کد خبر 661204
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۴

مجلس نمایندگان آمریکا در حالی لایحه بودجه دفاعی ۶۱۱ میلیارد دلاری خود را به رای می‌گذارد که یکی از مفاد این لایحه ممانعت از تعطیلی گوانتانامو است.

به گزارش مشرق به نقل از «آسوشیتدپرس»، مجلس نمایندگان آمریکا که تحت کنترل جمهوریخواهان قرار دارد، درصدد است تا لایحه سیاست دفاعی خود به ارزش 611 میلیارد دلار را به تصویب برساند. 
 
این لایحه مانع تعطیلی زندان گوانتانامو در خلیج کوبا می شود و از طرف دیگر وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) را از کاهش تعداد پایگاه های نظامی این کشور منع می کند و درعین حال بیشترین میزان افزایش حقوق برای نظامیان آمریکایی از سال 2010 میلادی تاکنون را در طول 6 سال آینده در نظر گرفته است.
 
انتظار می رود قانونگذاران آمریکایی امروز جمعه این لایحه را به رای بگذارند. تصویب این لایحه به معنای صدور مجوز برای هزینه های نظامی آمریکا در سال مالی جدیدی است که از اول اکتبر آغاز شده است.
 
این لایحه دفاعی شامل توافقی است که بر اساس آن، پنتاگون دیگر نمی تواند سربازان گارد ملی کالیفرنیا را مجبور کند که به بازپرداخت پاداش و مزایای دریافتی دوره سربازی اشان در طول یک دهه بعد از استخدامشان در عراق و افغانستان بپردازند.
 
جمهوریخواهان در حالی درصدد باز نگه داشتن گوانتانامو هستند که «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا در طول رقابت های انتخاباتی سال 2008 میلادی متعهد به تعطیل کردن گوانتانامو شد و این زندان را ابزار عضوگیری های گروه های افراط گرا توصیف کرد اما جمهوریخواهان و تعدادی از دموکرات های هم حزبی اوباما مانع این امر شدند و اینطور استدلال کردند که وجود این زندان به شدت برای حفاظت از تروریست های مظنون ضروری است.
 
ممنوعیت تعطیلی گوانتانامو همچنین شامل ممنوعیت انتقال زندانیان این زندان به تاسیسات امن درآمریکا نیز می شود.
 
آسوشیتدپرس در ادامه نوشت که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب آمریکا نیز نه تنها وعده باز نگه داشتن این زندان را مطرح کرده بلکه در طول رقابت های انتخاباتی خود تاکید کرده است که این زندان را پر (از زندانی) می کند.
 
در این لایحه، اجرای برنامه ریزی پنتاگون برای کاهش تعداد نظامیان فعال آمریکایی منع و تاکید شده است که تعداد نظامیان ارتش آمریکا نباید به کمتر از 476هزار نفر (16 هزار نظامی بیشتر از تعداد نظامی طرح شده در بودجه دفاعی پیشنهادی اوباما) برسد.
 
این لایحه همچنین خواستار افزایش 7هزار نیرو به نیروی هوایی و سپاه تفنگداران دریایی آمریکا شده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس