نتیجه رکود در عملکرد وزارت راه و شهرسازی این دولت، خطای سیستم چند صد میلیارد تومانی ATC و برخورد دو قطار مسافربری، کشته و زخمی شدن یکصد هموطن باشد.

سرویس اقتصاد مشرق - انتظار از وجود یک عملکرد مثبت در دولت یازدهم در دو سال و نیم اول آن بیهوده بود، چرا که تمامی دولت دست به سینه منتظر امضاء و اجرای برجام برای حل تمامی مشکلات اقتصادی و غیر اقتصادی کشور از سوی امریکا بودند. همه منتظر بودند درهای بهشت در پسابرجام بر روی ایران باز شود تا چرخ کشور به گردش در آید. انتظارها در 23 تیر 1394 به پایان رسید و دکتر ظریف، مرد مذاکره دولت تدبیر و امید توانست امضای 1+5 را بر روی توافنامه هسته ای بگیرد تا روز موعود اجرای وعده های دولت روحانی فرا رسد.

در فاصله 6 ماهه امضاء تا اجرای برجام، وزارتخانه های دولت یازدهم به مذاکرات آشکار و پنهان با شرکت‌ها و دولت‌های غربی روی آوردند و در حالیکه همگان انتظار بهینه سازی و بهبود در سیستم حمل و نقل عمومی (ریلی-جاده‌ای) کشور را داشتند، پس از اجرای برجام، در تور اروپایی روحانی و وزراء، خرید 118 فروند هواپیما ایرباس از کشور فرانسه مخابره شد و آخوندی وزیر راه و شهرسازی در ژستی پیروزمندانه، اولین دستاورد برجام را خرید 118 فروند هواپیما از شرکت ایرباس فرانسه و 20 فروند هواپیمای ATR از ایتالیا اعلام نمود، دستاوردی که در مدت زمان کوتاهی، پاییز آن فرا رسید و پوچ بودن آن بر همگان مشخص گردید.

عقد تفاهم‌نامه خرید 118 هواپیمای گران قیمت فرانسوی برای بهبود حمل و نقلِ قشر مرفه جامعه اولین خروجی وزارت راه و شهرسازی دولت یازدهم در پسابرجام بود که انتقاد شدید، دلسوزان و کارشناسان را با خود به همراه داشت، چرا که اجرایی شدن این قرارداد نه تنها کشور را در قرضی بزرگ قرار می‌داد، بلکه تاثیر خاصی بر روی حمل و نقل عمومی کشور نداشته است؛ چرا که عمده حجم مسافرت‌های داخل کشور از طریق حمل و نقل جاده‌ای و ریلی صورت می‌گیرد. این برنامه‌ریزی نادرست و عدم توجه به اولویت‌ها به حدی رسید که رهبر انقلاب در یکی از بیانات عمومی خود به آن اشاره کردند:
 
«موارد دیگری هم بود. حالا [مثلاً] کارهای مربوط به اقتصاد مقاومتی. خب این گفته شد که حالا به جای اینکه جادّه را درست کنند میروند سراغ هواپیما؛ این حرف درستی است، یعنی ما هم این اشکال را داریم؛ منتها این را توجّه داشته باشید و من هم بارها قبلاً گفته‌ام که رهبری نمیتواند در تصمیم‌گیری‌های موردیِ دستگاه‌های گوناگون دولتی مدام وارد بشود و مدام بگوید این باشد، این نباشد؛ این نمیشود. نه قانون این اجازه را میدهد، نه منطق این اجازه را میدهد. دستگاه‌ها مسئولینی دارند؛ اگرچنانچه یک مسئولی در یک موردی اشتباهی دارد، [کار] غلطی انجام میدهد، خب وظیفه‌ی مجلس است و باید مجلس استیضاح کند؛ یا اگرچنانچه کار، کار غلطی است، در دولت بایستی مورد مداقّه قرار بگیرد؛ رئیس جمهور بایستی مانع بشود و جلویش را بگیرد [...] در این‌جور مواردی که حرکت کلّی نظام را منحرف میکند و اشکال ایجاد میکند، البتّه رهبری موظّف است وارد بشود و [اگر] ان‌شاءالله خدا کمک کند و توفیق بدهد، وارد هم میشویم؛ امّا این‌جور نیست که انسان در موارد گوناگون بتواند بگوید آقا، هواپیمای ایرباس [بخرید یا نخرید]. البتّه من تذکّر دادم؛ هم به خود وزیر راه، هم به رئیس جمهور، هم در جلسات گوناگون گفتم. ما حتّی به همین قرارگاه به‌اصطلاح اقتصاد مقاومتی گفتیم شما موظّفید نگاه کنید ببینید خرید این هواپیماها در کجای اقتصاد مقاومتی قرار میگیرد. این را گفته‌ایم، تذکّر میدهیم، امّا اینکه جلو برویم و مانع بشویم، نه، این تکلیف و وظیفه‌ی ما نیست.» (بیانات در دیدار جمعى از دانشجویان- 12 تیر 1395)

روز به روز، هفته به هفته و ماه به ماه گذشت ولی خبری از اجرایی شدن این تفاهم‌نامه مخابره نشد تا پوچ بودن اولین دستاورد برجام، اثبات عملی شود.

مدیریت مزخرف قبیله ای فاجعه می آفریند / آیا کترینگ اتریشی حافظ جان مردم است؟هفت ماه گذشت و وزارت راه و شهرسازی دولت یازدهم که آخوندی نماینده میر حسین موسوی در شورای نگهبان در فتنه 88 را بر مسند ریاست خود می‌بیند، خبر از دومین دستاورد بزرگ برجام، این بار در صنعت حمل و نقل ریلی کشور داد. در حالیکه اذهان عمومی انتظار یک تحول بزرگ در صنعت حمل و نقل ریلی کشور را می کشید، به یکباره فردریش اشتیفت سفیر اتریش در تهران، دومین دستاورد برجام را واگذاری کترینگ راه آهن جمهوری اسلامی ایران (صنعت آماده سازی و طبخ غذا و نوشیدنی در آشپزخانه مرکزی و سرو آن ها در قطارها جهت پذیرایی) به یک شرکت اتریشی اعلام کرد تا زین پس، قرمه سبزی ایرانی بجای آشپزهای ماهر ایرانی توسط آشپزهای اتریشی طبخ شود و غذای فرنگی نیز در سبد غذایی مسافران راه آهن قرار گیرد. راه آهنی که از زیر ساخت قدیمی و فرسوده رنج می برد، با این دستاورد طعم غذای اتریشی را بچشد، شاید درد این فرسودگی را از یاد بَرد.

برجام آمد، ولی نه تنها درهای بهشت بر روی صنعت حمل و نقل کشور باز نشد، بلکه حاصل آن، چیزی جز پُز خرید توخالی صدها هواپیمای پیشرفته و خارج شدن رکود صنعت کترینگ اتریشی نبود؛ تا اینکه نتیجه رکود در عملکرد وزارت راه و شهرسازی این دولت، خطای سیستم چند صد میلیارد تومانی ATC (سیستم کنترل اتوماتیک هوشمند قطار) در مسیر راه آهن تهران مشهد و برخورد دو قطار مسافربری، کشته و زخمی شدن صدها هموطن باشد.

سیستم کنترل اتوماتیکی که در سال 94 توسط آخوندی و جهانگیری (معاون اول رئیس جمهور) افتتاح شد، عملکرد ضعیف خود را روز گذشته با گرفتن جان تعداد زیادی از مسافران دو قطار مذکور نشان داد. عملکرد ضعیفی که نه بخاطر ضعف در تکنولوژی، بلکه به علت قرارداد آبکی وزارت راه و شهر سازی با مجری و شرکت پشتیبانی کننده آن بوده است. البته راه فرار از مسئولیت با مقصر دانستن نیروی انسانی کنترل سیر و حرکت، برای مسئولین این دولت باز بوده و محسن پورسیدآقایی مدیر عامل راه آهن همین مسیر را برای توجیه عملکرد ضعیف راه آهن و وزارت راه و شهرسازی دولت تدبیر و امید در پیش گرفت:
 
مدیریت مزخرف قبیله ای فاجعه می آفریند / آیا کترینگ اتریشی حافظ جان مردم است؟«متاسفانه در این زمان به دلیل تغییر شیفت مسئول کنترل فرد جایگزین از سابقه قرمز شدن چراغ بی اطلاع بوده و وقتی رئیس قطار مشهد سمنان مجددا کسب تکلیف می کند به وی گفته می شود که مسیر باز است و مشکلی نیست. شاید چراغ به دلیل برودت هوا قرمز مانده است لذا به وی تلگراف می شود که حرکت کند! قطار مشهد تبریز در پشت یک پیچ متوقف شده بوده است لذا قطار مشهد سمنان وقتی با قطار پیش رو مواجه می شود به شدت با کوپه های انتهایی قطار مشهد تبریز برخورد می کند.» 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 58
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 29
  • محمد وکیلی ماماهانی ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    هر دم از این باغ بری می رسد/تازه تر از تازه تری می رسد.
  • ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    اگر مجلس جرات داره ایشون را استیضاح کندبدترین وزیر تحمیلی سفارشی عباس آخوندی است مجلس هم جرات نداره به ایشون تذکربده بدبختی ماایرانی هاست باعرض پوزش به خون ایشان تشنه ام توزندگی بدبخت شدم بیچاره به خاطر مسکن مهر کوفتی زندگی من پاشید خداازتون نگذره
  • ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    خندشون سر غذاهای غربی حال ادم رو بهم میزنه تاسف از این همه غربی گری تاسف
  • مهدی ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    من کارمند راه آهن هستم، اگر بدانید چه قدر یورو برای سیستم ATC هزینه شده، مغزتان سوت میکشه. و از همان ابتدا مشخص بود که این سیستم با مشکل جدی مواجه است،
  • ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    نه عزیزم اشتباه میکنی. تدبیر... امیددددد برجاممممممم اینا خوبه. شما احتمالا بی سوادی؟!؟!؟ اصلا شناسنامه داری؟!؟ برو به جهنم اصلا....
  • مهدی ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    اشتباه یکنفر چه ربطی به آخوندی دارد .وقتی که هنوز بعد از شصت سال خطوط ریلی تغییر ننموده تمامی مسولان از ابتدای انقلاب تا کنون باید پاسخگو باشند.
  • همایون ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    یارو بجای اینکه بفکر امنیت و ایمنی جان مسافرین باشه و مسائل مهمتر باشه دنبال کترینگ اطریشی و مسائل حاشیه ایی این چنینه !!!
  • ابوالحسن ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    باسلام تا زمانی که انتصابات درکشور بر اساس رایط است و هیچ مدیر ومسیولی هم نسبت کارش پاسخگو نیست و هیچ روزنامه نگاری هم حق نوشتن واقعیتها را ندار وضع همین است و در بر یک پاشنه خواهد پرخید و در این پرخش مردم بیشترین اسیب را می بیندد ولی کیه که خواست ملت را بر خواست دوستان ترجیح بده
  • یاسین ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    سلام ادب احترام مجلسی های ما اگه استیضاح نکنن اخوندی رو جفا درحق ملت بزرگ ایران کرده اقای اخوندی مسول فتنه اقا موسوی بوده اصلا عذرخواهی بابت فتنه نکرده وبابت قطار مشکل انداختن به گردن ۴تا ادم کارگر نظافتچی قطار که اونها طی خوب نکشیدند ملافه خوب به مسافر ندادند حادثه رخ داده واین ۴نفر اخراج والسلام واقعا مجلس استیضا نکنه خیانت به شعور ملت غیور ایران میکته بااینکار خدایا دیگه باید چطور بشه
  • ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    سقوط توپولوف ها در دوران احمدي نژاد فراموش نشه
  • ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    سقوط توپولوف خطای سیستماتیک نیست.
  • ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    دیوار حاشا برایتان تا بی نهایت بلند است
  • ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    سلام خداوکیلی درتمام این سالها که خبرهای تصادف ترن را دیده و شنیده ایم ! آتش سوزی ندیده بودیم و حالتی از انفجار و از بین رفتن واگنها آن هم دقیقا مانند بمبگذاری شده که داره میسوزه !؟ چون معمولا ترن وقتی تصادف می کنه ،برمی گرده و آتش نمی گیره چون مواد آتش زا درون ترن نیست و اینکه سقفهای ترن ها که در فیلمها و عکسها دارم مدام نگاه می کنم ،مانند این هست که انگار عمدی و حالتی از بمب گذاری و یا به آتش کشیدن بوده . خواهش میکنم دقت کنید به تصاویر و اینکه واگنها کاملا منهدم شدند درحالی که وقتی تصادف صورت بگیره تنها تخریب بنده های فلزی صورت می گیره و واژگونی عمدتا شامل حال واگنهامیشه درضمن مسئله ای که هست قطاری که ایستاده بوده ،از روبرو قطار دیگه که می آمده یقینا لکومتیو ران اون را دیده و به هرحال اینجا کار کارشناسی نیست اما یحتمل سرعت خیلی کمتر ازاین بوده که بهم بخورند و اینجوری خسارت داشته بوده باشه و چرا باید اگر از روبرو خورده باشه خسارت وارده با آتش سوزی و انفجار به وسطهای ترن و واگونها کشیده شده باشه ! بزرگترین تصادف دوماه پیش در ایتالیا بود ! عکسها و فیلمهاش را بررسی کنید انفجاری نداشت و تنها کشته و مسدوم اون هم به صورت حداقلی و اینکه این قطاری که برای ما تصادف می گویند کرده کاملا معلوم هست که مدل جدید و تازه هست خداکنه کارشناسها درست بررسی کنند.
  • ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    با داشتن جی پی اس !!! خیلی تعجب اوره این موضوع !!!؟ قابل باورنیست که اصلا ربط به سوزن بان داشته باشه یاد ریز علی بخیر کجاس خدا بیامرز ؟!!! اون زمان چی پی اس هم نبود!! پیرهنش را آتیش زد تو شب تار! حالا تو روز روشن و این همه ابزار و ادبات الکترونیکی از بیسیم داشتن تمام پرسنل قطار! تا خود سوز بان ! چی پی اس نصب روی تمام قطارها وای فای قطارها! این تنها می تونه یک عمدی درکار باشه شک نکنید گارکاهان پلیسی باید وارد این عملیات بشوند اصلاهم شوخی نمیکنم ! مغزهای امنیتی بایند بیایند وسط کار ! مگر در همین هفته پیش نبود که خودشما نوشتید شفیعی اعلام کرده توی همون مسیر گروههای داعشی ،دو تن مواد منفجره تا گرمسار آورده بودند! پس از کجا معلوم که کار خودداعشی ها نبوده و قطار را منفجر نکردند آخه برید نگاه کنیدقطارکجاش منفجر میشه آتیش میگیره و اینجور می سوزه درضمن چرا وسط قطار ! هنگ می کنه آدم دقت کنید شماهم
  • علی ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    آخه میفهمی داری چی میگی ؟ یعنی چی که خط ریلی باید عوض بشه .چه ربطی داره به این ماجرا ؟ مگه ریل خراب بوده که قطار ها بهم برخورد کردند؟ برو مغزتو سمباده بزن، پاسیده
  • علی ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    تو یادت مونده کافیه در همین الان زندگی کن ، دیگه بسه چون در زمان اون توپولوف منفجر شد الانم باید قطارها با هم برخورد کنند ؟تا تو راضی باشی؟
  • راه آهنی بیطرف ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    سلام! بعنوان یک راه آهنی که تحصیلات عالی در زمینه سیستم های علائم الکتریکی راه آهن و مترو دارم اولا این مصیبت را تسلیت عرض میکنم و خواهش میکنم منصفانه قضاوت کنید راه آهن سرعت قطارها در مسیر تهران مشهد را تا 160 کیلومتر افزایش داده و سیستم اتوماتیک کنترل قطار را در این مسیر نصب کرده که اتفاقا سیستم هم خوب عمل کرده ولی لکوموتیوران با مجوز کنترل از چراغ قرمز عبور کرده است. حالا نه خطای یک نفر را سیاسی کنید و نه بدون دانش قضاوت کتید.
  • ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    مادرها برای پرورش این جوانها خون دلها خورده اند به این سادگی پر پر می شوند پس بودجه ها در چه راهی خرج می شود؟
  • ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    وقتی که لابی های پشت پرده میلیارد میلیارد خرج میکنه تا لیست امید راهی مجلس بشه ، اون وقت نباید انتظار داشت که مجلس جرات بخرج بده ، چون مجلس از خودشونه و .... خود بخوان حدیث ماجرا مشرق مرد باش و منتشر کن لطفا
  • ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    هوا خیلی سرده ها حتما اینم تقصیره احمدی نژاده جاده های شمالی مسدود شدن بازم تقصیره احمدی نژاده اصلا همه چیز تقصیره احمدی نژاده
  • ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    آخوندی باید استعفا می داد مجلس اگر مردمی است اولا وزیر را برکنارکرده و استیضاح نماید ثانیا ناوگان ریلی را سامان بدهد در دوران بی سروسامانیان تدبیر و امید
  • ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    دلعک مسخره هواپیما داخل امریکا اروپا شرق آسیا هم هر سال سقوط می کنه
  • ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    امسال هم 20 سقوط هواپیما در دنیا داشتیم که چی؟؟
  • دکتر ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    شرکت اگر خارجی باشه اصلا نباید مشکل فنی باشه ولی اگر شرکت ایرانی باشه حتما و حتما مقصر موتور هست و بس و باید کلش رو جمع کرد!!..
  • نصیر ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    والله ما ایرانی ها خیلی خودباخته شدیم..یه هواپیمای ایران140 در زمان روحانی یک بار سقوط کرد آنهم با یک تن بار بیش از مجوز کل پروژه رو تعطیل کردن ولی یه سیستم کنترل غربی 5 بار در ماه نقص فنی می ده و هشدارهای اشتباه ولی چون غربی و خارجی هست مشکل از نیروی کار ایرانی هست و بس!!...
  • ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    این بندهای خدا 50نفرن که الان دربین خانوادهاشون نیستن (خدا رحمتشون کنه) ولی هزاران نفری را که سایپا وایرانخودرو به قبرستانها فرستاد چی؟
  • ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    از جون مردم هم سواستفاده سیاسی میکنید... واقعا متاسفم
  • ناشناس ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    قطار بايد ماهواره اي روي نقشه كنترل شود نه ايستگاه به ايستگاه، بايد مسير حركت قطار بصورت لحظه اي روي نقشه ي كنترل ناوگان نشان داده شود نه بصورت خط راست بين دو ايستگاه. نويسنده محترم اگر سانحه ي هوايي بود چه مي نوشتيد؟! بدتر از اين سوانح در كمين ناوگان هوايي فرسوده است! ملت ايران از بس چلو مرغ نيمه پخته ي قطار خوردند مردند، آنوقت شما از كترينگ فوق العاده ي اتريشي Dona ايراد گرفته و به فكر قرمه سبزي در قطارها هستيد؟!
  • ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    کم میارین هی بنده خدا احمدی نژاد
  • مخالف ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    ناشناس18:05بدطوری خوردی تو پوزت.مردم شما ودولت تبخیر امبدتو وسوادتوشناختن.ابو بریز جایی ک نسوزه
  • مخالف ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    عالمو ادمو هم ک بببندین ب احمدی نژاد دردتونو دوانمیکنه.دست از سر مردم بردارین
  • ناشناس ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    هواپیمای توپولوف در دولت خاتمی فتنه گر به ناوگان هوایی کشور تحمیل شد.
  • ناشناس ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    توپولوف هم دستاورد دولت اصلاحات بود.
  • ناشناس ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    کشور از بی تدبیری و سوء مدیریت رنج می برد.
  • ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    مشرق چندتا هواپيما در زمان احمدي نژاد سقوط كرد . آن موقع يقه جر نمي دادي .حتما آن زمان مملكت گل و بلبل بوده ما خبر نداشتيم. قطعا بايد يقه وزير راه را گرفت، همانطور كه امروز بايد يقه احمدي نژاد را گرفت.
  • ناشناس ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    تمام خطوط ریلی و واگن ها در 8 سال دولت قبل بازسازی و نوسازی شدند و این حادثه بدلیل نقص سیستم ATC که در سال 93 با بودجه هنگفت نصب شد بود.
  • رضا ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    مشرق از بودجه فرهنگی کشور من رو استخدام کن قول میدهم شب تا صبح مث دوستان برات نظر بدم راستی خروج قطار از ریل در شیراز زمان کی بود سوختن دانش آموزان مدرسه چی قطع داروهای بیمار سرطانی دروان کی بود بگم بگم. ...
  • ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    کاش از این دست تحلیل ها در دوران احمدی نژاد هم ارائه میدادید!!! از نوشته هایتان نعلوم است اصلا سیاسی نگاه نکرده و با انصاف نوشته اید!!
  • ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    فاز اون کسایی که به این نظر منفی دادن چیه واقعا ؟؟؟!!!!
  • ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    گیریم قرارداد ایرباس اجرایی نشه . همین مشرق چند سال دیگه که به بی هواپیمایی خوردیم میاد میگه خرید هواپیما ی برنامه ی زمان بر است و اگر امروز هواپیما نداریم تقصیر دولتهای قبلیست!
  • ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    توپولوفهای فرسوده .
  • ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    والا
  • Medi ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    چرا با جون هموطنانمون انقدر سیاسی برخورد میکنید آخه ؟ حتما باید ۴ تا هواپیما هم مثل سالهای قبل سقوط کنه و صدها خانواده عزادار بشه تا اهمیت نوسازی ناوگان هوایی رو درک کنید ؟! برای یه لحظه فکر کنید یکی از اعضای خانواده خودتون دور از جون در یکی از سقوطهای هواپیماها جونشو از دست داده . حالا مساله قطار چه ارتباطی به هواپیما داره ؟ مهمترین کاری که وزارت راه باید انجام بده فقط و فقط قرارداد با کشورهای خارجی در زمینه ساخت قطارهای سریع السیر هست ، ما نه توانش رو داریم و نه دانشش رو . اگر داشتیم تا الان ساخته بودیم ، حتما نداریم دیگه وقتی توی چین قطارهای با سرعت ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلومتر در تردد هستند و بدون حتی چند ثانیه تاخیر تردد میکنن ، خوب چرا از اول تا آخرش رو ندیم دست اونا تا برامون بسازن ؟! میدونم الان یه عده میخوان بگن ما خودمون اصلا صنعتی ترین کشور دنیاییم و اصلا قطار و خودرو ... از ایران به بقیه جاها صادر شد اولین بار ، زیاد مهم نیست این حرفها ، الان باید و باید رضایت بدیم که تکنولوژی رو وارد کنیم ، چه بنیادها و نهادها و .... موافق باشن و چه مخالف
  • عزیزالله زائری امیرانی ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    چرا مجلس برای سخنرانی مطهری تکان می خورد. اما به راحتی از کنار جان انسانها می گذرد. البته مجلسی که دختر صفدر حسینی دران باشد ما بیشاز این انتظار نداریم
  • ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    انگار نه انگار جناب آخوندی بخند تا دنیا به روی شما بخنده نترس ماهستیم
  • ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    تمام سیستم های هوشمند در نهایت تحت اختیار کاربر سیستم است حالا اگر شخص اپراتور در زمان هشدار سیستم اونو غیرفعال کنه میشه خطای انسانی ...اینطور که مسولین گفتند حتی برای غیر فعال کردن اخطار قرمز باید با 2 مرجع یکی در شاهرود و دیگری در تهران چک میشده و گزارش داده میشد که متاسفانه انجام نشده و این فاجعه بوجود امده...خداوند همه ما را از وسوسه های شیطان حفظ بفرماید انشااالله.
  • ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    اون وقت به جای اصلاح خطوط ریلی باید رفت چند صد میلیارد تومن سیستم مثلا هوشمند گرفت و غذاهای ایرانی رو داد به شرکت اتریشی؟!!
  • ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    ما در چند رشته از علوم حرفهای زیادی برای گفتن داریم و توانایی انجام کارهای بزرگ رو داریم.اما علومی و فناوری هایی که وابستگی نزدیکی با حفظ جان انسان ها دارد بسیار حساس است و جایی برای ازمون و خطا نداریم.بایستی تکنولوژی و محصول را وارد کنیم و با استفاده از ان اولا استاندارد ها رو بالا ببریم و دوم توانایی ساخت پیدا کنیم.حالا ما بهترین ها را تولید کنیم و یا بخریم اما مسولین هدایت و کنترل و بهره بردار در خواب باشند و اصول حرفه ای را رعایت نکنند میشه فاجعه قطار یا سقوط هواپیما یا چپ کردن خودروی اخرین مدل!!!!!
  • اسفندیار ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    میزان عشق و علاقه ما به دکتر احمدی نژاد عزیز در طی این سالها بالا و پایین داشته اما همیشه در جهت بالا رفتن بالا پایین داشته «هستیم بر آن عهد که بستیم» آرای باطله پیروز است
  • اسفندیار ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    میزان عشق و علاقه ما به دکتر احمدی نژاد عزیز در طی این سالها بالا و پایین داشته اما همیشه در جهت بالا رفتن بالا پایین داشته «هستیم بر آن عهد که بستیم» آرای باطله پیروز است
  • ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    اشپزی ایران جزو چهار کشور مطرح در دنیاست انوقت طباخی قطارها از دست ایرانیان گرفته می شود و به بهای شاد کردن دل اتریشی ها چندصد جوان بیکار می شوند تا کیفیت خدمت در قطارها بالابره و حتی مسافرانش هم خوب پخته بشن. بعد هم اقای جهانگیری کسی را به عنوان مسئول رسیدگی به حادثه قطار انتخاب می کند که قبلا اعلام کرده بود ایرانی ها فقط بلدند ابگوشت بزباش درست کنند. حالا باید گفت بفرمایید شام. دستپخت اتریشی. حیف که وزرا سوار قطار نمی شوند چون مخصوص فقیر فقراست و کسی که حقوقهای نجومی داره باید سوار هواپیما بشه. و صد افسوس که توصیه های رهبر را گوش نمی کنند این الهکم التکاثرهای.
  • ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    شرکت اتریشی طبخ غذا یاد ان داستانکی افتادم که دختر ثروتمند در انشایی برای وصف فقیر نوشته بود خانواده ای فقیر بودند حتی باغبانشان هم فقیر بود و حتی خدمتکارانشان هم فقیر بودند. الان هم این مدیران با حقوق نجومی برای کسی که پول مسافرت با هواپیما را ندارد و چندین ساعت نشستن در قطار را تحمل می کند چون پول ندارد اشپزهای اتریشی اورده اند تا در قطارها غذای اتریشی بخورند. اخه وزیر محترم فکر می کنه همه مثل خودشون فقیر! هستن.
  • ناشناس ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 0
    هواپیمای توپولوف توسط دولت خاتمی فتنه گر به مردم تحمیل شده بود.
  • ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
    0 0
    این وزیر اگه مرد کار و عمل بود اول میرفت خونه مرحوم پدربزرگ ارجمندش مرحوم علامه امینی(ره) رو تعمیر میکرد و از غربت درش می آورد سر و سامان دادن به قطار و هواپیما پیشکش!
  • ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
    0 0
    اگه قرار بود مرکز کنترل همه کاره باشه چرا میلیاردها میلیارد صرف خرید سیستم کردند؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! عذر بدتر از گناه می اورند.
  • ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
    0 0
    اتفاقاً باید ترکیبی باشه.
  • ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
    0 0
    بگو ببینیم بلاخره شما چی دارید تو چنته تان!
  • ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۰
    0 0
    کی قراره در این کشور بساط آقازادگی برچیده بشه خدا میدونه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس