نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید درباره پوستر تبلیغاتی خود در انتخابات دوره ششم مجلس اسلامی که وی را با لباس معمم نشان می‌دهد و چگونگی تحصیل خود در حوزه علمیه، توضیح داد.

به گزارش مشرق، مدتی است که از محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصویری منتشر شده است که در آن وی لباس روحانیت به تن دارد. طبق اطلاعات منتشر شده این تصویر مربوط به تبلیغات انتخابات دوره ششم مجلس شورای اسلامی است.

در همین باره محمود صادقی درباره تحصیلات خود در حوزه علمیه توضیح داد: سابقه انگیزه من برای تحصیل در حوزه علمیه به سال ۶۰ و زمانی برمی‌گردد که مرحوم پدرم در لباس روحانیت در حادثه هفتم تیر به شهادت رسید و من تصمیم گرفتم راه ایشان را ادامه دهم و آن زمان که دیپلم فنی داشتم وارد مدرسه حقانی شدم و بعد تحصیلات حوزه را در مدرسه رضویه و فیضیه ادامه دادم.

وی افزود: در سال ۶۴ تحصیلاتم را در رشته حقوق در پردیس فارابی دانشگاه تهران در قم که آن موقع مجتمع آموزش عالی قم نام داشت، ادامه دادم و در سال ۶۸ بود که نزد مرحوم آیت‌الله اراکی ملبس شدم. بعدا همزمان با ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی به تدریس دروس حوزوی هم در تهران از جمله در مدرسه مروی پرداختم و در دروس خارج فقه هم حاضر شدم. از جمله در درس خارج مقام معظم رهبری حضور پیدا کردم.

عضو فراکسیون امید مجلس دهم تصریح کرد: در انتخابات مجلس ششم در سال ۷۸ از حوزه انتخابیه دورود و ازنا کاندیدا شدم ولی خیلی دنبال نکردم که در لیست باشم. در آن موقع هم مسائل حقوقی و قانون اساسی را در انتخابات دنبال می کردم.

صادقی گفت: انتظار داشتم که در لیست مجمع روحانیون مبارز قرار بگیرم اما خیلی دنبال این مسئله نبودم و در نهایت مجمع روحانیون اعلام کرد که اگر به دور دوم انتخابات راه پیدا کنم اسم من را در لیست قرار می دهند و در نهایت من به عنوان یک کاندیدای مستقل در انتخابات مجلس ششم شرکت کردم.


نماینده تهران ادامه داد: در سال ۸۰ دچار یک عارضه مغزی شدم که احتمالا به خاطر وجود یک ترکش در سرم بود. همین مسئله باعث شد که مدتی بستری شوم و بعد هم از واکر استفاده می کردم. به همین خاطر تردد با لباس برایم مشکل بود و بعد از آن هم به خاطر درس و دانشگاه نمی توانستم وظایف روحانیت را انجام دهم.

صادقی تأکید کرد: همیشه لباس روحانیت را بار سنگینی بر عهده خودم می دانستم چون انسانی که ملبس به لباس روحانیت می شود باید خیلی وارسته باشد زیرا مردم از روحانی انتظار دارند.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: زمانی که لباس پوشیدم مرحوم آیت الله اراکی به مزاح به من گفتند «تا دیروز عمامه سیاه به سر داشتی و اگر لکه ای داشت دیده نمی شد اما از امروز عمامه سفیدی داری و کوچکترین لغزش تو دیده می شود». صادقانه بگویم که من هم احساس کردم شایستگی لازم برای پوشیدن لباس روحانیت را ندارم. از آن موقع گاهی لباس می پوشیدم و کم‌کم این توفیق از من سلب شد و دیگر لباس نمی پوشیم.
 
 
*آنا
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 35
  • سید وحید هاشمی ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
    5 6
    با سلام ای کاش همه انهایی که لباس روحانی به تن دارند تفکر شمارا داشته باشند
  • ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
    7 5
    اتفاقا بر عکس. تقی زاده هم دقیقا تفکرات مشابهی داشت. آخوندی که عمامه را به کلاه پهلوی تبدیل کرد و پای قرارداد نفتی 1933 را امضا نمود. اینها را امام زمان خودش بیرون می اندازد. احتیاجی به دادگاه روحانیت هم ندارند.
  • SMAH1 ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
    3 2
    انشالله ایشان جز این افراد نباشند ولی برخی : دیروز با امثال لباس روحانیت می توانستند به مطامع دنیای خود برسند و امروز با دوری کردن از آن!
  • ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
    4 2
    جناب آقای صادقی شاید بهتر بود به جای کنار گذاشتن لباس روحانیت؛ سعی می کردید شایستگی پوشیدنش را کسب کنید. آنچه شما انجام داده اید نیاز به شهامت خاصی ندارد.
  • رضا ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
    1 2
    خدا نکنه. این تفکر دم دمی مزاجی برای کشور و مردم مثل سم مهلکه. به خصوص اینکه با روحیه ی غرب زدگی هم جمع بشه...
  • ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
    2 3
    کسی که دین گریز است نفس ضعیفی دارد چطور مسولیت وکالت مردم که حق الناس است پذیرفته و توانایی دارد
  • ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
    1 3
    همون بهتر که لباس روحانیت را در آوردید چون با وجود آن پاسخگویی به این تهمتهایی که به ناروا به مسولین نظام زدید سخت تر بود و گناهش هم سنگین تر بود
  • ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
    2 2
    البته که پوشیدن لباس روحانیت صلاحیت ولیاقت می خواهد،اما به نظر می رسد که شما از زیر بار این مسئولیت الهی شانه خالی کرده اید!
  • ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
    1 2
    خودش گفت توفیق سلب شده با اهل فتنه هم پالکی بشی معلوم نیست چه عاقبتی داشته باشی
  • جعفر ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
    2 2
    اون زمان نون تو لباس بود . الان دیگه نیست. بچه ها هوا چطوره باد کدوم وری میوزه؟
  • ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
    1 2
    خوبه صادقانه می گه توفیق ندارم
  • ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
    0 2
    انسانی که ملبس به لباس روحانیت می شود باید خیلی وارسته باشد زیرا مردم از روحانی انتظار دارند. بله ما هم از روحانی انتظار داریم
  • محمد ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
    1 3
    "از آن موقع گاهی لباس می پوشیدم و کم‌کم این توفیق از من سلب شد و دیگر لباس نمی پوشیم." و این شروع کجروی شما شد
  • ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
    3 3
    لباس روحانیت برای شما نان نداشت و مزاحم بود اما حالا با پرستیژ تر هستید. لباس هم لیاقت می خواهد مومن
  • ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
    3 0
    خوب دیده این لباس رسول الله هست و باید به همون شیوه زندگی کنه، کار درستی کرده که اعلام کرده این لباس ارزشش بیشتر از اونه، بنابراین بهتر برید ببینید اونایی که لباس روحانیت تنشونه، شیوه رسول الله را پیش گرفتند؟
  • vahid ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
    2 1
    این لیست امیدی ها هم آدمای عجیبی اند !
  • امید شریفی ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
    1 1
    سلام در ایام تحصیلم در حوزه استاد عزیزی داشتیم که اخلاق هم میگفت. عمل به مواردی که میگفت باعث شده است تا پس از سالها هنوز هم تاثیر گفته هایش را در جان و دلم حس کنم. اخلاص ش در بیان آداب اخلاق باعث شده است که جملاتش را به یاد داشته باشم. یکی از مواردی که همیشه از سوی ایشان ذکر می شد این بود که طلبه وسط ندارد. یا خوب می شود یا بد. طلبه کارگر امام زمان است و اگر روزی از او سلب توفیق شد و نتوانست کارگر امام زمان باقی بماند باید برود ببیند چه کرده است که این توفیق از او سلب شده است. همواره طلبه ها را به رعایت تقوا توصیه می کرد. به اینکه به لباس مقدس روحانیت عشق بورزید و آن را لباس خدمت به اسلام و امام زمان بدانید. لباسی که توفیق پوشیدنش را نصیب هر کسی نمی کنند. حال امیدوارم آقای صادقی نیز این مطلب مرا ببیند و کمی با خود فکر کند که چه چیزی باعث سلب توفیق از او شده است که دیگر نتواند لباس روحانیت بپوشد. چه چیزی او را از خدمت به اسلام محروم ساخته است. گاهی خوشبختی انسان این است که عامل بدبختی هایش را پیدا کند. بداند چه چیزهایی باعث سلب توفیق از او شده است. این هم جدای از گرایش سیاسی من و آقای صادقی است. توصیه برادرانه و البته خیرخواهانه است. بازهم امیدوارم ایشون این مطلب را مطالعه کنند.
  • حسین ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
    0 1
    کاش مردم بجای توجه به آن و این کمی هم بخودشون توجه میکردن
  • شناس ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
    0 2
    چون اونجا قدرت هس ولی روحانی باید فحش بشنوه
  • خانم کیانی ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
    0 2
    بعد از آقای آشنا حالا آقای صادقی هر کدام هم به یک بهانه ،
  • سارا ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
    3 3
    .چطور ایشان در عکس تبلیغاتی برای انتخابات مجلس توفق استفاده از عمامه راداشته اند ولی بعدا توفیق ازایشان سلب شده !!!
  • ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
    1 2
    گل گفتی
  • حبیبی ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
    1 2
    احسنت احسنت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس