایبندی ایران به تعهدات خود تأکید نمایم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه موفقیت به دست آمده را می‌توان گام مؤثری در جهت حفظ منافع کشور در عرصه نفتی و بهبود شرایط اقتصادی کشور تلقی کرد، گفت: مجموعه این شرایط باعث شده است تا به رغم آنکه قیمت امروز نفت، کمتر از 40 درصد سال‌های نیمه دوم دهه 80 است، بتوانیم درباره افزایش درآمدهای ارزی نفتی سال آینده در مقایسه با سال جاری صحبت کنیم و این البته جدای از به بار نشستن تلاش ها برای بهبود صادرات غیرنفتی است.

روحانی ادامه داد: در غیاب تحولات رخ داده در یک سال گذشته، مسلماً امروز کشور با مشکلات اقتصادی قابل توجهی مواجه می‌شد. موفق شده‌ایم در مقایسه با وضعیتی که پیش‌بینی وضعیت داخلی و خارجی کشور حتی برای چند روز هم امکان‌پذیر نبود، از عدم قطعیت‌ها به میزان قابل توجهی بکاهیم.

رئیس‌جمهور افزود: همچنین در نتیجه تحولات بیرونی، منابع ارزی کشور به جهت رفع محدودیت صادرات نفت و آزادی منابع مسدود شده افزایش یافته و نیز از هزینه مبادلات مالی و تجاری خارجی کاسته شده و به تدریج امکان استفاده از خدمات نظام بانکی بین‌المللی، بهره مندی از منابع مالی خارجی، جذب سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی، دسترسی به فناوری‌های نوین و توسعه صادرات غیرنفتی فراهم شده است.

روحانی اظهارداشت: علاوه بر آن نیز به تناسب افزایش شفافیت در اقتصاد، از حجم فعالیت‌های رانتی و مفسده‌آمیز که در فضای غبارآلود تحریم گسترش پیدا کرده بود، کاسته شده است.حضور گسترده هیئت‌های اقتصادی از کشورهای مختلف دنیا، منجر به انعقاد قراردادهای سرمایه‌گذاری و تجاری در بخش‌های مختلف اقتصادی شده و چشم‌انداز مثبتی از تحولات اقتصادی، بویژه در حوزه‌های نفتی و صنعتی شکل گرفته است. البته بدیهی است با کشورهایی که سالیان متمادی دچار تخاصم یا چالش بوده‌ایم و در حوزه‌های متعدد هنوز هم با چالش مواجه هستیم، مسیر همواری را در اجرای برجام نداشته باشیم و لازم است همانطور که تا به حال چنین بوده، رفتار طرف‌های مقابل را به دقت رصد کرده و به بدعهدی آنان واکنش نشان دهیم.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مصوبه اخیر مجلس سنای آمریکا مبنی بر تمدید تحریم‌های 10 ساله علیه ایران، گفت: اولا گزارش آژانس انرژی اتمی موید این واقعیت است که جمهوری اسلامی ایران در جهت اجرایی شدن برجام به تمامی تعهدات خود عمل کرده و به انها پایبند بوده است؛ اعتقاد داریم که برجام یک سند بین‌المللی است و به تایید شورای امنیت سازمان ملل رسیده است و اجرای دقیق و صحیح آن می‌تواند دستاوردهای فراوانی را برای همه کشورهای مشارکت کننده در آن و حتی کل جوامع بین‌المللی به همراه داشته باشد.

روحانی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران همانطور که مقام معظم رهبری نیز تاکید کرده‌اند هیچگاه نقض کننده برجام نبوده و نخواهد بود؛ ما به تعهدات خود پایبندیم، اما به عنوان رئیس‌جمهور کشور و رئیس شورای عالی امنیت ملی به صراحت اعلام می‌کنم که نقض برجام را از سوی هیچ یک از اعضای  1+5 تحمل نخواهیم کرد و به آن پاسخ مناسب خواهیم داد.

روحانی با بیان اینکه مصوبه اخیر کنگره آمریکا به اعتقاد ما بر برجام مغایرات دارد و ناقض آن است، گفت: رئیس‌جمهور آمریکا موظف است با استفاده از اختیارات خود از تایید و به ویژه اجرای آن جلوگیری کند. صریحا اعلام می‌کنم چنانچه این مصوبه اجرایی شود نقض فاحش برجام بوده و پاسخ قاطعانه ما را به دنبال خواهد داشت؛ حتی امضای آن توسط رئیس‌جمهور آمریکا را نیز خلاف تعهدات آمریکا می‌دانیم و با عکس‌العملی مقتضی روبرو خواهد شد.

رئیس‌جمهور ادامه داد: لذا در چارچوب مصوبات شورای عالی امنیت ملی و قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در جلسه همین هفته هیئت نظارت بر اجرای برجام تصمیمات لازم را اتخاذ خواهیم کرد و به اطلاع مردم خواهیم رساند.

به گفته روحانی جمهوری اسلامی ایران در اجرای مطلوب برجام مصمم است اما در مواجهه با هرگونه بدعهدی، تعلل، تاخیر و یا نقض در اجرای برجام نیز قاطعانه عمل خواهد کرد.


وی در ادامه تصریح کرد: ایران امروز کشوری با ثبات، قوی، دارای نظام مردم‌سالار و اقتصادی با فرصت‌های جذاب فراوان که به فضل خداوند به زودی به یکی از اقتصادهای نوظهور مهم تبدیل خواهد شد.کشوری که مهترین سد در مقابل گسترش تروریسم داعشی است. کشوری که بدون همکاری آن هیچ بحرانی در منطقه قابل حل نخواهد بود و با همکاری آن می‌توان ثبات و امنیت را به منطقه برگرداند.

رئیس‌جمهور با بیان این مطلب که ایران کشوری است که علی‌غم تبلیغات بدخواهان به دنبال پیشرفت اقتصادی در داخل، همزیستی و گسترش تعامل با جهان و امنیت و ثبات در منطقه است، اظهار داشت: همکاری با چنین کشوری در همه زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و امنیتی در جهت منافع همه کشورها خواهد بود.

روحانی اضافه کرد: هرچند رفع تحریم‌ها فرصت‌های ارزشمندی را برای بهره‌گیری از سرمایه فناروی و بازارهای جهانی پیش روی اقتصاد کشور قرار می‌دهد اما باید توجه داشت که اقتصاد ایران از بیماری‌های ساختاری که حاصل انباشت مشکلات طی ده‌های گذشته است، نیز رنج می‌برد و اکنون این امکان بوجود آمده است که توان اجرایی و تصمیم‌گیری کشور در حل مشکلات ساختاری کشور متمرکز شود. ما امیدواریم در سال 95 که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام‌گذاری شده،  با تورم تک‌رقمی، رشد اقتصادی بالای 5 درصد و ایجاد حدود 700 هزار شغل جدید به پایان ببریم. 
 
اعتراض نمایندگان خوزستانی در حین نطق روحانی/سخنرانی رئیس‌جمهور قطع شد
 
 جمعی از نمایندگان خوزستانی در نشست امروز خانه ملت در اعتراض به معضل ریزگردها در این استان به حجت‌الاسلام حسن روحانی اعتراض کردند.

این نمایندگان در ابتدا و در حین نطق روحانی که برای تقدیم لایحه بودجه سال 96 به مجلس آمده بود، گرد حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور چمع شده و اعتراض خود را نسبت به عدم انجام اقدامات لازم درباره معضل ریزگردها اعلام کردند.

پس از مدتی عبدالله سامری نماینده مردم خرمشهر، روحانی را مورد خطاب قرار داد و فریاد زد «اکنون 5 میلیون نفر در خوزستان دارند می‌میرند اما رئیس جمهور درباره هر چیزی صحبت می‌کند غیر از آلودگی در خوزستان»

همین اعتراض نماینده خرمشهر و پس از آن جلیل مختار نماینده آبادان باعث شد رئیس‌جمهور برای دقایقی نطق خود را قطع کند. 
 

روحانی بودجه 96 را تقدیم مجلس کرد
 
حسن روحانی رئیس‌جمهور که از صبح امروز (یکشنبه) در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حضور یافته است، دقایقی قبل لایحه بودجه سال 1396 کل‌کشور را برای طی مراحل قانونی تقدیم علی لاریجانی رئیس مجلس کرد.

روحانی پیش از ارائه بودجه 96 در سخنانی به دفاع از این لایحه پرداخت.
 
تلاش مجلس برای بررسی بودجه تا بهمن‌ماه
 
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پس از تقدیم لایحه بودجه سال 96 کل کشور از سوی رئیس جمهور به پارلمان، اظهار کرد: از دولت برای ارائه لایحه بودجه در زمان مقرر تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: لایحه بودجه از طریق هیئت رئیسه به نمایندگان داده می‌شود و با تشکیل کمیسیون تلفیق این لایحه بررسی می‌شود.

رئیس مجلس تصریح کرد: نمایندگان نیز در زمان مقرری که در آیین‌نامه آمده است، نظرات خود را درباره لایحه بودجه 96 کل کشور ارائه کنند.

نماینده مردم قم در مجلس افزود: تلاش می‌کنیم تا بهمن ماه مسیر بررسی لایحه بودجه در مجلس طی شود و امسال کار بررسی بودجه را انجام می‌دهیم.

لاریجانی با بیان اینکه در روزهای آینده کارهای زیادی داریم، گفت: بررسی لایحه احکام دائمی برنامه‌های کشور و لایحه برنامه ششم از این جمله موارد است.

وی ادامه داد: به کمیسیون تلفیق برنامه ششم گفته‌ام تا پایان هفته این لایحه را برای بررسی در صحن علنی ارائه کنند که در همین راستا این کمیسیون به صورت 3 شیفت جلسه دارند.

رئیس مجلس تصریح کرد: باید بودجه بر اساس قانون برنامه ششم به تصویب برسد که در همین راستا امیدواریم از هفته آینده لایحه برنامه ششم را در دستورکار صحن علنی مجلس داشته باشیم. 
 
 
دهقان : عده‌ای با انگیزه‌های سیاسی رئیس قوه قضاییه را متهم می‌کنند
 
محمد دهقان نماینده مردم طرقبه و چناران در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز پارلمان در تذکری آیین‌نامه‌ای با اشاره به تصویب قانون تمدید 10 ساله تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران در سنای آمریکا و نقض صریح برجام، اظهار داشت: طبق گزارش کمیسیون امنیت ملی مجلس، برجام پیش از این در 11 مورد نقض شده بود.

وی افزود: با توجه به اینکه طبق گفته‌های امروز آقای رئیس‌‎جمهور با تصویب قانون داماتو برجام مجدداً نقض شده است، لذا ضرورت دارد بند 3 قانون مصوب مجلس شورای اسلامی برای اقدام متقابل و متناسب در راستای اجرای برجام عملیاتی شود و دولت اجرای مصوبه مجلس برای غنی‌سازی 190 هزار سو را در دستور کار خود قرار دهد، در حال حاضر چند سالی است که کشور معطل شده است، لذا تقاضا داریم هر چه سریع تر قانون مصوب مجلس اجرایی شود.

نماینده طرقبه و چناران در مجلس در ادامه با اشاره به برخی اظهارنظرها در زمینه حساب‌های قوه قضاییه، توضیح داد: بنده اسناد مربوط به این موضوع را از نزدیک دیده‌ام، حساب‌ها به میزان 1000 میلیارد تومان «به نام قوه قضاییه» است، من تعجب می‌کنم برخی با انگیزه‌های سیاسی رئیس قوه قضاییه را متهم می‌کنند، بحث ما با شخص نیست، اگر انتقاد باشد بنده جزء جلوداران انتقاد هستم، اما نباید از تریبون مجلس شورای اسلامی دروغی به روسای یکی از قوا نسبت داده شود، نباید حرف یک شبکه ضد انقلاب خارجی را در داخل کشور آن هم در خانه ملت بازگو کنند.

دهقان تأکید کرد: همه باید در چارچوب قانون حرکت کنیم و نباید در داخل کشور به ابهامات زشتی که ضدانقلاب در خارج از کشور درست می‌کند، بپردازیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بنده هفته پیش از دولت سوال کردم، متأسفانه تا الان یک ریال بودجه عمرانی به استان خراسان رضوی پرداخت نشده است، واقعاً دولت مشخص کند وقتی بودجه را تصویب می‌کنیم چه اتفاقی می‌افتد. 
 
 
لاریجانی : هیچ‌کدام از حساب‌های قوه قضاییه در بانک‌ها شخصی نیست

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز پارلمان در توضیحاتی در پاسخ به تذکر محمد دهقان نماینده طرقبه و چناران، با اشاره به قانون اقدام متقابل و متناسب ایران در راستای اجرای برجام، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی مصوبه غنی و قوی در زمینه اقدام متقابل در راستای اجرای برجام دارد که از ابعاد مختلف به این موضوع توجه کرده است، صبح هم بحثی در این زمینه داشتیم.

وی افزود: طبق قانون، اگر کسی در مسیر کار «برجام» را نقض یا تحریم‌های دیگری را علیه ایران اعمال کند، حتماً باید اقدام متقابل انجام شود، اقداماتی هم در آن قانون مصوب مجلس شورای اسلامی از نظر تأسیس کارخانه ذکر شده است.

رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: بنده دیدم برخی از سناتورهای آمریکایی حرف‌های زیاده‌ای از خودشان زدند و گفتند چون ایران در زمینه موشکی و نیروهای مسلح خودش را تقویت می‌کند ما باید قوانین سخت‌تری را به تصویب برسانیم، طبق بند 7 قانون مصوب مجلس، دولت موظف است نیروهای مسلح را مخصوصاً در زمینه موشکی مورد تقویت قرار دهد، ما هر دو بخش را از دولت خواسته‌ایم و شورای نظارت بر اجرای برجام باید هر 2 این موارد را مطابق قانون مصوب پارلمان اجرایی و پیگیری کند.

لاریجانی در ادامه با اشاره به بخش دیگر تذکر دهقان که درباره حساب‌های قوه قضاییه بود، توضیح داد: بنده هم صحبت‌های شما را قبول دارم، قبلاً هم به آقای صادقی که با آقایان مازنی و رحیمی نزد بنده من آمده بودند، عرض کردم نکته‌ای که درباره حساب‌های قوه قضاییه گفته‌اید درست نیست، البته آنان هم گفتند رسانه‌ها این موضوع را اعلام کردند، ولی به هر حال این مسئله از تریبون مجلس اعلام شد.

رئیس مجلس در پایان خاطرنشان کرد: هیچ کدام از آن حساب‌ها «حساب شخصی» نیست، به آقای صادقی گفتم که بنده با اطلاع به شما می‌گویم و سوءتفاهم در جامعه به وجود نیاورید، این پول‌ها در حساب‌های مربوط به «قوه قضاییه» است، در ریاست‌جمهوری یا دستگاه‌های اجرایی نیز بودجه‌ها در حساب دستگاه‌هاست، ولی نمی‌شود گفت در حساب شخص است، سوءتفاهم ایجادشده این موضوع بود و بنده هم قبلاً گفته بودم آن را اصلاح کنند. 
 
استیضاح «آخوندی» با ۷۰ امضا تقدیم هیئت‌رئیسه شد

نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 14 آذر) قوه مقننه با اشاره به اصل 22 قانون اساسی در اخطاری با اشاره به سانحه سمنان گفت: امروز استیضاح وزیر راه و شهرسازی با هفتاد امضا تقدیم هیئت رئیسه شد.

وی ادامه داد: آقای لاریجانی اجازه بدهید این طرح روال عادی خود را طی کند.

علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به اخطار این نماینده گفت: از روز اول نیز بنده به کمیسیون عمران دستور دادم تا این موضوع را پیگیری کند.

وی ادامه داد: کمیسیون عمران گزارش اولیه خود را ارائه کرده که آن را به استحضار نمایندگان می‌رسانیم و همچنان پیگیر این موضوع هستیم. 
 
لاریجانی خطاب به صادقی: اتهام زدن به افراد را آزادی بیان نمی‌گویند

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر آئین‌نامه‌ای محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس که به حکم جلب خود از سوی قوه قضائیه به اتهام تشویش اذهان عمومی اعتراض کرده و خواستار آن شده بود که رئیس مجلس از شأن نمایندگان دفاع کند، گفت: آقای صادقی همین نوع صحبت‌هایی که الآن نیز فرمودید متناسب با روابط میان قوا نیست.

وی افزود: درباره آن مطلبی که فرمودید و تذکری که در مجلس دادید که احساس می‌کنید حق‌تان پایمال شده است، من گفتم مطالبی را که شما گفته‌اید، آوردند و دیدم؛ گفتید خطاب‌تان به وزیر اقتصاد بود که بر اساس کدام ماده قانونی این دخل و خرج‌ها را قانونی اعلام کرده‌اید؟

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اما شما یک چیزی اضافه کرده‌اید و گفته‌اید بر اساس کدام قانون این مبالغ به یک حساب شخصی داده می‌شود؟ اینجا نقطه اتهام است.

وی با بیان اینکه اتهام زدن به افراد را که آزادی بیان نمی‌گویند؛ تأکید کرد: ما مفتخریم که در مجلس مدرس هستیم که از حق باید دفاع کنیم نه از حرف ناحق؛ وقتی شما آبروی مسلمان و تشکیلاتی را می‌ریزید، شمایی که خود یک روحانی بوده‌اید و آخوندی کرده‌اید مگر در روایات نداریم که حرمت مومن مانند حرمت کعبه است؟ اینگونه ما حرمت مومن را حفظ می‌کنیم؟

رفع ایرادات شورای‌نگهبان به لایحه تاسیس مدارس غیردولتی
 
  در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان رفع ایرادات لایحه تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی اعاده شده از شورای نگهبان، نمایندگان با رفع ایرادات وارده، مقرر کردند که متقاضیان تاسیس مدرسه یا مرکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی باید واجد شرایط تابعیت جمهوری اسلامی ایران، ایمان به دین مبین اسلام و اعتقاد و الزام عملی به مبانی و احکام اسلامی، ایمان و برخورداری از حسن شهرت باشند.
 
موافقت مجلس با فوریت برداشت دولت از صندوق توسعه ملی
 
 در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی نمایندگان با درخواست یک فوریت لایحه اعطای تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی به مناطق کمتر توسعه یافته روستایی برای اشتغال موافقت کردند.

بر این اساس محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در جریان بررسی یک فوریت این لایحه گفت: اعتبارات طرح‌های عمرانی در دو سطح ملی و استانی در بودجه طبقه‌بندی می‌شود.

وی افزود: در بودجه سال ۹۵ کل کشور ۷۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ استانی در نظر گرفته شده بود که از خرداد ماه تاکنون ۵۰ درصد آن به همه استان‌ها تخصیص داده شده است.

نوبخت تصریح کرد: ۲۰ هزار میلیارد از طرح‌های ملی نیز تا این لحظه تخصیص داده شده است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه منابع مالی ما برای طرح‌های عمرانی به دو شکل اختصاص داده می‌شود، عنوان کرد: بیش از ۲۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از این منابع به صورت اوراق است که وقتی این اوراق به استان‌ها داده می‌شود به منزله پول نقد است که اگر نمایندگان علاقه‌مند باشند، می‌توانیم مدارک تخصیص ۲۰ هزار میلیاردی و ۳۵۰۰ میلیاردی تملک سرمایه‌ای را به مجلس ارائه دهیم.

وی عنوان کرد: در فصل گذشته یک میلیون و ۲۵۰ هزار فرد وارد بازار کار شد و دولت توانست با توجه به طرح‌های مختلف تولیدی و عمرانی برای این تعداد ایجاد اشتغال کند.
 
 متن کامل لایحه بودجه کشور منتشر شد
 
متن کامل لایحه بودجه سال 96 کل کشور منتشر شد. حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور، صبح امروز با حضور در صحن علنی مجلس، لایحه بودجه را تقدیم رئیس مجلس کرده بود.
تعداد امضاهای استیضاح «آخوندی» افزایش یافت
 
 رضا شیران خراسانی طراح استیضاح وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آخرین اخبار از تعداد امضاهای طرح استیضاح عباس آخوندی گفت: طرح استیضاح عباس آخوندی با 84 امضا امروز تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد.
 
«مصری» از پاسخ «ربیعی» در مورد طرح تحول سلامت قانع شد
 
 بررسی سوال عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه از علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسع علنی صبح امروز پارلمان در دستورکار قرار گرفت.

این نماینده مجلس در سال خود از وزیر تعاون پرسیده بود که اجرای طرح تحول سلامت در سازمان تامین اجتماعی بیش از ده هزار میلیارد تومان صدمه و خسارت به بار آورده است. علت اجبار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای اجرای این طرح و هزینه کرد از منابع کارگران چیست؟

مصری پس از طرح سوال خود از ربیعی و استماع توضیحات وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که از پاسخ های وزیر قانع شده است.
 
 بیانیه 264 نماینده مجلس در اعتراض به تمدید قانون تحریم های ایران
 
 264 نماینده مجلس با امضای بیانیه‌ای تمدید قانون داماتو از سوی سنای آمریکا را محکوم کرده و خواستار اقدام متقابل دولت ایران در این باره شدند.

ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی این اقدام مجلس نمایندگان و سنای آمریکا را محکوم نموده و نشانگر اوج بی‌مسئولیتی این نظام در انجام تعهدات بین‌المللی می‌دانیم و از آنجا که در قانون اقدام  متناسب و متقابل جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام پیش‌بینی لازم برای لغو عهد طرف مقابل به عمل آمده است ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی اکیدا از دولت محترم می‌خواهیم در اسرع وقت و مطابق قانون مذکور به خصوص بند 3 و 7 قانون اقدامات متقابل را تحقق بخشیده و به اطلاع مجلس شورای اسلامی برساند.

سرعت در اجرای قانون مذکور در شرایط مقابله با اقدامات نقضی طرف مقابل ضروری است و از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی می‌خواهیم نظارت کافی بر اجرای قانون مذکور را نموده و گزارش مستمر به مجلس شورای اسلامی ارائه نماید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 46
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 33
  • ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    0 0
    روحانی رئیس جمهوریست که بود و نبودش کلا هیچ فرقی نمی کند . اصلا یک موجودیست که انگاری وجود ندارد
  • ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    1 0
    چه جالب !!! زمانه عجب زمانه ای است !!! دنیا چه بازی هایی دارد !!! یاران دیروز و امروز ( دولتی ها و مجلسیون )در تصویب سریع و عجولانه برجام ، پس از گذشت چند ماه گرد هم آمده اند تا نحوه برخورد با نقض برجام را بررسی و عملیاتی کنند... پس چه شد ؟؟؟ طبق قول این یاران ، قرار بود برجام هم چرخه هسته ای را بچرخاند هم چرخه اقتصادی مردم را ... قرار بود هم سفره مردم را بزرگتر کند و هم محیط زیست بخصوص شهر تهران را پاک و سالم کند ... ای یاران ، پس چه شد ؟؟؟ چه شد ؟؟؟
  • علی ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    1 0
    با این حرفها که نمی شود اب ریخته شده را به کوزه برگرداندخوب بود در طی مذاکرات کمی به حرفهای دیگران(ا دلواپسان این مرز و بوم گوش می دادید) مجلس هم که سیاسی کاری کرد وگهی به نعل و گهی به میخ کوبید
  • آریایی اصیل ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    0 0
    چرا اینقد حاشیه؟؟ خدا مرحوم مدرس رو بیامرزه ولی قرار نیست همش در گذشته زندگی کرد که. خدا رحمت کنه مردم عزیزی که در عراق و در صانحه قطار به رحمت خدا رفتن . ولی دیگه دستشون از دنیا کوتاه شده چه فایده هی فقط تسلیت بگیم؟؟؟ قبلش باید پیشگیری میشده که نشده حالا هی تسلیت بگید که فایده نداره . یه فکری به حال مردم زنده و این برجام لعنتی بکنید به مرحوم مدرس چکار دارید؟ چقدر مرده پرستی و در گذشته زندگی کردن؟
  • کریمی ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    0 0
    با تشکر از نمایندگان نگران ریزگردها بنده هم فکر میکنم با سود حساب های بانکی میشه این معضل رو حل کرد ان شا الله
  • ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    0 0
    آقای لاریجانی هم که استاد فرار رو به جلو هستند
  • حسین ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    0 0
    برای بی اثر کردن تحریم ها ی آمریکا 1- عبور انواع کشتی ها از تنگه هرمز برای تمام کشورهای تحریم کننده با دریافت مالیات بسیار سنگین قابل انجام باشد در غیر اینصورت امکان رد شدن از لایه های امنیتی در تنگه هرمز امکان پذیر نباشد 2- حریم هوایی ایران بروی تمام کشورهای تحریم کننده بسته شود مگر با پرداخت مالیات های بسیار سنگین 3- ورود کالاهای کشورهای تحریم کننده از کشور ثالث مثل امارات ممنوع شود مانند خودروهای ژاپنی و کره ایی و لوازم خانگی کره جنوبی ( تا اینکه خود این کشورها محصولشون رو با قیمت جهانی مستقیم به کشور ایران صادر نمایند) 4- اعلام به کشور روسیه : همسایه مورد اعتماد پر قدرت برای امنیت مرزهای مشترک با شما با ارزش تر از دلار آمریکایی در قاره دیگر خواهد بود . و دوستی و اعتماد به آمریکا که تحمل روسیه پر قدرت را ندارد و در صدد تضعیف آن کشور هست حماقت هست ..تاخیر در رسال سلاحهای تهاجمی ،قطعا پایه روسیه را تضعیف خواهد کرد 5- حذف دلار از معاملات بین المللی و بالابردن ارزش پول ملی کشور با ترفندهای ویژه 6- ایجاد سریع پایگاه های دریایی و خشکی در کشورهای یمن ، سوریه و تقویت نیروهای نظامی و تسلیحات ویژه موشکی در جزایر سه گانه
  • احمدخواجوند ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    0 0
    قابل توجه ملت ايران روحاني بشدت به آمريكا هشدارداد شماها مثل گذشته نگران نباشيد.
  • ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    0 0
    آقای روحانی آخرین بودجه ای بود که شما تحویل داید والسلام
  • ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    0 0
    اگر برجام نبود الان کره شمالی بودیم
  • ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    0 0
    کسی با حرف رییس جمهور مشکل نداره ولی ایکاش مسئولین این موضوع رو با آب و تاب و اینطور تهدید مطرح نمی کردن.کاش احتمال این رو میدادن که یک درصد مجبور بشن از مواضعشون در آینده در این مورد عقب نشینی کنن در اینصورت دیگه باید منتظر گامهای بعدی امرکا باشن.چون دیگه برای حرف ما تره هم خورد نمیکنن
  • ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    0 0
    آقای لاریجانی شما به خاطر عجله و فشار جهت تصویب برجام در مدت 20 دقیقه و عدم اجازه به نمایندگان جهت طرح پیشنهادات و نظراتشان باید جواب پس بدهید و حق ندارید در جایگاه طلبکار بنشینید. مشرق لطفا منتشر کن
  • علي ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    0 0
    انشاالله برداشت من غلط باشد ولي فكر مي كنم اقاي روحاني امروز با نوعي سياسي كاري قصد ان راداشتند تا فشار راازروي خود كم كنند چون ايشان دو جا اشاره كردند اگر اين مصوبه اجرايي شود ما برخورد مي كنيم حال كمي به عقب برگرديم وبه صحبتهاي امريكاييها گوش دهيم انها هم گفتند ماموارديكه مربوط به هسته اي هستندراتعليق مي كنيم پس عملا اجرايي صورت نمي گيرد حال اين حرفهارادركنارهم قراردهيم عملا نقضي صورت نگرفته يعني همان خواسته امريكاييها درصورتيكه متن برجام چيزي ديگراست ورهبرمعظم انقلاب هم به تازگي به ان اشاره فرمودند كه تصويب خدوده تنهايي نقض برجام است
  • امیر ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    0 0
    پیشنهاد میدم از ایده دولتمردان قبل استفاده کنیم و استان خوزستان رو آب پاشی کنیم..این ایده در تهران جواب میداد ولی یه عده نگذاشتند..
  • حسین ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    0 0
    البته خوبی مشرق اینه که کامنت ها رو گلچین میکنه و کامنت جان نثاران و حامیام دلواپسان فعلی و ساکتین دوران گذشته رو میذاره.. همین عزیزانی که الان دلواپسند در زمانی که آلودگی بیداد میکرد و مردم نمیتونستند نفس بکشند و ادارات هفته ای چندروز تعطیل بود و.....نه هیچ اعتراضی میکردند و نه دلواپس حال مردم بودند(چون دولت از جنس خودشان بود). همین عزیزان وقتی کاغذپاره پشت کاغذپاره تصویب میشد و جهانیان با ایران قطع رابطه اقتصادی کرده بودند سکوت پیشه کردند و الان دلواپس تحریم ها شدند..
  • علیرضا ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    0 0
    هاله نورم آرزوست
  • ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    0 0
    یادش بخیر یه زمانی بودجه رو خرداد سال آینده تحویل مجلس میدادن!
  • ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    0 0
    شما گوشهایت مشکمل دارد چرا به دیگران خرده میگیرید شاید هم حافظه تان مشکل دارد یا نه اصلا بدتر از آن وجدانتان مشکل دار است همین حالا هم اگر مدیریت باد و تعطیلات تقویمی نبود که وضعیت همانگونه بلکه بدتر بود
  • آریایی اصیل ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    0 0
    وجدانا . تو رو خدا خدایی تو یه مزیت و یه خدمت و یه کار خیری که این دولت انجام داده رو بگو ما همگی غلام حلقه به گوش تو و دولت میشیم.یه برجام فقط بود که اون هم گندش اساسی دراومده دیگه دولت چکار کرده؟نشستن خاله بازی میکنن . کشور داره به فنا میره اصلا انگار اصلا دولتی وجود نداره.اصلا رئیس جمهور دیده نمیشه.بود و نبودش احساس نمیشه.نشستن لب جوی و گذر عمر میبینن و هیچ واکنشی ندارن دلار بشه 5000 تومن هم هیچ تکونی نمیدن به خودشون.فقط ماهی یه بار عوض یارانه ای که میدن ، قیمت کل اجناس و پول آب و برق و گاز رو 25 درصدگرون میکنن.
  • سرور ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    0 0
    نه اینکه الان کره جنوبی شده ایم. در ضمن افزایش 50 درصدی بودجه عمرانی پدر اقتصاد مملکت را درخواهد آورد.امیدواریم لااقل مجلس تدبیری بیاندیشد.
  • ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    0 0
    ایران راه مقابله دارد. فقط خدا کند آن را اجرا کند: پس می توان گفت روزنه ظریف بازی ایران همین جا است، دست ایران برای مقابله با چنین مصوبه هایی خیلی هم خالی نیست و ایران نیاز ندارد از برجام خارج شود. همانگونه که کنگره ایالات متحده قانون داماتو را تمدید کرد مجلس ایران هم می تواند قوانینی تصویب کند که هیچ شرکت و یا موسسه ای که به هر نحوی به ایالات متحده مرتبط می باشد حق سرمایه گذاری و یا فروش کالا به ایران را نداشته باشد. البته ظاهرا چنین طرحی در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی می باشد. همچنین قوانین تسهیل تجارت و داد و ستد دیگر کشورها با ایران و بازکردن شعبه های بانک های بین المللی در ایران جهت تعامل با ارز کشورهای دیگر را تصویب کند. مجلس ایران همچنین می تواند قوانین منع خرید کل یا برخی محصولات استراتژیک آمریکایی مانند هواپیما را تصویب کند و کل فضای همکاری اقتصادی ایران را به سمت کشورهایی سوق دهد که حاضر باشند قوانین تحریمی ایالات متحده را زیر پا بگذارند و حتی تسهیلات و امتیازات و مشوق های مختلف از جمله گمرکی برای کالای آنها قایل گردد. در واقع بهترین راهکاری که در اختیار ایران می باشد همان بازار وسوسه برانگیز صدها ملیارد دلاری آن است که باید بهترین استفاده بهینه را از این فرصت انجام دهد و به نمایندگان کنگره آمریکا بفهماند که اگر تحریمی را تصویب یا تمدید می کنند در واقع به ضرر خود آمریکایی ها خواهد بود و نه ایرانی ها. مصطلحا باید با آمریکایی ها با زبان خودشان یعنی اقتصاد و پول صحبت کرد تا متوجه شود، و با توجه به دیدگاه های تجاری آقای ترامپ قطعا وی زودتر از دیگران متوجه خواهد شد که این مقررات به ضرر ایالات متحده است و از اجرای آن جلوگیری به عمل خواهد آورد. ایران همچنین باید از این پس فقط به نص برجام پایبند باشد و نه روح برجام و هیچ قدمی فراتر از برجام حتی برای اثبات حسن نیت خود بر ندارد و اگر تا به حال کاری را جهت اثبات حسن نیت فراتر از برجام انجام داده دیگر انجام ندهد تا دیگران متوجه شوند که نمی توانند با ایران بد رفتاری کنند و توقع های بی جا از ایران داشته باشند. در نهایت شاید بتوان گفت وقت آن رسیده که حربه برجام را از دست آمریکایی ها خارج کرد و تبلیغات غلو انگیز در مورد ارزش و اهمیت برجام را متوقف کرد و دیگر مسئولین باد و باران و تخم گذاشتن مرغ ها در ایران را به برجام ربط ندهند، تا آمریکایی ها دیگر احساس نکنند که برگه فشار برنده ای بر علیه ایران در اختیار دارند، به هر حال مردم ایران دیگر تا الآن متوجه شده اند که برجام برای آنها هیچ فرجامی نخواهد داشت و آبی برای آنها از آن گرم نخواهد شد.
  • ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    0 0
    الان که برجام هست شدیم "یــونـــان"
  • ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    0 0
    آقای روحانی به احترام مردم ایران لطفا در انتخابات آینده دیگر کاندید نشوید
  • ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    0 0
    داداش اشتبا اومدی کامنت گذاشتی. این کارو سایتای خودتون می کنن. انتخاب و خبرانلاین و...
  • بهرام ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    0 0
    ای کاش رهبر ما قبول کند دوباره مثل دهه شصت بیاید و دوباره ریس جمهور شود و صدالبته رهبر عزیزمان می کوبد تو دهن آمریکا.یاعلی سید علی بیا
  • سلام ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    0 0
    ساده اندیشی روحانی این است که فکر می کند میدان دادن به افراد نامحرم استفاده از ظرفیت و توانمندی آنهارا میسر می سازد که دو پاسخ و نقد شفاف بر روحانی در این خصوص ساری و جاری است - *اول این که نامحرمان نیز روحانی را برای استفاده از ظرفیت اختیارتشان فرصت مناسب در ریاست قوه مجریه پذیرفته اند **دوم این که آنها نیز روحانی را فردی ساده اندیش می پندارند
  • ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    0 0
    این نمایندگان که در تیتر یه صورت جمع آوردید(اعتراض نمایندگان به معضل ریزگردها) یعنی چند درصد نمایندگان؟!
  • ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    0 0
    تحلیل بنده از این حماسی صحبت کردن روحانی اینه که : میخواد به آمریکایی ها خط ونشون بکشه که حق ندارید داماتو رو تمدید کنید در حقیقت داره به آمریکایی ها زهر چشم نشون میده که اگه برجام رو حفظ نکنن به ضررشون تموم میشه در واقع روحانی از ته دل میخواد که این برجام از بین نره و با شجاعانه حرف زدن آمریکا رو بترسونه که برجام رو خراب نکنن والا این نوع حماسی صحبت کردن: 1- به این معنا نیس که روحانی کدخدا بودن آمریکارو گذا شته کنار 2- به این معنا نیس که روحانی فهمیده که دیگه برجام هیچ اثری نداره 3- به این معنا نیس که خسارت محض بودن برجام رو قبول کرده 4- به این معنا نیس که فهمیده دیپلماسی کار کردن فایده نداره و باید حماسی و انقلابی بود 5- به این معنا نیس که برجام چند سال مملکت رو عقب انداخت 6- به این معنا نیس که صحبت های نظام در مورد خباثت آمریکایی ها رو قبول کرده .....
  • امیر ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    0 0
    آریایی جان: دلواپسان وقتی در عرض کمتر از چندماه دلار 4 برابر و خودرو 3 برابر و مسکن سیصد درصد افزایش قیمت پیدا میکرد چکار کردن؟؟ وقتی به بهانه یارانه آب و برق و گاز و دارو و مواد غذایی و دیگر اقلام مورد نیاز مردم ثانیه ای بالا میرفت چکار کردن؟؟ خود دولت آقای احمدی نژاد در دوره هرج و مرج ارزی چه تدبیری اندیشید.. ایشان بعد از اینکه دلار به 4000 تومان رسید و پراید شد 20 میلیون اومد گفت مگه پراید کیلوئی چند؟انگار مردم مسئول بودند..و یا اینکه فرمودند گوجه دم در خونه ما ارزونه
  • ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    0 0
    یاسلام از اول مشخص بود که آمریکائیها این طرح را پیاده خواهند کرد اکنون مسئله تمدید تحریم ها که از فیلتر سیاسی آمریکا گذر کرده و با آن به برخی از نتایج و منافع خاص خود رسیده اند درصددند باستفاده از این ابزار عرصه را بردولت و ملت ایران تحمیل و به خواسته های غایی خود برسند تحت این شرایط اگر کوتاه بیائیم بایستی منتظر از دست دادن امتیازاتی دیگر باشیم و اگر مقاومت کنیم بایستی منتظر تحریمهای بیشتر مشابه کره شمالی کنونی و یا حتی گزینه نظامی باشیم چرا که آمریکائیهای و شرکای غربی اش همگی دستشون تو یک کاسه است و دارند برنامه های راهبردی خود را پیش می برند اگه از اول مذاکره نمی شد معقولتر بود و حالا که شد بایستی سطح مذاکرات را ارتقاء می دانند. در این بین فقط ملت مظلوم ایران له شدند نه سیاسیون چرا که اونها جزء طبقه متوسط و متوسط به پائین جامعه نیستند و دغدغه مالی و اقتصادی ندارند بیچاره ملت مظلوممون بالاخص جوانهای دختر و پسر. بااین کار بایستی منتظر عواقب دروغها باشیم. این سیاستهایی که آمریکا در قبال ایران اتخاذ کرده چه از لحاظ اقتصادی و چه از لحاظ فرهنگی و اجتماعی و سیاسی همون سیاستیهائیست که در سال 1917 با سرنگونی تزارها در شوروی سابق برنامه 50 ساله ای طراحی کردند که منجر به فروپاشی نظام شوروی شد. الان هم اون سیاستها و درکلاسی بالاتر در قبال جمهوری اسلامی دارد اتخاذ می شود که در آن ارزشها را هدف قرار داده اند و بهرحال همگی روزی نتیجه این سیاستها رو خواهیم دید. برای ما که به ظاهر مدعی اسلام هستیم سیاست داخلی مون در قبال ملت بایستی صداقت داشته باشن چرا که سیاست در اسلام اگر درقبال ملت خود صداقتی در آن نباشد مکروحیله و دغل بازی و دروغی بیش نیست. زنده باد صداقت مرگ بر دروغ . وسلام
  • ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    0 0
    جناب امیر چرا برای جلب توجه دروغ شاخدار ۴۰۰۰ پرت میکنید این است صداقت هواداران دولت راستگویان؟ شما در آزمون صداقت مردود شدید آن هرج و مرج ارزی کار که بود آیا شما انکار میکنید یک جریان مشخص داخلی تمام تلاشش را متمرکز بر ایجاد اخلال در کار دولت قبل کرده بود
  • ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    0 0
    به روحانی و به هیچ به اصطلاح اصلاح طلب دیگری رای نخواهیم داد.
  • ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    0 0
    پیرو ماستمالی دیروز ظریف که می گفت ارزش اجرایی نداره رئیس جمهور هم زیرکانه گفت اگر اجرایی شود پاسخ قاطع می دهیم. یعنی صرف تصویب پاسخ نمی دهند. آن وقت چه کسی میخواهد به اینها ثابت کند که اجرایی شده؟!! مثل آن استدلال مضحک ظریف که گفته بود جان کری نامه داده که قانون ویزا اجرا نخواهد شد.
  • ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    0 0
    اولا با کدام خطکش کره شمالی را از ایران بدتر و یا حتی از آمریکا با 20 ترلیون دلار بدهی خارجی و 50 میلیون بیخانمان گرسنه بدتر دونستی؟ حداقل اگر فقیر باشند (باتوجه به اینکه اطلاعاتی از این کشور نداریم شاید نباشه) سگ اوباما را از خود برتر نمی دانند و یک جنایتکار را مودب و باهوش نمی نامند و ذلالت و خفت را به ملت خود تحمیل نمی کنند.
  • ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    0 0
    پیرو ماستمالی دیروز ظریف که می گفت ارزش اجرایی نداره رئیس جمهور هم زیرکانه گفت اگر اجرایی شود پاسخ قاطع می دهیم. یعنی صرف تصویب پاسخ نمی دهند. آن وقت چه کسی میخواهد به اینها ثابت کند که اجرایی شده؟!! مثل آن استدلال مضحک ظریف که گفته بود جان کری نامه داده که قانون ویزا اجرا نخواهد شد.
  • ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    0 0
    سو مدیریت دولت قبلی ؟احمدی نژاد کسی بود که اگر میزاشتین کار خودش رو خیلی خوب بلد بود و در ضمن تا اسمش میومد لرزه به جان آمریکایی ها میفتاد ولی الان چی؟
  • ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    0 0
    از نظر بعضی سیاسیون هرگونه حرکت و ساخت و ساز به دنبال خود پیگیری و سوال و جواب خواهد داشت پس بهترین راه مثل این دولت و دولت خاتمی در این است که اصلا ساخت و ساز و حرکتی نکنی که به دنبال آن توقعی ایجاد شود و در خصوص کسری های آن مجبور به جوابگویی شوی پس درست انتخاب کنید و موقع انتخابات الکی رگ غیرتتون باد نکنه و از نظر کارشناسان با سواد و با وجدان اقتصادی در خصوص کاندیتورها استفاده کنید تا کاسه چه کنم چه کنم به دیت نگیرید چون خود کرده را تدبیر نیست ؟؟؟؟
  • ناشناس ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    0 0
    وقتی هیچکدام از تحریمهای ظالمانه لغو نشده یعنی برجام به کاغذ پاره تبدیل شده است .
  • ناشناس ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    0 0
    خطاب به امیر کوچولو اگر روحانی در سال 96 رای بیاورد مطمئن باش نرخ دلار بالای 7000 خواهد شد و نرخ مسکن هم افزایش شدیدی خواهد یافت بدلیل این حجم نقدینگی که ایجاد کرده است .
  • ناشناس ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    0 0
    یادش بخیر در دولت قبل بودجه پروژه های عمرانی کشور 8 برابر امروز بود.
  • ناشناس ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    0 0
    اگر اجرایی نشود ترامپ می آید و اجرایی می شود .
  • مهران ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    0 0
    اولین رئیس جمهور 4 ساله ان شاءالله .
  • ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
    0 0
    برجام زده ها نگران نباشند. به متن سخنان آقای روحانی دقیق شوند. متوجه می شوند که هیج اتفاقی نخواهد افتاد برجام هنوز هم حامی دارد. آقای روحانی روحانی: تمدید تحریم‌ها نقض فاحش برجام است/ مصوبه اجرایی شود پاسخ قاطع می‌دهیم "مصوبه اجرایی شود پاسخ قاطع می‌دهیم" یعنی امضا را بی خیالش چون بعداز امضا معلوم می شود اجرایی می شود یا نه آنهم در طول زمان
  • ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
    0 0
    آقای تحلیل حماسی اثفاقا داره کد می ده که هیچ اتفاقی نخواهد افتاد برجام زده ها نگران نباشند. به متن سخنان آقای روحانی دقیق شوند. متوجه می شوند که هیج اتفاقی نخواهد افتاد برجام هنوز هم حامی دارد. آقای روحانی روحانی: تمدید تحریم‌ها نقض فاحش برجام است/ مصوبه اجرایی شود پاسخ قاطع می‌دهیم "مصوبه اجرایی شود پاسخ قاطع می‌دهیم" یعنی امضا را بی خیالش چون بعداز امضا معلوم می شود اجرایی می شود یا نه آنهم در طول زمان
  • ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
    0 0
    برجام زده ها نگران نباشند. به متن سخنان آقای روحانی دقیق شوند. متوجه می شوند که هیج اتفاقی نخواهد افتاد برجام هنوز هم حامی دارد. آقای روحانی روحانی: تمدید تحریم‌ها نقض فاحش برجام است/ مصوبه اجرایی شود پاسخ قاطع می‌دهیم "مصوبه اجرایی شود پاسخ قاطع می‌دهیم" یعنی امضا را بی خیالش چون بعداز امضا معلوم می شود اجرایی می شود یا نه آنهم در طول زمان
  • ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
    0 0
    یه زمانی آمریکا می گفت ایران حرفهایی که می زند برای مصرف داخلیست ........... حالا به این نتیجه رسیدیم که راست می گفت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس