شنیده‌ها از منابع نزدیک به سازندگان اسنیکرز حکایت از آن می‌کند که تمام اپیزودهای مجموعه را یک فیلمساز کارگردانی خواهد کرد. این درام اجتماعی فقط در یک فصل تولید خواهد شد.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - ردفورد که قصد بازنشستگی از حرفه بازیگری را دارد، می‌گوید بعید می‌داند با مجموعه تلویزیونی «اسنیکرز» همکاری کند.از چند هفته قبل که بحث تولید نسخه تلویزیونی این فیلم موفق دهه 90 میلادی مطرح شد، رسانه‌ها این پرسش را مطرح کردند که آیا ردفورد هم با آن همکاری خواهد داشت یا نه. با صحبت تازه این بازیگر کلاسیک مشخص شد که او جلوی دوربین مجموعه تلویزیونی آن قرار نخواهد گرفت.
 
چرا رابرت ردفورد با هکرهای تلویزیونی همکاری نمی‌کند؟! 

این مجموعه تلویزیونی برای سال آینده میلادی آماده پخش می‌شود و داستان آن روی کاراکتری به نام مارتین بیشاب تمرکز می‌کند. نقش این هکر حرفه‌ای و کارکشته را در جلوی دوربین سینما رابرت ردفورد بازی کرد. او که تخصص زیادی در کارش دارد، از جانب دستگاه‌های دولتی مامور می‌شود گروهی از هکرها را دور خود و در یک تیم زبده و ورزیده گردآوری کند.

رابرت قرار است اعضای این گروه به امتحان سیستم امنیتی کمپانی‌های مختلف بپردازند. یکی از ماموران عالی رتبه اداره پلیس هم نظارت روی کارهای این تیم را به عهده دارد. بزودی این ناظر از مارتین بیشاب و همکارانش می‌خواهد دستگاهی را درست کنند که بتوان به کمک آن هر کد و رمز محرمانه‌ای را شکست و وارد کامپیوتر و سیستم امنیتی مراکز مختلف شد. به صورت طبیعی، بیشاب احساس می‌کند اوضاع آن طور که به نظر می‌رسد نیست. بزودی او و همکارانش خود را درگیر یک موضوع مهم اجتماعی و امنیتی می‌بینند. آنها که حالا در نقطه مقابل قانون قرار گرفته‌اند، باید راهی برای بازگشت پیدا کنند. این نکته که آنها چگونه موفق می‌شوند کار خود را به انجام برسانند، خط اصلی داستان و ماجرا را تشکیل می‌دهد.

با اعلام همکاری نکردن ردفورد با سازندگان مجموعه، حالا آنها باید بازیگر مطرح دیگری را برای بازی در نقش بیشاب انتخاب کنند. ردفورد می‌گوید اگر قصد بازنشستگی نداشت، حتما دوباره نقش بیشاب را بازی می‌کرد. به گفته او: «قرارداد بازی در دو فیلم سینمایی دیگر را دارم و بعد از آن برای همیشه کار بازیگری را کنار می‌گذارم. بازنشستگی کمک می‌کند بتوانم به عشق بزرگ زندگی‌ام یعنی نقاشی بپردازم. دیگر از بازیگری خسته شده و حس می‌کنم به اندازه کافی جلوی دوربین ظاهر شده‌ام. البته کنار گذاشتن بازیگری به معنی دوری از سینما نیست. همچنان به کار فیلمسازی ادامه خواهم داد و فیلم‌های مورد علاقه‌ام را کارگردانی خواهم کرد.»

تهیه‌کنندگان مجموعه تلویزیونی اسنیکرز از شنیدن این بخش از صحبت‌های ردفورد خوشحال هستند. آنها امیدوارند حالا که او حاضر به بازی در مجموعه نیست، حداقل وظیفه کارگردانی آن را به عهده بگیرد، اما بازیگر هنوز به این درخواست جوابی نداده است. والتر پارکز، تهیه‌کننده مطرح تلویزیونی، مجموعه درام و سیاسی اسنیکرز را با هزینه‌ای 9 میلیون دلاری تولید می‌کند. این مجموعه با همکاری شبکه ان‌بی‌سی تهیه خواهد شد. تام ژنتگیروگی که برای مجموعه پربیننده «منتالیست» شهرت فراوانی کسب کرده است، فیلمنامه مجموعه را می‌نویسد. والتر پارکز در تهیه و نگارش فیلمنامه نسخه سینمایی اسنیکرز همکاری داشت و در اینجا به عنوان مشاور فیلمنامه‌نویس همکاری خواهد کرد. این فیلمنامه داستان نسخه سینمایی را دنبال می‌کند و براساس گفته‌های سازندگانش، تفاوت‌های زیادی با آن نخواهد داشت، اما طبیعی است به عنوان یک مجموعه تلویزیونی باید بسط و گسترش داده شود. به این ترتیب، مجموعه 13 اپیزودی اسنیکرز با تعدادی داستان و کاراکترهایی فرعی تازه همراه خواهد شد. این کاراکترها و داستان‌های فرعی به کمک ماجراهای اصلی آمده و آن را بسط و گسترش می‌دهند.

والتر پارکز این شایعه را رد می‌کند که اتفاقات اخیر سیاسی و اجتماعی در آمریکا (و ازجمله تلاش‌های هکرهای بین‌المللی برای نفوذ در سیستم امنیتی آمریکا) باعث شده تا او و همکارانش به فکر تولید نسخه تلویزیونی «اسنیکرز» بیفتند. او به این نکته اشاره می‌کند که از مدت‌ها قبل در فکر دوباره‌سازی تلویزیونی این فیلم جنجالی و پرسروصدای دهه 90 میلادی بوده و گرایش تازه قاب کوچک به تولید این نوع درام‌های سیاسی و اجتماعی، ارتباطی با تصمیم او برای تولید اسنیکرز ندارد. دلیل و انگیزه اصلی پارکزهر چه باشد، تماشاگران قاب کوچک در سال 2017 به تماشای ماجراجویی‌های هیجان‌انگیز گروهی از هکرهای حرفه‌ای می‌نشینند و با تلاش آنها برای رسیدن به یک وضعیت مطلوب همراه می‌شوند. تولید اسنیکرز با تولید نسخه تلویزیونی چند فیلم مهم دیگر سینما همراه شده است. چند هفته قبل اعلام شد نسخه تلویزیونی «دشمن دولت» ویل اسمیت هم تولید می‌شود. از قرار معلوم هنرمندان تلویزیونی این روزها اشتیاق تازه‌ای برای تولید نسخه‌های تلویزیونی فیلم‌های جنجالی سیاسی پیدا کرده‌اند.

به گزارش قاب کوچک، در نسخه سینمایی اسنیکرز که سال 1992 روی پرده سینماها رفت، رابرت ردفورد در نقش مارتین بیشاب بازی خیلی خوبی ارائه داد. در کنار او بازیگران مطرح دیگری همچون دنی آرکاد، سیدنی پواتیه، بن کینگزلی، ریور فونیکس و مری مکداول هم در دیگر نقش‌های این درام دلهره آور پرتنش سیاسی ظاهر شدند. کارگردانی فیلم را فیل آلدن رابینسون برعهده داشت. فیلم در نمایش عمومی خود درسطح جهانی توانست به یک فروش خوب 105 میلیون دلاری دست پیدا کند. این فیلم که با هزینه تولید 35 میلیون دلاری تهیه شد، در آمریکا به تنهایی حدود 51 میلیون دلار فروش کرد. این رقم فروش در آن زمان، رقم خوب و قابل توجهی برای یک درام دلهره‌آور سیاسی بود. تهیه‌کنندگان مجموعه تلویزیونی اسنیکرز همزمان با اعلام خبر تولید آن، امیدوار بودند بتوانند نظر مثبت رابرت ردفورد را برای بازی در آن جلب کنند، اما این بازیگر کهنه‌کار 80 ساله با جواب خود آب پاکی را روی دست تهیه‌کنندگان مجموعه ریخت.

شنیده‌ها از منابع نزدیک به سازندگان اسنیکرز حکایت از آن می‌کند که تمام اپیزودهای مجموعه را یک فیلمساز کارگردانی خواهد کرد. این درام اجتماعی فقط در یک فصل تولید خواهد شد. به گفته مدیران شبکه ان‌‌بی‌سی، کلید فیلمبرداری مجموعه اواسط فصل پاییز و پس از انتخاب بازیگران و کارگردان آن زده می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس