کد خبر 658036
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴

یک عضو سابق ارتش رژیم صهیونیستی و محقق کنونی مرکز تحقیقات استراتژیک دانشگاه تل‌آویو میگوید که برجام، «به نفع امنیت اسرائیل است و باید از آن حفاظت شود».

 به گزارش مشرق، در حالی که برخی خبرها حاکی است مقامات رژیم صهیونیستی درصدد رایزنی با دونالد ترامپ برای باطل نکردن برجام هستند، یک پایگاه آمریکایی در گزارشی به مواضع تل‌آویو در قبال برجام پرداخته است.

در مطلب «فوربس» آمده است: «در میان همه بازیگرانی که از توافق هسته‌ای ایران متاثر شده و بر سر اجرای آن با رئیس‌جمهور اوباما بیشتر دچار تنش شدند، اسرائیل بود. در نتیجه در نگاه اول اینطور به نظر می‌آمد که اجماع عمومی در اسرائیل این باشد که ترامپ را به عنوان قهرمانشان برای دور انداختن توافق هسته‌ای ایران ببینند اما اینطور نیست».

در همین ارتباط، عضو سابق نیروهای مسلح رژیم صهیونیستی و محقق ارشد مرکز مطالعات استراتژیک دانشگاه تل‌آویو اظهارنظر کرده است.

«شموئیل مئیر» درباره برجام گفت که این توافق «به نفع امنیت اسرائیل است و در نتیجه باید حفاظت شود».

این کارشناس کنونی صهیونیست با ادعای نظامی بودن برنامه هسته‌ای ایران پیش از برجام گفته که با این توافق، «تهدید موجودیتی از سر اسرائیل برچیده شد».

در ادامه مطلب فوربس آمده است: «دیگران هم در کشور(اسرائیل) با این موضوع اتفاق نظر دارند. دو روز پس از پیروزی ترامپ، تایمز اسرائیل تاکید کرد که پس زدن توافق ایران می‌تواند سبب انزوای آمریکا و بیگانه کردن متحدان بین‌المللی آن شود و بازی به دستان ایران بیافتد».  

پایگاه آمریکایی ادامه داد: «البته اکثر سیاسیون اسرائیلی دارند از موضع سرسختتر ترامپ علیه ایران استقبال می‌کنند. مشاوران بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل روز پنجشنبه گفتند که دو رهبر در نظر دارند در نیمه اول سال آینده دیدار کنند».

فوربس تصریح کرد: «یک مقام ارشد اسرائیلی هفته قبل گفت که انتظار می‌رود نتانیاهو به ترامپ بگوید که واشنگتن باید موضع سرسختتری علیه برنامه نظامی ایران اتخاذ کرده و تلاش جهانیِ یکپارچه‌تر وهماهنگتری برای تحت بررسی و چک قرار دادن جاه‌طلبی‌های منطقه‌ای این کشور را رهبری کند».
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس