وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بنده ادعای بی‌نقصی در اجرای طرح تحول سلامت ندارم، گفت: منابع و درآمدهایی برای اجرای طرح تحول سلامت پیش‌بینی شده بود که محقق نشد و ما مقصر نبودیم.

به گزارش مشرق، علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در نشست علنی امروز (یکشنبه) پارلمان در پاسخ به سوال عبدالرضا مصری نماینده کرمانشاه که درباره طرح تحول سلامت بود، اظهار داشت: ما طرح تحول سلامت را به عنوان راهکاری برای ارتقای سلامت آغاز کردیم، برای اینکه بتوانیم مطابق قانون خروجی پول از جیب مردم را به 30 درصد برسانیم، اما خوشبختانه در این طرح این رقم به 10 درصد و حتی کمتر از 10 درصد رسید.

وی با بیان اینکه ما در طرح تحول سلامت ارتقای کیفیت و ساماندهی خدمات را دنبال کردیم، افزود: تصور می‌کنم ما آرزوی بزرگ حضرت امام و همچنین دغدغه مقام معظم رهبری را با اجرای این طرح به پیش بردیم؛ در اجرای طرح تحول سلامت چند اقدام بزرگ انجام شد، اولین اقدام بیشتر شدن پوشش بیمه‌ای و همچنین ارتقای کیفیت، افزایش دسترسی‌ها و افزایش فراگیری بود، کارگران غیررسمی را تحت پوشش قرار دادیم، طبیعی بود در سازمان بیمه سلامت با اجرای طرح تحول سلامت با مشکلاتی مواجه شویم، زمانی که طرح را اجرایی کردیم یکسری چالش‌های مالی و زیرساختی داشتیم، از آنجایی که سرعت برای ما مهم بود، آن را بیشتر مدنظر قرار دادیم اما سرعت در برخی موارد بر دقت پیشی گرفت.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی تأکید کرد: ما باید بتوانیم منابع و مصارف‌مان را یکسان کنیم، باید به دنبال ساماندهی سطح‌بندی خدمات باشیم، ما این طرح را آغاز کردیم و آن را ادامه می‌دهیم و می‌خواهیم در حین اجرای اصلاحاتی روی آن انجام دهیم.

ربیعی همچنین خاطرنشان کرد: به طور طبیعی هزینه‌هایی در جریان اجرای طرح تحول سلامت پیش آمد که دولت نتوانست هزینه‌های خودش را به سرانجام برساند و موجب پیش آمدن یکسری مشکلات در تحقق منابع و درآمدها شد.

وی با بیان اینکه در بخش تأمین اجتماعی 8 هزار میلیارد تومان بودجه درمانی پیش‌بینی شده بود که ما این رقم را امسال به 18 هزار میلیارد تومان افزایش دادیم، تأکید کرد: از زمانی که بنده به وزارت کار آمدم یک ریال پول درمان به خارج از درمان در تأمین اجتماعی نرفته است، به هیچ وجه از قانون تخطی نکردم، ما پول درمان را جای دیگری هزینه نکردیم و در ساخت بیمارستان‌ها نیز از سرمایه‌گذاری‌ها استفاده کردیم.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در ادامه سخنانش با بیان اینکه 10 میلیون کارگر و حاشیه‌نشین شهری هیچ‌گونه دفترچه درمانی نداشتند که ما ساماندهی آن را دنبال کردیم، تصریح کرد: یا نباید پروژه‌های بزرگ را اجرایی کنیم یا باید آن را اجرایی کنیم و اصلاح در حین اجرا انجام شود، بنده ادعای بی‌نقصی در اجرای طرح تحول سلامت ندارم اما خطای ما خطایی نبوده که کشور با مشکل مواجه شود، ما آگاهیم و تلاش می‌‌کنیم.

وی گفت: بنده بیشترین انرژی‌ام را برای اجرای طرح تحول سلامت گذاشتم، اما متأسفانه از هر سو باید مورد حمله قرار گیرم، ما می‌خواهیم خروجی پول از جیب مردم را کم کنیم برای همین منظور منابع و درآمدهایی را در نظر گرفته بودیم ولی منابع هدفمندی یارانه‌ها محقق نشد و البته منابع و درآمدهای دیگری هم پیش‌بینی شده بود که آنها هم محقق نشد، ما مقصر نبودیم و امروز در حال تنظیم مصارف با درآمدها هستیم.

ربیعی با بیان اینکه بنده ایستاده‌ام و از منافع کارگران دفاع می‌کنم، یادآور شد: همه وجودم برای زندگی کارگران بوده است. اگر ایستادگی نمی‌کردم طرح تحول سلامت پیش نمی‌رفت البته شما می‌توانیم به ما خرده بگیرید ولی باید بدانید که مشکل ما فقط فقدان زیرساخت‌ها بود، می‌توانستیم معطل بمانیم که زیرساخت‌ها اجرایی شود، ولی خیلی طول می‌کشید اما باید بدانید یک ریال از پول کارگران اضافه بر پول آنها هزینه نکردیم.

ربیعی در پایان خاطرنشان کرد: آقای مصری! بنده به دلسوزی شما مطمئن هستم اما باید بدانید در برخی استان‌ها به اندازه 30 سال خدمات کارگری را افزایش دادیم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس