مراسم ختم مرضیه حدیدچی (دباغ) با حضور شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی در مسجد شهرک غرب تهران برگزار شد.

 به گزارش مشرق، مراسم  ختم مرضیه حدیدچی (دباغ) صبح امروز یکشنبه در مسجد جامع شهرک غرب تهران با حضور شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی همچون سردار سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ، سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سردار فضلی جانشین رئیس سازمان بسیج، دکتر ذوالقدر معاون راهبردی قوه قضائيه ،سردار نوری رئیس بنیاد تعاون ناجا، سردار آزادی و سردار فرجیان زاده به ترتیب معاون فرهنگی و معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین، حجت الاسلام طباطبایی و... برگزار شد.
 
گفتنی است در این مراسم، سه نفر از نوادگان مرحومه دباغ سخنرانی نمودند.
 
یکی از نوه های خانم دباغ، با بیان اینکه یکی از توصیه های مادربزرگش، پیروی از ولایت فقیه بود، گفت: مادر بزرگ ما به هیچ جناح و گروهی وابسته نبود و تمام وجودش عشق به ولایت بود و در تمام عمرش یک لحظه ولی فقیه را تنها نگذاشت.
 
وی ادامه داد:همواره در مواقع مختلف انقلاب، حامی رهبر عزیزمان بود و به همه ما توصیه می کرد که چشم مان به فرمان رهبری باشد و خود او نیز تا آخرین لحظه همین گونه عمل کردند.
 
نوه دیگر خانم دباغ، پیام امام خامنه ای را قرائت کرده و بعد از آن گفت: در همان لحظات اولیه که غم و اندوه همه وجود ما را فرا گرفته بود و از رحلت خانم دباغ خیلی ناراحت بودیم و گویا عالم بر سرمان خراب شده است و از این غم سر در گم و پریشان و حیرت زده بودیم، پیام مقام معظم رهبری مانند مرهمی بر جان ما نشست و آرام مان کرد که جا دارد از معظم له تشکر کنیم. وی افزود: بزرگترین افتخار خانواده ماست که این طور مورد عنایت امام دوران مان قرار گرفتیم.
 
نوه سوم این بانوی نمونه انقلاب و اسلام نیز دقایقی صحبت کرد و از پیمان ناگسستنی شان با راه امام و مرام خانم دباغ گفت و تاکید کرد که همواره راه مادر بزرگ خود را ادامه خواهند داد.
 
پیام تسلیت رهبرانقلاب در پی ارتحال خانم دباغ
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی با صدور پیامی، درگذشت بانوی مبارز و انقلابیِ خستگی‌ناپذیر خانم مرضیه حدیدچی دباغ را تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به شرح زیر است:
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
درگذشت بانوی مبارز و انقلابیِ خستگی‌ناپذیر خانم مرضیه حدیدچی دباغ را به بازماندگان محترم و دوستان و همرزمان ایشان تسلیت میگویم.
این بانوی شجاع و فداکار در دوران طاغوت در شمار مبارزان مؤمنی بود که زندان و شکنجه‌های شدید نتوانست او را از این راه دشوار منصرف کند و در دوران جمهوری اسلامی نیز در مسؤولیتهائی مانند فرماندهی سپاه پاسداران در همدان و نمایندگی مجلس شورای اسلامی و تدریس در دانشگاه و حضور در سازمانهای خدماتی انجام وظیفه کرد و مفتخر به عضویت در هیئت اعزامی امام راحل برای رسانیدن نامه معروف ایشان به سران شوروی سابق شد.
غفران و رضوان الهی شامل حال این بانوی با اخلاص و فداکار باد.
سید علی خامنه‌ای
۲۷ آبان ۱۳۹۵    
 
خانم دباغ که از چندی پیش به‌دلیل عارضه‌ی قلبی در بیمارستان بستری شده بود، صبح روز پنج‌شنبه 27 آبان، دار فانی را وداع گفت و سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پی ارتحال خانم دباغ پیام تسلیت صادر نمود و وی را برازنده ترین فردی نامید که میتوان او را "زینب انقلاب اسلامی" نام نهاد.
منبع: خبرگزاری بسیج

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
    0 0
    خدا بیامرزد شرمنده ایم خیلی
  • امیر ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
    0 0
    روحت شاد بانو دلاور وشیر پاکت نوش جان فرزندانت.کاش خیلی از مادرها چون شما بودند سر بلند و سرفراز .روحت شاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس