کد خبر 660677
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰

شهادت 23 غیرنظامی در حمله موشکی و خمپاره‌ای مزدوران سعودی به محله‌های مسکونی مأرب، ادامه درگیری‌ها در تعز و شناسایی یک باند تروریستی جدید در صنعا از جمله تازه‌ترین تحولات امنیتی یمن است.

به گزارش مشرق، «کریم المرشاوی»، یک فرمانده نظامی یمن اظهار داشت: شبه نظامیان تروریست محله های مسکونی مأرب را با 15 فروند موشک و چندین خمپاره هدف گرفتند که به خانه های مردم اصابت کرده و 23 غیرنظامی را که بیشترشان زن و کودک بودند به شهادت رساند.

وی افزود: نیروهای یمنی با دفع حمله تروریست‌ها به غرب استان مأرب خودروهای زرهی آنها را هدف گرفته و مقادیر زیادی سلاح سبک و متوسط و مهماتشان را به غنیمت گرفتند.

در جنوب مأرب نیز 12 تروریست از گروه طرفداران منصور هادی در درگیری با نظامیان یمنی به هلاکت رسیدند.

ادامه نبرد در استان تعز

«حسین الحوثی»، یک فرمانده کمیته های انقلابی یمن نیز در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: رزمندگان یمنی در عملیاتی منحصر به فرد در جنوب استان تعز گروهی از شبه نظامیان تروریست را هدف گرفته و چند نفر آنها را کشته و زخمی کردند.

دستگیری یک باند تروریستی جدید در صنعا

دستگاه امنیتی یمن نیز از دستگیری یک باند تروریستی در صنعا به همراه ضبط مقادیر زیادی سلاح، مهمات، مواد منفجره، کارت های شناسایی و دلارهای تقلبی خبر داد

یک منبع امنیتی یمن در گفت‌وگو با خبرنگار فارس خبر داد: در بین اشیای ضبط شده دویست قالب مواد منفجره تی ان تی و قریب به چهل بمب یافت شده است.

این منبع افزود: به موازات مبارزات رزمندگان رشید ارتش و کمیته های مردمی یمن و دستاوردهای نظامی که در جبهه های مختلف نبرد محقق می کنند دستگاه امنیتی یمن نیز به تلاش های میدانی خود برای خنثی سازی توطئه های دشمن و مزدوران آن در داخل یمن، حفظ امنیت عمومی و حفاظت از اقشار مختلف مردم تلاش می کند.

منبع امنیتی یمن تصریح کرد: تحقیقات برای شناسایی حامیان گروهک تروریستی مذکور و نقشه ای که اجرای آن در صنعا را به این گروهک واگذار کرده بودند ادامه دارد تا سپس عناصر آن را که به دنبال برهم زدن امنیت و ثبات عمومی در پایتخت هستند مجازات کرد.

وی افزود: تنوع تسلیحات ضبط شده از این گروهک می تواند نشانه تلاش عناصر آن برای ترور شخصیت های سیاسی و نظامی یمن و همچنین حملات تروریستی علیه غیرنظامیان بوده باشد.

منبع یمنی گفت: علاوه بر این، دلارها و کارت‌های شناسایی تقلبی نزد آنها نیز از توطئه آنها برای ضربه زدن به پول ملی یمن در راستای جنگ اقتصادی تحمیلی علیه این کشور حکایت می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس