کد خبر 661684
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۸

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تصویب یک طرح مقابله‌ای علیه آمریکا تأکید کرد و گفت: اگر این اقدام آمریکا علیه ایران نهایی شود، ضمن شکایت از مجاری قانونی در عرصه بین‌الملل، جشن ملی را در عرصه اقتصاد مقاومتی برپا می‎کنیم.

به گزارش مشرق، علی‌اکبر رنجبرزاده در خصوص تمدید تحریم‌های ظالمانه علیه ایران توسط آمریکا، اظهار کرد: تحریم‌های ظالمانه‌ای که اخیراً توسط سنای آمریکا بر کشور ما تحمیل شد، یک اقدام استثنایی غیر اخلاقی در عرصه بین‌الملل بود.

وی این تصمیم را اهانت به مذاکره‌کنندگان دانست و گفت: این اقدام آمریکا در راستای مواجهه با جمهوری اسلامی و مقابله با گروه 1+5 است که ماه‌ها و قریب به یک سال در مذاکره اقدام جامع و مشترک با ایران حضور داشتند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این اقدام کنگره آمریکا بدعهدی آمریکا را در اجرای برجام به دنبال دارد، افزود: این امر به معنای در مقابل تمام ملل ایستادن و نادیده گرفتن حقوق ملت‌ها و دولت‌هایی است که به عنوان قدرت‌های مطرح جهانی وارد مذاکره با ایران شدند.

وی با اشاره به اینکه تمدید تحریم‌های 10 ساله علیه ایران، امضا، تعهد و اعتبار کشورهای غربی و گروه 1+5 را نادیده گرفت، افزود: با وجود اینکه اقدام کنگره یک نوع آسیب به منافع جمهوری اسلامی به حساب می‌آید، اما حرکتی در راستای تضعیف کشورهای قدرت‌های دیگر است.

رنجبرزاده با بیان اینکه این اقدام آمریکا به معنای این است که حرف و امضای مذاکره‌کنندگان وجاهت بین‌المللی ندارد و آنچه آمریکا مطرح کند، مهم است، بیان کرد: قدرت‌های جهانی نیز باید در برابر این حرکت سنا ایستادگی کرده و از حیثیت بین‌المللی خود دفاع کنند.

وی با تأکید بر اینکه دشمنی آمریکا برای ما مسجل است، گفت: ما انتظاری جز دشمنی آمریکا نداشته و نداریم.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس تصریح کرد: خوی استکباری آمریکا برای تضعیف کشورهای مستقلی چون ایران همیشه وجود داشته است.

وی اضافه کرد: آمریکا در راستای مقابله با ایران، کارهایی را انجام می‌دهد تا اعتبار از دست رفته خود در منطقه و در جنگ‌های نیابتی که شاهد شکست آنها هستیم، را جبران کند.

رنجبرزاده ادامه داد: آمریکایی‌ها راه چاره تضعیف جمهوری اسلامی را در آن دیدند که مسیر توسعه کشور را محدود کنند، در حالی که کشور ما به حول قوه الهی مسیر توسعه را طی خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها غافل از این هستند که اگر این اقدام سنا علیه ایران نهایی شود، ضمن شکایت از مجاری قانونی در عرصه بین‌الملل، حتماً جشن ملی را در عرصه اقتصاد مقاومتی برپا خواهیم کرد.

عضو هیأت رئیسه مجلس با تأکید بر اینکه باید روزی به عنوان روز جشن ملی و اقتصاد مقاومتی کلید بخورد، افزود: باید این تهدید را با بسیج همگانی به فرصت استثنایی تبدیل کنیم، به طریقی که بعد از طی مدت‌ها چشمان آمریکایی‌ها به پیشرفت‌های اقتصادی ایران اسلامی خیره شود.

وی ضمن تأکید بر دفاع و حراست از حقوق هسته‌ای کشور یادآور شد: به طور حتم اقدامات مقابله‌ای خود را انجام داده و سکوت نخواهیم کرد و پای حقوق و عزت ملت ایران تا آخر خواهیم ایستاد.

رنجبرزاده با بیان اینکه دولت نیز باید حرکت‌های سنجیده و صحیحی را در راستای روشن شدن اذهان ملت‌ها و حقانیت کشور ایران در پیش گیرد، اضافه کرد: توان جمهوری اسلامی، عقلانیت در عرصه بین‌المللی، هوشمندی، دشمن‌شناسی، پیشرفت‌های علمی خیره‌کننده و جایگاه قدرتمند در منطقه و بین‌الملل آمریکایی‌ها را رنج می‌‌دهد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نمایندگان آمریکا به جای اینکه به حقانیت جمهوری اسلامی پی برده، بر توان و قدرت این کشور صحه بگذارند و از ظرفیت جمهوری اسلامی برای امنیت جهانی استفاده کنند، راه انحراف را در پیش گرفته و عوامل بازدارنده برای کشور ما در نظر گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه بحثی در بین نمایندگان مطرح است که با فوریت اقدامات کشور ما در برابر اقدام آمریکا شروع شود، گفت: بر این اساس دولت مکلف به پیگیری حقوقی در عرصه بین‌المللی و مطلع شدن تمام کشورهای درگیر می‌شود.

رنجبرزاده با بیان اینکه دولت با این مصوبه می‌تواند اعلام کند که تعهدات از سوی آمریکا نقض شده است، گفت: با این اقدام ایران مطابق همان تعهدات مجاز به از سرگیری فعالیت‌های هسته‎ای خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه پس از اعلام مواضع ایران، فرصت برای اتخاذ تصمیم‌گیری درست داده شود، افزود: با تدبیری که مجلس در این راستا اتخاذ خواهد کرد، اقدام اساسی صورت می‌گیرد.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: امیدواریم، با جمع‌بندی و نهایی شدن موضوع، بتوانیم در هفته جاری شاهد تصویب یک طرح مقابله‌ای با آمریکا باشیم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۴
    0 0
    حتما فشارایمیلی رومی خواهند قانونش کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس