نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس گفت: پالایشگاه اصفهان روزانه ۴۰۰ تن مواد آلاینده در آسمان شاهین‌شهر و اصفهان منتشر می‌کند که با بده‌ و بستان مسئولان این پالایشگاه با مقام استانی هیچ اقدامی برای کاهش این آلودگی‌ها انجام نشده است.

به گزارش مشرق، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: پالایشگاه نفت اصفهان که در شاهین‌شهر واقع شده، آلودگی‌های زیست‌محیطی زیادی را برای هوا، خاک و زمین منطقه به همراه دارد، اما مسئولان این پالایشگاه نسبت به رعایت قانون تمکین ندارند.

وی با بیان اینکه این پالایشگاه چندی پیش به بخش خصوصی واگذار شده، افزود: پالایشگاه اصفهان روزانه 400 تن مواد آلاینده را در آسمان شاهین‌شهر و اصفهان منتشر می‌کند و با وجود پیگیری‌های انجام‌شده سازمان محیط‌زیست اقدامی برای برخورد با این پالایشگاه به منظور کاهش مواد آلاینده نداشته است.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مسئولان پالایشگاه با بده و بستانی که با مقامات استانی دارند، از اجرای قانون برای رعایت مسائل محیط‌زیستی شانه خالی می‌کنند و در برابر قانون تمکین ندارند.

حاجی دلیگانی در پایان خاطرنشان کرد:‌ مشکل بعدی مسئله کانون ریزگردها در حوزه انتخابیه اینجانب است که با توجه به برداشتی که از منابع گچ انجام شده و عدم ترمیم زمین در این راستا باعث پیشروی کویر در منطقه بورخار که منابع طبیعی این الزام را داشته باشد تا کسانی را که محیط‌زیست را دچار مشکل کرده‌اند، نسبت به ترمیم آن اقدام کنند.
 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
    0 0
    اول از اون شاهین شهر نزدیک به پالایشگاه اصفهان ساخته شده و نه برعکش، دوما اطراف شاهین شهر برعکس تمام شهرهای استان، هیچ مزرعه و یا زارعی وجود ندارد، سوم این شهر بالاترین رشد جمعیتی در مناطق این استان را دارد که ناشی از زاد و ولد زیاد، همچنین مهاجرت بقیه استانها بخصوص خوزستان در آن است، که منابع طبیعی جوابگوی رشد و توسعه این شهر نیست.
  • ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
    0 0
    خود آزاری
  • ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
    0 0
    قابل توجه آقای استاندار و سازمان محیط زیست استان
  • عاشق عدالت ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
    0 0
    درود وتحيت خداوند بر نماينده با حميت استان كه نمونه در دفاع از حق الناسه،ايشون و تاحدي هم آقاي ابطحي خميني شهر، بقيه نمايندگان استان لا لا لا لايي!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • محمد ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
    0 0
    اصفهان ما تبدیل شده به کارخانه دود، شب که بری بیرون بوی دود میخاد خفت کنه، به این مسئولیت هم که امیدی هست.
  • ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
    0 0
    اصفهان دیگری بسازید. به این شهر و مردمش و مرامش و راهش و پولش و مالش و دیارش امیدی نیست.
  • ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
    0 0
    آفرين بر مرد غيور از رزمندگان دفاع مقدس كه حقا رزمنده ميدان هاي مختلفه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس