کد خبر 661212
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۲

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که گفتگوها در لیبی باید شامل سایر گروههای سیاسی لیبی از جمله خلیفه حفتر فرمانده ارتش این کشور نیز بشود.

به گزارش مشرق به نقل از روسیاالیوم، سرگئی لاوروف بر ضرورت تشویق همه طرفها در لیبی برای یافتن راههای مورد قبول از سوی همگان برای حل بحران این کشور تاکید کرد.
 
لاوروف بعد از گفتگو با پائولو جنتیلونی همتای ایتالیایی خود در رم گفت: روسیه هنگام تصویب توافق الصخیرات بین گروههای درگیر در لیبی اصرار داشت که بندی در این قطعنامه گنجانده شود مبنی بر این که گفتگوها به طرفهایی که در نشست الصخیرات حضور یافتند منحصر نشود، بلکه شامل سایر گروههای سیاسی لیبی از جمله خلیفه حفتر فرمانده ارتش این کشور نیز بشود.
 
وزیر خارجه روسیه گفت: حفتر به مسکو سفر کرد و در جریان مواضع روسیه قرار گرفت. وی باید بخشی از توافق سیاسی در لیبی باشد.
 
وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که طرف روسی با همه رهبران لیبی از جمله فایز السراج رئیس دولت وفاق ملی و عقیله صالح رئیس پارلمان این کشور در طبرق در تماس است و این کاری است که ما به آن ادامه خواهیم داد.
 
لاوروف ابراز امیدواری کرد که حل بحران لیبی به توقف سیل مهاجرت به اروپا از طریق سواحل این لیبی منجر شود.
 
وزیر خارجه روسیه گفت که کشورش نگرانی ایتالیا و سایر کشورهای اروپا در قبال بحران مهاجران را درک می‌کند.
 
رژیم قذافی با کمک حملات هوایی ناتو سرنگون شد و نهایتاً دیکتاتور سابق لیبی نیز در اکتبر 2011 میلادی کشته شد، ولی لیبی از آن زمان تاکنون با هرج و مرج داخلی روبه‌رو بوده است.
 
هر چند گروههای لیبی حدود یک سال قبل بعد از مذاکراتی طولانی، توافقی را برای تشکیل دولت وحدت ملی در الصخیرات مغرب به امضا رساندند، اما تاکنون این توافق عملی نشده است.
 
گروه‌های مختلف تروریستی به‌خصوص داعش از خلأ دولت مرکزی قدرتمند و مقتدر سوء استفاده کرده‌اند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس