ترامپ با این حال درگذشت کاسترو را گامی به سمت «زندگی آزاد» مردم کوبا توصیف کرده است.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در بیانیه‌ای شدیدالحن و غیردیپلماتیک، «فیدل کاسترو» رهبر درگذشته انقلاب کوبا را «دیکتاتوری بی‌رحم» خواند.

وی در این بیانیه میراث کاسترو را «جوخه‌های آتش، تاراج، درد و رنج غیرقابل تصور، فقر و فقدان حقوق بشر» توصیف کرده و نوشته است که کوبا همچنان «جزیره‌ای تمامیت‌خواه» باقی مانده است.

ترامپ با این حال درگذشت کاسترو را گامی به سمت «زندگی آزاد» مردم کوبا توصیف کرده است.

او وعده داده که در دولتش برای حرکت مردم کوبا به سمت «شکوفایی و آزادی» تلاش کند.

این در حالی است که «باراک اوباما» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا که روابط واشنگتن با هاوانا را برقرار کرد، بیانیه‌ای با لحنی بسیار مثبت‌تر منتشر کرده و آمریکا را دوست مردم کوبا خوانده است.

پیش از این هم بسیاری از جمهوری‌خواهان از سر گیری روابط با کوبا را تقبیح کرده و کاسترو را دیکتاتور خوانده بودند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    کاسترو مرد بزرگی بود ما هم تسلیت می گوییم
  • ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    زمین همیشه به آسمان حسودی می کند
  • فرزاد کلبعلی ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    حقانیت فیدل کاسترو مبارز بزرگ، خار چشم آمریکای ددمنش امپریالیست و شکوفاگر حیات تاریخی ملت بزرگ کوبا را از هزاران طریق روشن می توان منصفانه نگریست و شاهدش بود؛ از میلیون ها آمریکایی فقیر و متوسطی که در بزرگترین قدرت نظامی و اقتصادی سلطه گر سرمایه داری جهان با قایق به هاوانا و کوبا می آیند تا از مواهب بهداشتی و درمانی رایگان حکومت کوبا برخوردار گردند درحالی که کشورشان نه تنها پنجاه و پنج سال است بزرگترین تحریم های جهان را علیه کوبا اعمال کرده بلکه با آنهمه ثروت و رفاه مادی و پیشرفت علمی بدلیل سیستم فاسد سرمایه داری حاضر نیست شهروندان فقیر و متوسطش را از خدمات بهداشتی رایگان یا منصفانه بهره مند سازد و این کوباست که بدون ادعاهای دروغین حقوق بشری حاضر است جور حکومت آمریکا را بکشد و شهروندان آمریکایی را رایگان معالجه کند! حقانیت فیدل را در مهاجران کوبایی فراری به آمریکا میبینیم که دختر فیدل از جمله آنها بود! دخترک شاکی بود چرا پدرش حاضر نشده با ثروت ملت کوبا او را به رفاه میلیاردی برساند و تنها یک آپارتمان ساده اجاره ای به وی داده است!؟ این افتخار فیدل بود که برخلاف بسیاری رهبران جهان فرقی بین دخترش و سایرین نمی گذاشت حقانیت فیدل در دشمنانش نهفته است؛ رژیم منحوس آمریکا و دلقک دزد میلیاردری که نه تنها یک پنی مالیات نداده و به جرم نژادپرستی زندان رفته بلکه پرونده های تجاوز وی به زنان آمریکایی و کلاهبرداری از دانشجویان جویای کار آمریکایی بر همگان روشن است! ترامپ بیمار دزد بسازبفروشی که تنها در سیستم فاسد سرمایه داری آمریکا امکان رشد دارد، برای نژادپرستی و مفاسدش معرف همگان است و جنایات حکومتی که متحد عربستان سعودی کودک کش مرتجع و اسرائیل فاشیست قاتل و داعش و النصره و تجاوز به دهها کشور مستقل و غارت ملل مظلوم جهان است برهمگان روشن! حال ترامپ میگوید فیدل دیکتاتور بیرحمی بود!! ما هم بلند میخندیم و می گوئیم «خفه شو یانکی قاتل متجاوز!»

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس