کد خبر 660870
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴

مرجع تقلید شیعیان بابیان اینکه پول وقف‌شده برای عمران و آبادی امام زاده است و نباید خرج جای دیگر شود، گفت: هر امام زاده باید پرونده داشته باشد و هر پولی که مربوط به امام زاده است به همان امامزاده تعلق گیرد و در سازمان تجمیع نشود.

به گزارش مشرق، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به آیه وقف اظهار داشت: یکی از راهنمایی‌های ما اخبار و احادیث مربوط به موقوفات ائمه(ع) است در این رابطه امام سجاد(ع) شریف‌ترین عبادت را خدمت به افراد مؤمن می‌دانند و باید اذعان کرد وقف دارای آثار خاصی است که در قرآن کریم آمده است.

وی افزود: هر امتی روز قیامت با کتابشان شناخته می‌شوند، یک کتابی هم در رابطه به آثار ماندگار داریم که خداوند فرموده آثار بعد از مرگ را می‌نویسد و در کتابی ثبت و ضبط می‌شود.

مرجع تقلید شیعیان گفت: باید نیت واقفان را موردتوجه قرارداد همچنین کیفیت نیات مهم است امروز باید سعی کرد که در وقف‌ها آنچه مورداحتیاج روز است وقف شود و در هرزمانی آنچه زمان اقتضا می‌کند وقف کرد.

آیت‌الله نوری همدانی با تأکید بر اینکه باید انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی گسترش و بسط داده شود، افزود: امروز 25 میلیون در اربعین حسینی شرکت کردند و هر چه این جمعیت بیشتر باشد تأثیرگذاری بیشتری خواهد داشت شناساندن انقلاب و تبلیغ انقلاب بسیار اثرگذار است.

وی بابیان اینکه باید هفته‌ای یک ساعت مسائل مربوط به وقف ازنظر فقهی و اسلامی برای مردم توضیح داده شود، خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) می‌فرمایند سه چیز سبب محبوبیت شخص در بین مردم و خدا می‌شود که بذل و بخشش، تواضع و دین هستند و نفاق و ظلم دو مسئله نیز سبب مغبوض شدن در بین خداوند و اجتماع می‌شود.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر حفاظت موقوفات گفت: هر واقفی باید برای حفظ موقوفه خود کسی را وکیل قرار دهد تا همیشه ماندگار و محفوظ بماند و افرادی باید متصدی حفظ موقوفات باشند چرا که افرادی طمع دارند که در موقوفات دخل و تصرف کنند و باید در حفظ آن تلاش کرد.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات زنده نگه‌داشتن موقوفات است ، افزود: بانک‌ها میگویند ما امانت‌دار نیستیم و پول ما را می‌گیرند که در کارهای مشروع به کار بیاندازند و اساس حلیت بانک‌ها این است که در بخش‌های کشاورزی ، صنعت و امورات دیگر به کار بیاندازند.

وی بابیان اینکه هر منفعتی که در بانک‌ها به دست بیاید مال صاحب پول است ، گفت: این‌که بانک‌ها به همه یکسان سود دهند مشکل بوده و اشکال دارد.  

مرجع تقلید شیعیان بابیان اینکه پول وقف‌شده برای عمران و آبادی امام زاده است و نباید خرج جای دیگر شود، تصریح کرد: هر امام زاده باید پول پرونده داشته باشد و هر پولی که مربوط به امام زاده است به همان امامزاده تعلق گیرد و در سازمان تجمیع نشود و مال هر امامزاده همان‌گونه که واقف گفته خرج شود.
 
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس