دبیر فراکسیون مدیریت شهری مجلس با بیان اینکه دولت به تعهدات خود در حوزه محیط زیست پایبند باشد گفت: موضوع سفر ابتکار به مراکش را در دوره اوج آلودگی ها در مجلس بررسی می‌کنیم.

علت سفر ابتکار به مراکش را در مجلس پیگیری می‌کنیم

به گزارش مشرق، سیدمهدی مقدسی با اشاره به آلودگی هوا در اراک و دیگر کلانشهرهای کشور اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های نمایندگان اراک موضوع محیط زیست بوده که آخرین بارهم در زمان حضور معصومه ابتکار در مجلس باز در این باره صحبت‌هایی با رئیس حفاظت محیط زیست درباره آلودگی به ویژه آلودگی کلانشهر اراک داشته‌ایم.

وی افزود: بحث آلودگی هوا در کشور و کلانشهر اراک، منشاهای مختلفی از جمله کاهش بارندگی‌ها، ریزگردهای وارداتی، ریزگردهای ناشی از تالاب میقان، متاسفانه بحث سوخت خودروها، خودروهای فرسوده، صنایع آلاینده زمینه‌ساز آلودگی هستند به طوری که به سبب آلودگی تهران بزرگ به طور کلی تعطیل بود و در اهواز، اراک و  اصفهان و دیگر شهرهای برگ آلودگی در مرز هشدار و بالاتر از هشدار قرار داشت.

مقدسی تصریح کرد: یک دغدغه ما 2 نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس موضوع آلودگی هوا و محیط زیست بوده و هست.

تخصیص صددرصدی اعتبارات به استان مرکزی

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر دولت به استان مرکزی گفت: در سفر هیئت دولت به استان، موارد مختلفی در حوزه محیط زیست به تصویب رسید که در چند روز گذشته در دیدار با رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، به صورت حضوری صحبت کرده و موضوع موافقت‌نامه‌های از جمله مسائل زیست محیطی پیگیری شد تا هرچه سریع‌تر عملیاتی شود.

مقدسی افزود: نوبخت قول مساعدت کامل داد و متعهد شد تا به‌رغم مشکلات موجود تخصیص صددرصد به استان داده شود، پس از این هم در جلسه‌ای استانی مجدد در گفت‌و‌گو با مجمع نمایندگان و استاندار استان مرکزی برروی این موضوعات تاکید کردیم.

وی تصریح کرد: به استاندار مرکزی هم تاکید کردیم موافقت‌نامه‌های سفر به ویژه مسائل مربوط به حوزه زیست محیطی در استان مرکزی هرچه سریع‌تر عملیاتی شود و چون تخصیص صد‌در‌صدی است مانعی نباشد و سریع‌تر عملیات اجرایی این موضوعات آغاز شود.

امیدواریم دستور رئیس جمهور درباره سوخت نیروگاه شازند نقض نشود

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبات سفر هیئت دولت به استان مرکزی گفت: یکی از مصوبات درباره سوخت نیروگاه شازند بود که امیدوار هستیم و مراقبت می‌کنیم دستوری که رئیس جمهور داده نقض نشود و اگر اتفاق افتاد حتما برخورد می‌کنیم.

وی ادامه داد: امیدواریم مصوبه دولت و دستور رئیس جمهور درباره استفاده نکردن از سوخت مازوت در نیروگاه شازند در استان مرکزی اجرا شود و این موضوع نقض نشود.

وزارت صنایع بر عملکرد ایرالکو نظارت کند

مقدسی خاطرنشان کرد: از وزارت صنعت، معدن و تجارت انتظار داریم بر کارکرد ایرالکو نظارت کند تا آلومینیوم سازی در بحث آندسازی و انتقال آن تسریع کند و تسهیلات زودتر پرداخت شود تا بخش آند منتقل شود و برود.

وی ادامه داد: بخش بعدی موضوع فضای سبز اراک است که معاون عمرانی جلسات مربوطه را در هفته قبل گذاشته و امیدواریم باجدیت موضوع ایجاد فیلتر فضای سبز در اراک که یک ضرورت اجتناب ناپذیر است پیگیری شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان بیان کرد: طرح های درنظرگرفته شده برای تالاب میقان همچون کاشت بوته ها در اطراف این تالاب محیط زیست باید سریع‌ پیگیری کند و  مجمع نمایندگان به ویژه بنده و "کریمی" نماینده دیگر اراک، خنداب و کمیجان در مجلس موضوع محیط زیست را اولویت دانسته و باجدیت پیگیر هستیم.

وی خاطرنشان کرد: از دولت، رئیس سازمان محیط زیست و استاندار انتظار داریم تعهدات خود در حوزه زیست محیطی به دلیل اهمیت بالای آن برای مردم را در اولویت قرار داده و به تعهدات خود عمل کنند.

موضوع سفر ابتکار به مراکش را در دوره اوج آلودگی ها در مجلس بررسی می‌کنیم

دبیر قراکسیون مدیریت شهری مجلس با اشاره به سفر ابتکار به مراکش در دوره اوج آلودگی هوای کشور گفت: من ضرورت سفر رئیس سازمان محیط زیست کشور به کشور مراکش را نمی‌دانم.

وی افزود: یقینا دلایل و موضوع این سفر را در مجلس پیگیری و بررسی می‌کنیم، اگر چنین سفری تشریفاتی بوده باشد قطعا تذکر و اقدام لازم را خواهیم کرد.

امروز یکی از مهمترین موضوعات کشور، موضوع آلودگی است که فعالیت های پایتخت کشور و بسیاری از کلانشهرها را مختل کرده و این سفر را پیگیری می‌کنیم اگر سفری بوده که مهمی نبوده قطعا در مجلس مطالبه می‌کنیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
    0 0
    خیلی از بده بستونها ها را خانم ابتکار از سوی اصلاح طلبان انجام می دهد در فرانسه از عملکرد خود در تسخیر لانه جاسوسی عذر خواهی کرد و ابراز تاسف کرد هیچ برخوردی با او نشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس