حجت الاسلام عبدالمقیم ناصحی با ارائه آماری هزینه نگهداری از یک فرد بی خانمان طی بازه زمانی شب تا صبح برای شهرداری خاطرنشان کرد: هزینه نگهداری از یک فرد بی خانمان و بی پناه در فاصله زمانی شب تا صبح و با ارائه شام و صبحانه به همراه لباس، 50 تا 60 هزار تومان است.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام عبدالمقیم ناصحی گفت: موضوع حمایت از افراد بی پناه و در راه مانده طی سال های اخیر در شورای شهر تهران مطرح بوده و اعضا پیشنهادات خود را در این رابطه ارائه داده اند.
 
وی افزود: در همین رابطه شهرداری تهران مکلف شد محل هایی را برای افراد بی پناه، معتاد و بی خانمان در فصل سرما در نظر گیرد.
 
رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به راه اندازی گرمخانه ها در شهر تهران اظهارکرد: مکان هایی تحت عنوان گرمخانه یا مددسرا در مناطق مختلف شهر تهران از سوی شهرداری دایر شده و هدف از راه اندازی این مراکز، ارائه خدمات به افراد بی پناه و معتاد بوده است.
 
ناصحی با ارائه آماری از تعداد مددسراهای فعال در شهر تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر 11 مددسرا یا گرمخانه در مناطق مختلف شهر تهران دایر شده و هم زمان با آغاز فصل سرما، این تعداد به 18 مددسرا افزایش می یابد.
 
وی ادامه داد: 7 مددسرا به صورت موقت و با آغاز فصل سرما فعالیت خود را در شهر تهران آغاز می کنند و زمانی که هوای شهر گرم شود، فعالیت این مددسرا ها متوقف می شود.
 
رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران از اختصاص یکی از گرمخانه های تهران به بانوان خبرداد و تصریح کرد: در منطقه 22، یک گرمخانه ویژه بانوان راه اندازی شده و بانوان بی خانمان می توانند در فصل سرما به این گرمخانه مراجعه کنند.
 
ناصحی با اشاره به گشت زنی نیروهای سازمان رفاه شهرداری در ایام سرد سال در خیابان ها اذعان کرد: برای ساماندهی معتادان و کارتن خواب ها، 30 دستگاه خودرو "ون" در اختیار نیروهای سازمان رفاه شهرداری تهران قرار گرفته و آنها در ایام سرد سال به گشت زنی مشغول شده و افراد بی خانمان و بی پناه را به مددسراها منتقل می کنند.
 
وی ادامه داد: این گشت زنی در 3 شیفت انجام می شود و افراد پس از انتقال به گرمخانه ها، استحمام کرده و پس از دریافت لباس تمیز، یک وعده شام و صبحانه دریافت می کنند.
 
رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص وضعیت مددسرای خاوران شهرداری تهران گفت: مددسرای خاوران واقع در منطقه 15 ظرفیت نگهداری از 600 نفر را دارد و در ایام سرد سال جمعیت بیشتری در این مددسرا حضور پیدا می کنند.
 
ناصحی از ممنوع بودن حضور معتادان متجاهر در مددسراها و گرمخانه های شهرداری تهران خبرداد و اظهارکرد: حضور معتادان متجاهر در مددسراها ممنوع بوده و برای نگهداری از این عده مکان هایی تحت عنوان "سامانسرا" راه اندازی شده است.
 
وی تاکید کرد: در حال حاضر 2 سامانسرا در سطح شهر تهران دایر شده و معتادان متجاهر به این مراکز برده می شوند.
 
رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص سامانسرای ویژه بانوان در پایتخت تصریح کرد: یک سامانسرا ویژه بانوان در منطقه لویزان دایر شده و ظرفیت آن نیز قابل توجه است.
 
ناصحی در پاسخ به این پرسش که بودجه سازمان رفاه شهرداری تهران طی سال جاری چه میزان است؟، گفت: در سال جاری بودجه در نظر گرفته شده برای سازمان رفاه 40 هزار میلیارد تومان است و تنها یکی از مسئولیت های این سازمان، اداره گرمخانه ها و سامانسراها است.
 
وی با ارائه آماری هزینه نگهداری از یک فرد بی خانمان طی بازه زمانی شب تا صبح برای شهرداری خاطرنشان کرد: هزینه نگهداری از یک فرد بی خانمان و بی پناه در فاصله زمانی شب تا صبح و با ارائه شام و صبحانه به همراه لباس، 50 تا 60 هزار تومان است.
 
رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران در خصوص تعهدات شهرداری در رابطه با راه اندازی یک مددسرا در هر یک از مناطق شهر تهران بیان کرد: شهرداری تهران مکلف شده که در هر یک از مناطق شهر تهران یک مددسرا راه اندازی کند اما تاکنون مددسراهایی که راه اندازی شده اند بیشتر در مناطق جنوبی پایتخت بوده اند.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
    10 0
    خدا خیرتون بده ایشالا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس