چند گروهک تروریستی با هدف اشغال مراکز ارتش سوریه در قنیطره، رفع محاصره ریف دمشق و کمک به تروریست‌ها در نبرد حلب عملیات «حمراء الجنوب» را آغاز کردند اما ارتش و مقاومت آن را در نطفه خفه کردند.

 به گزارش مشرق، گروه‌های تروریستی حاضر در ریف جنوبی «قنیطره» واقع در جنوب سوریه شنبه (روز گذشته) عملیات جدیدی به نام «حمراء الجنوب» را آغاز کردند.

وبگاه خبری «آرا» که وابسته به معارضان است اعلام کرد که هدف این جنگ اشغال چند مرکز نظامی ارتش سوریه در منطقه قنیطره، برداشتن محاصره ریف غربی دمشق و کمک به تروریستها در نبرد حلب است.

روزنامه «الوطن» سوریه اما امروز یکشنه گزارش داد که ارتش سوریه موفق شده عملیات تروریستها را خنثی کند.

الوطن در توضیح جزئیات این عملیات می‌نویسد، در این حمله که از ساعات آغازین بامداد به ارتفاع «النقار غربی» صورت گرفت، علاوه بر «احرار الشام» چندین گروه تروریستی دیگر حضور داشتند و ارتش به همراه نیروهای دفاع مردمی موفق شد در برابر حملات تروریستها مقاومت کند.

تروریستها که از این محور نتوانستند کاری از پیش ببرند، این بار حملات خود را از «السریة الرابعة وکروم الکشة» آغاز کردند که نیروهای مقاومت باز هم این حملات را دفع کردند.
تروریستها قصد داشتند با اشغال مجدد ارتفاع النقار الغربیه و السریه الرابعه و «الکتیبه الثالثه» راه را برای هم‌کیشان خود میان «جباثا الخشب و بیت جن» باز کنند.

ارتش سوریه چهارشنبه گذشته موفق شد کنترل ارتفاع النقار غربی واقع در شرق روستای «طرنجه» را به دست بگیرد.

اهمیت آزادسازی این منطقه این است که ارتش سوریه دیگر می‌تواند موضع کروم الکشبه تا غرب این ارتفاع را زیر آتش خود داشته باشد و امنیت راه «مزارع الأمل – حضر» نیز تأمین شد
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    حرف هادی العامری فرمانده حشد عراق مبنی بر درخواست اسد و اجازه عبادی یک حرف چرتی است باید حشد سریعا نیرو برای سوریه بفرستد به حومه دمشق بفرستد تا نیروهای محاظ دمشق بتوانند به رقه و الباب اعزام شوند- رقه و الباب و باز رقه
  • ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    ان شالله پیروزی یاران امام زمان نزدیک است
  • ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    مرگ بر قطر و عربستان و ترکیه تروریست پرور

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس