کد خبر 658951
تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۶

وزیر راه و شهرسازی گفت: کمیسیون بررسی سوانح راه‌آهن به سرعت تشکیل می‌شود و صحبت‌های بین راننده و مرکز کنترل ضبط شده و قابل بررسی است.

به گزارش مشرق، عباس آخوندی  اظهار داشت: جلسه ستاد مدیریت بحران استان سمنان به این منظور تشکیل شد تا مشخص شود حادثه چگونه رخ داده است و اقداماتی که بعد از آن صورت گرفته، چگونه بوده است.

وی افزود: همه این سخنان باید از ابتدا بررسی و پیاده‌سازی شود تا ببینیم چه گفت‌وگوهایی صورت گرفته و چه علایمی داده شده است و به چه دلیل این حادثه رخ داده است.
 
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: پس از حادثه‌ای که در سال‌های گذشته رخ داد، با سامانه‌های اتوماتیک توانسته بودیم وضع ایمنی را این محور که شلوغ‌ترین محور کشور است، برقرار کنیم و حادثه‌ای را پس از آن نداشتیم.
 
آخوندی افزود: کمیسیون بررسی سوانح راه‌آهن درباره دلیل نهایی رخداد این حادثه اظهار نظر خواهد کرد اما در جلسه امروز در استانداری سمنان، رسیدگی به مجروحان و آسیب‌دیدگان این سانحه مورد بررسی قرار گرفت.
 
وی تصریح کرد: از 103 مجروحی که به بیمارستان منتقل شدند، اکثر آنها به صورت سرپایی مداوا و مرخص شدند؛ 18 نفر در دامغان و هشت نفر در سمنان بستری هستند و بقیه به طور کامل مرخص شده‌اند و مشکل خاصی نداشتند.
 
وزیر راه و شهرسازی افزود: راجع به متوفیان قرار است به سمنان منتقل شوند و با مقام قضایی و پزشکی قانونی مذاکره شود تا با توجه به اینکه تعدادی از متوفیان مربوط به استان آذربایجان هستند، با اجازه مقام قضایی و پزشکی قانونی به تبریز منتقل شوند.
 
آخوندی گفت: در حال عزیمت به بیمارستان برای عیادت از مجروحان هستم و امیدواریم آنچه ما می‌توانیم انجام دهیم در جهت کمک به خانواده‌ها صورت گیرد. همه خانواده‌ها چه آنهایی که کشته شده‌اند و چه آنهایی که مجروح هستند، زیرپوشش بیمه قرار دارند و از این جهت نگرانی خاصی وجود ندارد.
 
وی گفت: آمار دقیقی از کشته‌شدگان وجود ندارد چون تعدادی از سالن‌ها که دچار آتش‌سوزی شده است، در دست جابجایی بود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: مسیر تا ساعت 19:30 امشب حداکثر باز می‌شود.

حادثه به واسطه تصادف دو قطاری صورت گرفته که قطار نخست در نزدیکی ایستگاه هفت‌خوان در محدوده راه آهن شمال‌شرق (1) توقف داشته است و قطار دوم از پشت با وی برخورد کرده است.

در راه‌آهن، کمیسیون بررسی سوانحی وجود دارد که دستور داده شد به سرعت تشکیل شود و به ابعاد مختلف وقوع این سانحه بپردازد.
 
تمام صحبت‌هایی که بین راننده و مرکز کنترل صورت گرفته، ضبط شده است و قابلیت بررسی دارد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • حامد ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    جناب رئیس جمهور!این بی خردی مایه شرمساری نیست؟
  • ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    احتمالا تقصیر دولت قبل نیست ؟؟؟؟؟
  • ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    وزرایی که با داشتن بزرگترین اشتباهات هیچوقت مقصر نیستند آخوندی - نعمت زاده - زنگنه. خودت اذیت نکن کسی بهت نمیگه برو استعفا بده همه چیز رو بینداز گردن این و اون.
  • ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    تقصیر مسکن مهر است که مزخرف است. مدیران با کفایت منصوب شما هیچ مشکلی ندارند. فوقش دو تا سوزنبان تخلف کرده اند.
  • ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    بابا مگه راننده اش خواب بوده که از پشت زده خوب مقصره دیگه.یعنی قطار را راه میاندازند و بعد میرند میخوابند این چه وضعیه توضیح بدهید به ملت و خاطی رو مجازات کنید.در ضمن یه سیستم ساده راداری رو لوکوموتیوها بزارید که اگه راننده رفته بود گردش و ددر و قطار را به امان خدا ول کرده بود با نزیک شدن به موانع احتمالی قطار را متوقف کند و جون مردم بیچاره رو اینقدر به خطر نندازید.
  • ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    ‏مدیرعامل راه‌آهن: قطار تبریز به علت یخ‌زدگی سیستم ترمز می‌ایستد اما با تغییر شیفت، مرکز کنترل به اشتباه به قطار سمنان چراغ سبز نشان می دهد
  • ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    با تشکر از آقای آخوندی، همچنان دنبال هواپیما باشید و مردم در جاده ها و ریل ها از بین بروند
  • ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    باید جناب وزیر به علت حجم زیاد تقاضا برای بازگشایی مسیر از همین امروز 50% بر نرخ کلیه قطارها بیافزایید
  • ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    آیا مسئولی استعفاء میدهد؟یا دوتا سوزن بان مقصر حادثه دیده می شود؟؟؟؟
  • جهاني ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    بنده خدا فوت شده حضرت عالي ميگين بيمه است نگراني نداريم ولله خسته نباشي
  • حسن ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    نامه نيوز آفتاب جنوب نيوز روزنامه حاج آقا شرق ابتكار و ساير رسانه هاي حامي دولت چرا وقت اين حوادث سكوت شما گوش ملت را كر مي كند مشابه حادثه منا بي توجهي به حاجيان شهيدمان اما براي مطهري و لغو سخنراني وي سينه چاك مي كنيد حالم از قلم هاي درباري به هم مي خورد
  • ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    این نتیجه استخدام فله ای افرادیست که بدون داشتن تخصص لازم در دولت قبلی استخدام شدند و حالا نتیجه آن حاصل شده است و سالهای بعد نیز خواهیم داشت.
  • ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    0 0
    تقصیر تحریمهاست که با برکت بودن!این حادثه یکی از اون برکتهاست. الان اگر از زیمنس قطار داشتیم اینجور نمیشد. بنابراین اگر مغلطه کنید علت اصلی را به رختان خواهیم کشاند!
  • ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    امسال با قطار رفتیم مشهد... از اصفهان... اما نمیدونم چرا قطار با اینکه مثلا درجه 1 بود... کهنه به نظر میومد...!!! نور باز یه کم از غدیر بهتر بود... غدیر هم کهنه بود. هم تالاق تالاق صدا میداد...خخخ
  • سینا ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
    0 0
    یعنی این آدم نمیخواد استعفا بده؟؟
  • تبریزی ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۱
    0 0
    آخوندی همه مردم آذربایجان ماشینهاشون بیمه دارن سخت مواظب خانوادت و خودت باش که آذربایجان خیلی ازت زخم خورده فقط به احترام رهبر نمیخوایم مملکت متشنج بشه وگرنه بلایی سرت میاوردیم که دیگه از بیمه حرف نزنی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس