یک مدرس حوزه علمیه با بیان اینکه امام حسن(ع) می‌فرمودند معاویه به تعهداتش عمل نخواهد کرد، گفت: رهبر معظم انقلاب هم بارها فریاد زدند آمریکایی‌ها و غربی‌ها دشمن ما هستند و به تعهداتشان عمل نخواهند کرد، اما عده‌ای بدعهدی دشمن را باور نکردند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام سیدحسین مومنی مدرس حوزه در نهمین شب از مراسم عزاداری دهه آخر صفر حزب موتلفه اسلامی با تسلیت ایام شهادت حضرت رسول اکرم(ص) و امام حسن(ع) اظهار کرد: کسانی که در دوران امام حسن(ع)، ایشان را مجبور به صلح کردند بعد از مدتی طلبکار امام(ع) شدند.
 
وی با اشاره به بی‌بصیرتی برخی نخبگان جامعه اسلامی در دوران امام حسن(ع) افزود: یکسری آفت‌ها به جامعه برمی‌گردد و یکسری از آفت‌ها نیز به نخبگان و خواصی مربوط می‌شود که ادعای بصیرت دارند ولی در عمل بی بصیرت هستند. برخی از این خواص با رفتار و بیانشان فقط بنفع بیگانه عمل می‌کنند.
 
مومنی گفت: امام حسن(ع) هیچگاه با معاویه صلح نکرد زیرا مجبورش کردند تا صلح کند؛ این صلح با رضایت ایشان انجام نشد. امام(ع) بارها خطاب به مردم و خواص بی بصیرت آن زمان فرمودند من را مجبور به صلح نکنید چراکه معاویه کاری به این ندارد که چه کسی در مسند قدرت است، او کاری هم با من ندارد بلکه با دین شما کار دارد و اگر شما من را مجبور به صلح کنید باید قدم‌های دیگر را هم بپذیرید.
 
این مدرس حوزه علمیه ادامه داد: بی‌بصیرتی مردم زمان امام حسن(ع) و دوری آنها از ولایت باعث شد تا کسانی در مسند قدرت قرار بگیرند که سگ باز، مشروب خوار و فاسق بودند.
 
وی با بیان اینکه امروز عده‌ای می‌گویند چون ما با دشمنان مذاکره و صلح کردیم، بنابراین باید در استخدام کلمات در مورد آنها دقت کنیم، تاکید کرد: مگر دشمنان در اظهاراتشان در مورد ما دقت می‌کنند؟ مگر تحریم ها را یکی پس از دیگری تجدید نمی‌کنند؟ برخی امروز در کشور بنفع چه کسانی عمل می‌کنند و آب در آسیاب چه کسی می‌ریزند؟
 
مومنی خاطرنشان کرد: امروز عده ای بی‌سواد، تاریخ را به غلط تحلیل می‌کنند و قصد دارند افعال نابجای خودشان را با ارتباط دادن به مسائل تاریخی توجیه کنند.
 
این مدرس حوزه علمیه گفت: غلط‌ تر از این سخن اصلا وجود ندارد که برخی می‌گویند گفتمان ما «گفتمان برد-برد» است. این سخن صد در صد غلط و بی ربط است. آن کسی که می‌گوید امیرالمومنین(ع) با زبیر هم مذاکره کرد اصلا نمی‌داند محتوای آن مذاکره چه بوده است و معلوم می‌شود سخنانش را برایش دیکته کرده‌اند.
 
وی خاطرنشان کرد: امیرالمومنین(ع) در گفتگو یا همان مذاکره‌ای که با زبیر داشت خطاب به او گفت زبیر! آمده ام تا جمله پیامبر(ص) را برایت یادآوری کنم که فرمود روزی را می‌بینم که در مقابل علی ایستاده‌ای. این همان مذاکره‌ای است که برخی آقایان اسم آن را «مذاکره برد-برد» می‌گذارند.
 
مومنی گفت: امام حسین(ع) نیز در گفتگو با عمربن سعد فرمود به وعده‌ای که به تو داده‌اند نخواهی رسید. امام خطاب به او گفت من بیشتر از آن چیزی که وعده‌اش را گرفته‌ای به تو می‌دهم. عمر بن سعد هم گفت من حکومت ری را می‌خواهم و این از عهده تو برنمی‌آید. امام(ع) هم به او فرمود تو هیچگاه از گندم ری نخواهی خورد. خب آقایان این مذاکره را «مذاکره برد-برد» می‌نامند. درست است که مذاکره امام(ع) با عمربن سعد گفتگو محسوب می‌شد ولی در اصل امر به معروف و نهی از منکر بود.
 
این مدرس حوزه علمیه اظهار کرد: در منطق ولیّ خدا به هیچ وجه مذاکره برد-برد معنا ندارد؛ برد-برد یعنی اینکه به دشمن و جبهه باطل امتیاز بدهیم. البته ما در تاریخ اسلام صلح داشته‌ایم، مثل صلح پیامبر(ص) با مردم مکه یا صلح حدیبیه؛ اما این صلح‌ها بیشتر در جهت پیشبرد اهداف دین و اسلام انجام شد نه عقب نشینی از خاکریز.
 
وی با اشاره به توافق هسته‌ای افزود: در ماجرای انعقاد این توافق هنوز طرف‌های غربی به تعهداتشان عمل نکرده بودند که این آقایان در قلب رآکتور بتن ریختند و کاملا عقب نشستند ولی طرف‌های مقابل مجددا تحریم‌ها را شدیدتر کردند. تازه امروز می‌گویند در ادبیاتتان در مواجهه با دشمن دقت کنید.
 
مومنی با اشاره به آیه ای از قرآن که می‌فرماید «اشداء علی الکفار رحما بینهم»، اظهار کرد: امروز عده‌ای خلاف این آیه عمل می‌کنند. برخی همه این اصول را فراموش کرده‌اند زیرا غفلت آنها را فراگرفته است.
 
این مدرس حوزه علمیه افزود: این رفتارها نشانه این است که هیچ کاخ نشینی نمی‌تواند کوخ نشینان را درک کند. این‌ها فقط به کاخ نشینان اطراف خود نگاه می‌کنند و به دغدغه هایی که آنها دارند اهمیت می‌دهند.
 
وی تصریح کرد: امام حسن(ع) با معاویه صلح کرد ولی ادبیاتش اینگونه نبود که بگوید آقای معاویه اَیّدَکُمُ الله. امام(ع) با اقتدار به معاویه گفت فکر نکنی از تو می‌ترسم و اگر تو را رها کردم بخاطر صلاح امت بوده است.
 
مومنی با بیان اینکه برخی بی‌سوادان در تاریخ می‌گویند ما نمی‌توانیم با دست خالی در مقابل ابرقدرت‌ها بایستیم، تاکید کرد: ما در دینمان سه جهاد داریم؛ جهاد اصغر، جهاد اکبر و جهاد کبیر. جهاد کبیر مطابق آیه 52 سوره فرقان به معنای عدم اطاعت از دشمن است. یکی از حربه‌های موثر در جهاد اصغر یا همان جهاد در میدان جنگ نیز رجزخوانی است. حضرت عباس(ع) در روز عاشورا بدون سلاح و بدون دست درمقابل ابرقدرت زمانش رجز می‌خواند؛ پس می‌شود بی سلاح و با دست خالی دربرابر ابرقدرت‌ها ایستاد.
 
این مدرس حوزه علمیه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در ارتباط با دقت در انجام مذاکرات با دشمن، گفت: یکسال قبل رهبر انقلاب فرمودند «ممکن است برخی بگویند آقا ما سه ماه بیشتر{برای انعقاد توافق هسته ای}زمان نداریم؛ خب، حالا سه ماه بشود چهار ماه، آسمان که به زمین نمی‌آید؛ چه اشکالی دارد؟»؛ اما متاسفانه چند روز پیش یکی از مسئولین گفت به دلیل عدم دقت در برخی ریزه کاری‌ها و جزئیات در توافق هسته ای، امروز با مشکلاتی مواجه شده‌ایم.
 
وی افزود: می‌گویند اتفاقات خوبی در جریان برجام رخ داده است؛ من خواهش می‌کنم این آقایان اتفاقات خوبی که از آن صحبت می‌کنند را لیست کرده و به مردم گزارش دهند. می‌گویند 100 مورد از تحریم‌ها آزاد شده و تنها 3 تا 4 مورد از آنها برطرف نشده است؛ من از این آقایان تقاضا می‌کنم فقط 10 مورد از تحریم‌های آزاد شده را بیان کنند.
 
مومنی تصریح کرد: وقتی سخنرانی علی مطهری در مشهد لغو شد جنجالی در کشور راه انداختند و سپس جناب رئیس‌جمهور با تمام حیثیت خود به این مساله ورود کرد؛ اما وقتی رهبر انقلاب از این آقایان درخصوص برخی مسائل مثل فیش‌های نجومی مطالبه می‌کنند، معاون رئیس‌جمهور یک ماده قانونی پیدا می‌کند و می‌گوید هر آنچه بعنوان حقوق‌های نامتعارف پرداخت شده قانونی بوده است. یک عده از بیت‌المال دزدی کردند بعد معاون دولت می‌گوید قانونی است!
 
این مدرس حوزه علمیه با بیان اینکه عده‌ای بواسطه چند میلیون رأیی که در انتخابات از مردم گرفته‌اند با اقداماتشان به شعور و فهم ملت توهین می‌کنند، گفت: امروز شرایطی ایجاد کرده‌اند که وقتی انتقاد هم می‌کنیم صدایشان درمی‌آید.
 
وی با تاکید بر اینکه دو سه روز قبل بنده را بخاطر انتقاداتی که به آقایان می‌کنم تهدید کرده‌اند، گفت: برخی از همین آقایان بخاطر مسائل پیش پا افتاده در کشور و برای انحراف افکار عمومی بخوبی جنجال به پا می‌کنند ولی باید بدانند ما برنامه و طراحی آنها را می‌فهمیم.
 
مومنی اظهار کرد: اگر مطالبات رهبر انقلاب در دستور کار این آقایان قرار نگیرد بنده بعنوان یک طلبه و در حد توانم عدم التزام آنها به ولایت فقیه را لیست کرده و منتشر می‌کنم.
 
وی با بیان اینکه مردم ما هیچگاه از شهادت، مقاومت و مواجهه با دشمن خسته نمی‌شوند، تصریح کرد: مردم ما مردم زمان امام حسن(ع) نیستند که وقتی خواستند در مقابل معاویه بایستند خطاب به امام(ع) فریاد می‌زدند ما خسته شدیم. مردم آن زمان مردمی بودند که به معاویه نامه نوشتند و گفتند اگر به سمت کوفه حرکت کنی قول می‌دهیم یا حسن بن علی را بکشیم و یا او را تسلیم تو کنیم.
 
این مدرس حوزه علمیه در پایان با بیان اینکه امام حسن(ع) می‌فرمودند معاویه به تعهداتش عمل نخواهد کرد، گفت: رهبر معظم انقلاب هم بارها فریاد زدند آمریکایی‌ها و غربی‌ها دشمن ما هستند و به تعهداتشان عمل نخواهند کرد، اما عده‌ای بدعهدی دشمن را باور نکردند و نتیجه‌اش را امروز در سرانجام برجام مشاهده می‌کنند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس