کد خبر 661306
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۸

فرماندار کردکوی از مهار آتش سوزی در عرصه های جنگلی این شهرستان خبر داد و گفت: با حضور به موقع نیروهای مردمی حریق در مناطق جنگلی شرق شهرستان و ارتفاعات روستای بالاجاده مهار و پاکسازی منطقه در حال انجام است.

به گزارش مشرق، مجتبی جمالی شامگاه جمعه اظهار داشت: در پی فراخوان مردم و با همراهی داوطلبان مردمی از روستای بالاجاده، نیروهای بسیج و منابع طبیعی در کوتاه ترین زمان ممکن آتش سوزی های امروز در جنگل های شرقی کردکوی مهار شد.

وی تاکید کرد که با وجود وزش باد شدید که به گسترش وسعت آتش سوزی کمک می کرد، حضور نیروهای مردمی حریق را مهار کرد و این موضوع جای تقدیر و سپاس دارد.

جمالی وسعت منطقه درگیر با آتش سوزی را حدود 10 هکتارعنوان کرد که حریق بصورت لکه ای در آن روی داده و هم اینک مهار شده است.

فرماندار این شهرستان غرب استان گلستان اضافه کرد: هم اکنون با حضور گشت های میدانی منابع طبیعی پاکسازی کامل این عرصه ها از بقایای حریق و مهار آتش تنه های درختان افتاده در حال انجام است و دو اکیپ از منابع طبیعی در محل مستقر تا در صورت بروز هر گونه آتش سوزی مجدد سریعا وارد عمل شوند

فرماندار کردکوی علت بروز آتش سوزی را نامشخص دانست و افزود: وزش شدید باد در گسترش آتش موثر بود و از سوی دیگر بروز حریق در مناطق صعب العبور کار اطفای آن را با مشکل جدی مواجه کرده بود که با هماهنگی نیروهای امدادی و حضور گسترده مردم ،آتش مهار شد.

در اثر این آتش سوزی تعداد 30 اصله درخت دچار آسیب جدی شده است.

به گفته وی؛در سه سال اخیر بین 3 تا 4 مورد آتش سوزی در مناطق جنگلی کردکوی روی داده که در همه موارد با حضور نیروهای داوطلب بومی و محلی آتش به موقع مهار و خاموش شده است.

مهمترین گونه های گیاهی جنگل های کردکوی سرخدار، ارس، سروکوهی، پیرو، مازو، راش، ممرز، آلوچه، زرشک، آزاد، بید، هفت کول، نمدار، سیاه تلو و گونه های علفی و بوته ای گل گاوزبان، سریش، فستوک، یونجه، گل قاصد، مریم گلی، شکرتیغال، اسپرس بوته ای، چوبک و درمنه است.

این جنگل ها به دلیل شرایط خاص دارای حیات وحش غنی شامل گونه های کمیاب و درمعرض خطر است که برخی گونه های مهم آن خرس قهوه ای، روباه، شوکا، خوک وحشی، گربه جنگلی. سیاه گوش و پلنگ است.

کردکوی با افزون بر 75هزار نفر جمعیت در غرب گلستان و در فاصله 27 کیلومتری گرگان واقع می باشد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس