کد خبر 660540
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۴

یک وزیر سابق کابینه رژیم صهیونیستی با انتقاد از تصویب قانون منع پخش اذان معروف به «قانون مؤذن» در فلسطین اشغالی، گفت هدف کابینه اسرائیل فقط توهین به مسلمانان است.

به گزارش مشرق، «یاعیر لاپید» رهبر حزب «یش عتید» (آینده آنجاست) و وزیر پیشین اقتصاد رژیم صهیونیستی اعلام کرد قانونی که کابینه وزیران برای منع پخش اذان در مساجد قدس تصویب کرده با هدف توهین به مسلمانان است و نباید اجرا شود.
 
لاپید با انتقاد شدید از کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای ارائه چنین طرحی، گفت اجرا کردن «قانون مؤذن» بیانیه‌های ضداسرائیلی را شدیدتر کرده و تنها هدفی که دارد «توهین به مسلمانان» است.
 
به نوشته پایگاه خبری «تایمز اسرائیل» وی طی یک بیانیه فیسبوکی همچنین افزود: «این قانون در خدمت متنفران از اسرائیل در سراسر دنیا خواهد بود که درپی آن ادعا خواهند کرد در اسرائیل هیچ آزادی مذهبی وجود ندارد.»
 
وزیر سابق صهیونیست با بیان اینکه از محدود کردن صدای اذان در فلسطین اشغالی حمایت می‌کند، اما تاکید کرد نیازی نیست چنین قانون بی‌فایده‌ای را تصویب کرد زیرا از قوانین و مصوبات موجود درخصوص آلودگی صوتی می‌توان استفاده کرد.
 
لاپید نوشت: «چرا ائتلاف (کابینه) تصمیم گرفت اکنون چنین قانون متممی را تصویب کند؟ چون می‌خواهند به مسلمانان هتاکی کنند. زیرا با حوزه کاری آنها، کمیته مرکزی حزب لیکود و انتخابات نخست‌وزیری پیش‌رو همخوانی دارد.»
 
کابینه وزرای رژیم صهیونیستی چندی قبل طرحی را به کنست داد که طی آن مساجد فلسطین اشغالی از پخش اذان توسط بلندگوها منع می‌شدند. کنست نیز در حالی که قصد برگزاری رای‌گیری تصویب آن را داشت، به دلیل مخالفت «یاکوف لیتزمان» وزیر بهداشت این رژیم، جلسه رای را برای بررسی دوباره به تعویق انداخت.
 
کنست اما اکنون این قانون را تغییر داده و اجرای آن را فقط به ساعات 11 شب تا 7 صبح محدود کرده که یعنی مساجد اراضی اشغالی حق پخش اذان صبح را از مأذنه ندارند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس