کد خبر 658001
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷

بررسی‌ها نشان از آن دارد که به طور میانگین مبلغ هر وام نظام بانکی به بخش کشاورزی در حدود 26 میلیون و مبلغ هر وام بخش صنعت و معدن در حدود 471 میلیون تومان است که البته بیشترین حجم تسهیلات به بخش خدمات ارائه شده است.

به گزارش مشرق، نظام بانکی در هفت ماهه نخست سالجاری بیش از 200 هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش‌های مختلف اقتصاد پرداخت کرده که از این میزان سهم بخش خدمات در حدود 41 درصد بوده است.

بررسی‌ها نشان از آن دارد که به ترتیب بیشترین حجم ریالی تسهیلات پرداختی به بخش خدمات، صنعت و معدن، بازرگانی، مسکن و ساختمان، کشاورزی و متفرقه بوده، اما این در حالی است که بیشترین حجم تعداد تسهیلات پرداختی به ترتیب به بخش خدمات، صنعت، بازرگانی، مسکن، کشاورزی و متفرقه است.

این بررسی نشان از آن دارد که تعداد تسهیلات پرداختی بخش کشاورزی از بخش بازرگانی، ساختمان ، صنعت و متفرقه بیشتر است اما میزان ریالی بخش کشاورزی تنها از بخش متفرقه بیشتر است، با این تفاسیر می‌توان گفت که مبلغ تسهیلات پرداختی بخش کشاورزی به طور میانگین 26 میلیون و 873 هزار و 971 تومان بوده است.

از سوی دیگر به طور میانگین مبلغ هر تسهیلات پرداختی به بخش صنعت ومعدن 471 میلیون و 321 هزار و 347 تومان است.

در زیرمجموعه بخش‌های مختلف اقتصادی تسهیلات با اهداف ایجاد، تامین سرمایه در گردش، تعمیر، توسعه، خرید کالای شخصی، خرید مسکن و سایر پرداخت شده است که در این بین بیشترین میزان تسهیلات پرداختی با هدف تامین سرمایه در گردش ارائه شده که مبلغ آن در مجموع هفت ماهه 182 هزار و 342 میلیارد و 700 میلیون تومان، که 65.5 درصد کل تسهیلات پرداختی این مدت را به خود اختصاص داده است.

خدمات
بخش خدمات 113 هزار و 635 میلیارد و 500 میلیون تومان در هفت ماهه نخست سالجاری تسهیلات دریافت کرده، که 40.81 درصد از کل تسهیلات را به خود اختصاص داده است در این بخش حجم قابل توجهی از تسهیلات با هدف تامین سرمایه در گردش پرداخت شده است.

صنعت و معدن
بخش صنعت و معدن در هفت ماهه نخست سالجاری 78 هزار و 619 میلیارد و 700میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده که 28.23 درصد از کل تسهیلات را دریافت کرده و این بخش حجم اعظم تسهیلات را با هدف تامین سرمایه در گردش دریافت کرده است.

بازرگانی
بخش بازرگانی 14.09 درصد از تسهیلات پرداختی در مدت مذکور را از آن خود کرده که همچون دو گروه قبلی این تسهیلات با هدف تامین سرمایه در گردش از بانک‌ها دریافت شده، حجم دریافتی این تسهیلات در هفت ماهه نخست سالجاری 39 هزار و 249 میلیارد و 700 میلیون تومان بوده است.

مسکن و ساختمان
برخلاف بخش‌های دیگر دلیل عمده دریافت تسهیلات بخش مسکن و ساختمان، با هدف خرید مسکن صورت گرفته که این تسهیلات 9.11 درصد از کل تسهیلات نظام بانکی را از آن خود کرده، این بخش در مدت مذکور 25 هزار و 366 میلیارد و 800 میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده است.

کشاورزی
بخش کشاورزی در هفت ماهه نخست سالجاری تعداد 797 هزار و 571 تسهیلات را دریافت کرده که حجم اعظم این تسهیلات با هدف تامین سرمایه در گردش بوده است، نظام بانکی به این بخش در مدت مذکور 21 هزار و 433 میلیارد و 900 میلیون تومان تسهیلات ارائه کرده، که 7.69 درصد از کل حجم تسهیلات را از آن خود کرده است.
 
{$sepehr_album_46978}
 
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
    0 0
    صنعت و معدن هم زور زد پول رو بده نور چشمیها واردات کنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس